• Surkräm

Varför är tjejer så elaka?

Jag har haft otur med tjejer i mitt liv. Jag har blivit kallad ful. Jag har fått SMS efter sex att jag har liten penis. Varför skriver man ens såhär? Som om jag inte redan visste om det...

• Svar på tråden Varför är tjejer så elaka?
  • Anonym (Dag)
    Anonym (Perre) skrev 2025-04-27 05:52:14 följande:

Många kvinnor väljer hellre tuffa kriminella män med tatueringar och hårt yttre före de snälla , ödmjuka , poetiska männen och sedan sitter de på Haningen pizzeria efter 40 när de haft sin storhetstid och undrar vad som hände. . . Men det ska tilläggas att detta bara är i Sverige. Utomlands är även snygga tjejer trevliga, ex Italiten. Där har de inte storhetsvansinne som i Sverige. Mitt råd ? Sök dig utomlands. OBS naturligtvis finns det bra och förnuftiga svenska kvinnor som haft förståendet att välja en fin , ödmjuk man  - min tex. Men det är mycket skit där ute bland svenska kvinnor så inget jag skulle välja om jag vore singel idag. Lycka till. 

Det där med italienskor kan jag hålla med om. Jag har träffat många vackra italienskor under åren i olika sammanhang både i Italien och utanför landet och alla har de varit otroligt varma, charmiga och vänliga. Som du säger finns det vackra svenskor som är likadana, men de är ganska lätträknade. Men som tur var hittade jag en sån. Dessutom väldigt förnuftig. Annars hade det säkerligen blivit ett utlandsäventyr.
  • Anonym (Dag)
    Anonym (SA) skrev 2025-04-27 23:21:13 följande:
    EN annan tråd.....??? Den här människan skriver konstant med mer eller mindre påhittade scenarier och anklagar kvinnor för att "han" är ensam, inte får ligga och annat allmänt kvinnohat.
    Det här är den andra tråden under sign Surkräm jag har sett åtminstone, men det kan ju finnas fler.
  • molly50
    Surkräm skrev 2025-04-27 16:11:42 följande:
    Det har hänt en gång, tyvärr. Hon kanske insåg i stridens hetta att den var liten?
    Anonym (Dag) skrev 2025-04-26 23:01:43 följande:
    Hmmmm..... Var det inte du som skrev en  annan tråd där du klagade över att du aldrig träffar någon?
    Numer träffar jag inte någon. Men denna händelse med penisstorlek var ganska många år sedan.
    Det var ingen dejt direkt. Det var bara tillfälligt sex för många år sedan.
    Men vänta lite. du har alltså haft sex med en tjej som klagade på att din snopp var för liten? Dessutom via sms i stridens hetta? För många år sedan?
    Och du hakar fortfarande upp dig på det?
    Kanske dags för dig att inse att detta inte gäller alla kvinnor.
    Precis som att alla män inte är stolpskott bara för att vissa är det.
  • Anonym (tröttsamt!)
    Anonym (Dag) skrev 2025-04-28 13:51:42 följande:
    Det där med italienskor kan jag hålla med om. Jag har träffat många vackra italienskor under åren i olika sammanhang både i Italien och utanför landet och alla har de varit otroligt varma, charmiga och vänliga. Som du säger finns det vackra svenskor som är likadana, men de är ganska lätträknade. Men som tur var hittade jag en sån. Dessutom väldigt förnuftig. Annars hade det säkerligen blivit ett utlandsäventyr.
    Det är faktiskt lite lustigt det där.
    Jag som bott utomlands, har jobbat utomlands som reseledare i några länder  har stora delar av min släkt USA och södra Europa och har vänner som är gifta med italienska och franska män, det är så otroligt vanligt att få höra i alla dom länderna att just svenskor eller skandinaviska kvinnor  över huvudlaget är så vackra och kvinnliga och så trevliga, alla mina kvinnliga släktingar i USA får t ex höra att deras blonda skandinaviska gener gör dom vackra och mer attraktiva.

Det verkar vara vanligt att både kvinnor och män ibland klagar på just folk ifrån sitt eget land och det bara för att dom ser dom vackra och trevliga ifrån andra länder och inte dom andra, man får för sig att vissa länders personer är bättre.
    bland kvinnor smäller ju ofta italienska och franska män högt men inte lika mycket män från andra länder, samma med män som idealiserar kvinnor ifrån vissa länder, t ex Italienskor låter bättre än t ex en kroatiska.

Man kan uppleva det så men givetvis finns det olika kvinnor och män i alla länder, alla i ett land är inte på samma sätt. 
    Det är inte ca 4 miljoner svenska kvinnor mot resten av världens kvinnor, 
    skulle då också ca 4 miljoner svenska män skilja sig från resten av världens män?
    eller skulle det enbart gälla kvinnor ifrån ett land.

