• Anonym (Ärrad)

Någon som haft skadeärende hos Folksam?

Har skickat in till Folksam om ett skadeärende. Loggar jag in står det bara ett datum, ett skadenummer och sen ?Hanterad?. Finns sen en länk för kompletteringar om det behövs, men klickar jag där får jag bara upp alternativ som inte passar in i mitt ärende som tex sjukskrivning. Hittar inget brev, ser inget beslut. 

någon som haft ett skadeärende hos Folksam? Vet du vad ?Hanterad? betyder? 

Ser inga pengar på väg ut och blir fundersam och orolig att jag inte får några. 

• Svar på tråden Någon som haft skadeärende hos Folksam?
  • Anonym (ring)

Du kan ringa och fråga så får du svar snabbare. 
    Jag har haft ett par skadeärenden. En gång fick jag inget meddelande, pengarna för ersättningen fick jag som en utbetalning och sen kom brevet. En gång kunde jag läsa om ärendet. 
    De har varit väldgit smidiga och snabba båda mina gånger jag har anmält skador. 

Det går också att skriva där under sina ärenden tror jag. 

• student2013

Jag hade skadeärende då jag bröt min arm.
    Mindre än en månad tog det. Först kom pengar sen brevet.

• Kammen320

Har nog haft 2 ärenden hos dom genom åren, båda gångerna har jag ringt dom dock. Dom svarar fort, aldrig väntat mer än 10 min fast det är många före när man ringer. Aldrig haft problem med Folksam alls.

• Yllop

Bättre att ringa och tala med en handläggare.
    Har haft ett par ärenden med Folksam och är mycket nöjd med deras service.

• KimLinnefeldt

Ring, och påpeka gärna i slutet av samtalet vänligt att du hade sluppit att belasta telefonmottagningen om de lämnade bra, skriftlig information.

• Anonym (Ärrad)

Står bara ?Hanterad? under det, och finns ingen mer info. Nyfiken på beskedet därav min undran. Ska kontakta dem imorgon när det är vardag igen. 

Svar på tråden Någon som haft skadeärende hos Folksam?