• Anonym (TS)

Vad fan är det för fel?

Jag är så sanslöst trött! Jag lider mig igenom arbetsdagen och när jag kommer hem orkar jag bara ligga på soffan. Minsta lilla sak som måste göras känns oöverkomlig. Jag orkar inte! Ligger I soffan 90% av min lediga tid. Tog blodprov nyligen och allt såg bra ut men ingenting känns bra. 
    Det känns som att om det ska vara såhär att leva så är det ingen mening. 

• Svar på tråden Vad fan är det för fel?
  • Anonym (Gm)

Vårtrötthet kan vara förödande. Många vet inte om att det existerar 

• Anonym (TS)
    Anonym (Gm) skrev 2025-04-25 10:18:33 följande:

Vårtrötthet kan vara förödande. Många vet inte om att det existerar 

Detta har varit sedan årsskiftet typ.
  • Aliona

Tränar du? Är su ute i dagsljus och frisk luft? 

En rask promenad varje morgon och lunch kan verkligen hjälpa mot trötthet.

Ibland måste man bara tvinga sig upp från soffan och ha mer aktiv vila, för att ligga ner när man sover. Även sömnkvaliteten brukar bli bättre då. 

Är jag riktigt utmattad så kan jag behöva en veckas semester och bara sova och ligga och vila, men mer än så är kontraproduktivt. 

• Anonym (Några förslag)

Nydebuterad subtil pollenallergi?

Allergi mot mögel eller kvalster i hemmet som höjer kroppens beredskap?

Det finns allergier som man mestadels blir trött av.

Även glutenkänslighet och veteallergi kan göra en person helt slow-mo med trötthet och hjärndimma utan att de fattar själv att det är därför, om deras tarm inte ger andra kännbara tecken på skada.

Hormonvariationer i klimakteriet kan göra en dödens trött i perioder.

Stress på jobbet? Lever du på kortisol, adrenalin och kaffe i arbetslivet och rasar ihop sen när du kommer hem och kroppen slutar dopa dig för att du ska överleva? Har du sömnproblem?

Kan du planera för en ledighet, t.ex. ta extra dagar i veckan vid Kristi himmelsfärd så att du bara kan gå hemma och vila och se om det blir bättre?

• Anonym (Göran)

Jag har det som du. Är ständigt trött.  Jag är 58 år. Vuxna barn som inte bor ha mig. Har särbo. 

Arbetar skift utomhus. Var lika trött som arbetslös. Orkar ofta inte ta hand om hemmet.  Men det ser ändå ganska fint ut.  

Allt ser bra ut med olika världen. Jag tror att jag är mentalt trött.  Det kan man man inte vila bort.  

kan inte sova vakna flera gånger varje natt. 

jag försöker kämpa men på helgerna orkar jag bara vara hemifrån några timmar. Typ handla gå till frisören osv. 

Sen är jag helt slut. Har lust att göra saker men orkar inte. 

• Anonym (e)

Är likadan. Är 35+ år man och sover konstant eller är orkeslös. Proverna visar ingenting fel. Jag förlorar mitt liv !!! 

• Anonym (e)

Har haft det såhär i 10 år, så det är inte säsongsbaserat! Men någon lösning verkar inte finnas att få, fårn sjukvårdens håll! 

Svar på tråden Vad fan är det för fel?