Nej jag har hela mitt liv fått höra sig många som höjer svenska och skandinaviska kvinnor utomlands men svenska kvinnor är inte alla lika varandra precis som svenska män inte är det eller italienska män eller kvinnor och jag känner en hel del efter att ha jobbat där och har släkt som bor där.

Det är så lätt att klanka ner på folk ifrån sitt eget land och idealisera andra, trots det blir dom flesta ihop med just personer ifrån sitt eget land och är jättenöjda med det och det gäller inte bara en del av befolkningen utan de allra flesta kommer att någon gång i livet leva i ett förhållande och då vara kära i en person ifrån samma land.
    Dom kommer även hatt goda vänner av bägge könen som dom tycker mycket om som just kommer ifrån sitt eget land.
    Sen kan man bli kär i folk i från andra länder men ytterst få blir aldrig kära i någon ifrån sitt eget land genom livet.

Men som sagt jag har både släkt och vänner som är svenskar och ifrån andra länder och som är gifta med svenska eller folk i från andra länder och ingen dissar någon bara för att den kommer ifrån ett visst land.
    Jag själv har varit tillsammans med personer när jag bodde utomlands.
    Många tycker att det låter så romantiskt med en fransman t ex.

De flesta svenskar tycker om andra svenskar men alla får ju tycka vad dom vill och tycker man att svenska kvinnor eller män är tråkiga då är det ju bra om man hittar någon ifrån ett annat land, det är ju upp till var och en och inte många bryr sig om det eftersom de flesta andra inte har något emot svenska män eller kvinnor och hittar en partner.

Nu har du en svensk kvinna du fastnat för, ingen skulle ju ha reagerat på om du istället träffat en italienska, de flesta skulle ju inte veta att du gjort det för att du inte gillar så många svenska kvinnor och även om du sa det till kvinnor så träffar ju dom andra som vill ha dom.
    Tror inte att folk tänker så mycket på varför någon är tillsammans med en person ifrån ett annat land mer än dom funnit varandra, kul för dom precis som för dom som blir ihop med svenskar.
  • Anonym (Suck)

Skaffa lite ryggrad.Neh alla kvinnor är inte hemska.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-04-27 16:18:34 följande:

EN tjej har kommenterat din kuk och du undrar varför tjejer som grupp i allmänhet är elaka?

1 av miljoner
  • Anonym (Tar efter männen)

Kvinnor lär sig från männen ,och därför blir dom otrevliga .

• Anonym (Tjej)

Jag är själv tjej och jag får ofta höra att jag är trevlig så dra inte alla tjejer över samma kam   

• fornminne
    Anonym (tröttsamt!) skrev 2025-04-28 14:24:18 följande:
    Det är faktiskt lite lustigt det där.
    Jag som bott utomlands, har jobbat utomlands som reseledare i några länder  har stora delar av min släkt USA och södra Europa och har vänner som är gifta med italienska och franska män, det är så otroligt vanligt att få höra i alla dom länderna att just svenskor eller skandinaviska kvinnor  över huvudlaget är så vackra och kvinnliga och så trevliga, alla mina kvinnliga släktingar i USA får t ex höra att deras blonda skandinaviska gener gör dom vackra och mer attraktiva.

Det verkar vara vanligt att både kvinnor och män ibland klagar på just folk ifrån sitt eget land och det bara för att dom ser dom vackra och trevliga ifrån andra länder och inte dom andra, man får för sig att vissa länders personer är bättre.
    bland kvinnor smäller ju ofta italienska och franska män högt men inte lika mycket män från andra länder, samma med män som idealiserar kvinnor ifrån vissa länder, t ex Italienskor låter bättre än t ex en kroatiska.

Man kan uppleva det så men givetvis finns det olika kvinnor och män i alla länder, alla i ett land är inte på samma sätt. 
    Det är inte ca 4 miljoner svenska kvinnor mot resten av världens kvinnor, 
    skulle då också ca 4 miljoner svenska män skilja sig från resten av världens män?
    eller skulle det enbart gälla kvinnor ifrån ett land.

Nej jag har hela mitt liv fått höra sig många som höjer svenska och skandinaviska kvinnor utomlands men svenska kvinnor är inte alla lika varandra precis som svenska män inte är det eller italienska män eller kvinnor och jag känner en hel del efter att ha jobbat där och har släkt som bor där.

Det är så lätt att klanka ner på folk ifrån sitt eget land och idealisera andra, trots det blir dom flesta ihop med just personer ifrån sitt eget land och är jättenöjda med det och det gäller inte bara en del av befolkningen utan de allra flesta kommer att någon gång i livet leva i ett förhållande och då vara kära i en person ifrån samma land.
    Dom kommer även hatt goda vänner av bägge könen som dom tycker mycket om som just kommer ifrån sitt eget land.
    Sen kan man bli kär i folk i från andra länder men ytterst få blir aldrig kära i någon ifrån sitt eget land genom livet.

