Usch på gubbsjuka karlar! Varför ändras inte lagen om att vuxna män inte borde hålla på med tonårstjejer?
Tänk om lagen kunde höjas med att tjejer vid 18 eller 20 får hålla på med vuxna män, men unga tjejer som 15-17 år, så skall dessa skyddas med lagen. Att om män håller på med 15-åringar skall vara brottsligt.
Igår var det en kille som endast jobbade med ett uppdrag i vårt företag och sedan skulle han gå.
I samband med detta så fanns det två 15-råingar och jobbade med något enklare uppgift. Typ som praktikanter. De är bara här på vissa dagar.
Denna man som var på uppdrag, över 20 års åldern.
Han var trevlig, visst. Och gjorde bra ifrån sig.
Men tjejerna jobbade ibland nära honom och han småpratade med dessa två. Inget konstigt. Vi alla pratade med honom, när vi korsade vägarna och så. Han var duktig och var öppen av sig.
Men sen på slutet var det som om han gick en omväg, bara för att prata med tjejerna och kramade dessa och gick.
Jag tänkte bara direkt ''GUBBSJUKA''!
Ja, i text låter det oskyldigt. Man borde ha varit där för att förstå. Att vara såhär och håla på såhär.
Lagen borde ändras! En oskyldig kram är ingenting, det är inte det jag säger emot. Men han hade säkert intentioner och förhoppningar eller fantasier och det är det som störde mig.