Men som sagt jag har både släkt och vänner som är svenskar och ifrån andra länder och som är gifta med svenska eller folk i från andra länder och ingen dissar någon bara för att den kommer ifrån ett visst land.
    Jag själv har varit tillsammans med personer när jag bodde utomlands.
    Många tycker att det låter så romantiskt med en fransman t ex.

De flesta svenskar tycker om andra svenskar men alla får ju tycka vad dom vill och tycker man att svenska kvinnor eller män är tråkiga då är det ju bra om man hittar någon ifrån ett annat land, det är ju upp till var och en och inte många bryr sig om det eftersom de flesta andra inte har något emot svenska män eller kvinnor och hittar en partner.

Nu har du en svensk kvinna du fastnat för, ingen skulle ju ha reagerat på om du istället träffat en italienska, de flesta skulle ju inte veta att du gjort det för att du inte gillar så många svenska kvinnor och även om du sa det till kvinnor så träffar ju dom andra som vill ha dom.
    Tror inte att folk tänker så mycket på varför någon är tillsammans med en person ifrån ett annat land mer än dom funnit varandra, kul för dom precis som för dom som blir ihop med svenskar.

Det där stämmer, skandinaver av båda könen har generellt bra rykte utomlands, men man blir lätt hemmablind.

Det finns bra och dåliga människor i alla länder.

• Anonym (Perre)
    fornminne skrev 2025-04-29 07:17:34 följande:

Det där stämmer, skandinaver av båda könen har generellt bra rykte utomlands, men man blir lätt hemmablind.

Det finns bra och dåliga människor i alla länder.

Enligt min erfarenhet så väljer svenska kvinnor gärna män från andra länder så det är inte konstigt att män utomlands talar bra om svenska kvinnor. Frågar du däremot en snäll och god svensk man om hans erfarenhet får du ett annat svar. 

Min slutsats efter närmare 50 år i livet är att svenska kvinnor gillar tuffa, hårda och gärna kriminella män medans ex italienskor och kvinnor från mellanöstern gillar snälla mjuka svenska män. 

Eftersom jag själv är en av de sistnämnda så är det av egen erfarenhet jag talar. 

Nu hittade jag en svensk kvinna jag lever med som är bra men hur många är det ? Av de 100 tals jag träffat är det mindre än fem stycken som verkligen är bra. 

Av de 5 italienskor jag träffat är det 4 av 5 som varit bra ( snällla, fina , givmilda ). 
  • Anonym (J)

Har du varit taskig mot dem på något sätt eller vad är det frågan om? Så de måste trycka till dig. Ska iofs inte spela nån roll men. 

Om inte, vad är det med folk! Säg tex ?ta ut ditt dåliga självförtroende på någon annan, hade du mått bra hade du inte behövt se ner på andra? eller nåt sånt, stå på dig. 

• Anonym (J)
    Anonym (Perre) skrev 2025-04-30 05:48:27 följande:
    Enligt min erfarenhet så väljer svenska kvinnor gärna män från andra länder så det är inte konstigt att män utomlands talar bra om svenska kvinnor. Frågar du däremot en snäll och god svensk man om hans erfarenhet får du ett annat svar. 

Min slutsats efter närmare 50 år i livet är att svenska kvinnor gillar tuffa, hårda och gärna kriminella män medans ex italienskor och kvinnor från mellanöstern gillar snälla mjuka svenska män. 

Eftersom jag själv är en av de sistnämnda så är det av egen erfarenhet jag talar. 

Nu hittade jag en svensk kvinna jag lever med som är bra men hur många är det ? Av de 100 tals jag träffat är det mindre än fem stycken som verkligen är bra. 

Av de 5 italienskor jag träffat är det 4 av 5 som varit bra ( snällla, fina , givmilda ). 

Från andra länder? Är det det vanligaste? Eh nej. 

Vet inte vad du träffat för tjejer som inte varit snälla. 

Fast jag kan också bli kaxig, om killen är det. 

• Anonym (Viola)

Jag får skriva samma som jag skriver till kvinnor som alltid lyckas få ihop det med puckade män. Den gemensamma faktorn är du. Av någon anledning väljer du och elaka personer varamdra. Elaka personer dras till slagpåsar som inte gör motstånd. De älskar att kunna få makt över andra. 

Varför du dras till de elaka personerna vet bara du själv. Finns det någon gemensam egenskap de har som attraherar dig? Har du vuxit upp med elakhet omkring dig och känner dig därför hemtam med den personlighetstypen? 

Att anledningen till att just du drabbas är du själv betyder inte att de elaka inte gör fel. De är idioter. Men om du kan klura ut varför du hamnar med dem kan du kanske hitta sätt att undvika dem. 

• Anonym (Tar efter männen)

Nej,finns det en man med stor käft ,då är det som gäller 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Perre) skrev 2025-04-30 05:48:27 följande:

Det är sällan man ser en svensk kvinna med en icke svensk man.
Svar på tråden Varför är tjejer så elaka?