• Anonym (Jag)

Han försöker få sex trots allt

Jag får av medicinska skäl inte bli gravid nu och jag kan inte använda prev. Vi har pratat om det så många gånger, men ändå försöker han få komma in så fort jag går med på att vara intim... det är som att han glömmer i stunden och det har gjort att jag undviker det helt... Han kan inte använda kondom heller utan att tappa känsel.

Det här är så påfrestande och vet inte hur jag ska hantera det... någon med råd?

• Svar på tråden Han försöker få sex trots allt
  • Anonym (slut)
    Anonym (Jag) skrev 2025-04-26 23:47:32 följande:
    Han försöker få sex trots allt

Jag får av medicinska skäl inte bli gravid nu och jag kan inte använda prev. Vi har pratat om det så många gånger, men ändå försöker han få komma in så fort jag går med på att vara intim... det är som att han glömmer i stunden och det har gjort att jag undviker det helt... Han kan inte använda kondom heller utan att tappa känsel.

Det här är så påfrestande och vet inte hur jag ska hantera det... någon med råd?

Ni kanske ska göra slut bara
  • Anonym (Fanta)

Trots faran att du kan bli gravid så tänker han bara på sig själv. Om han verkligen bryr sig om dig så får han försöka att vänja sig vid kondom. Hans egen njutning verkar vara viktigare än att skydda dig från att bli gravid. Ett ganska så egoistiskt beteende, och jag skulle tappa förtroendet för honom. Du ska inte behöva riskera din egen hälsa för att han inte visar respekt. Så du har all rätt att säga nej.

• Anonym (King Pung)

Varför kan du inte använda preventivmedel? Det finns ju en massa olika.

Om det är helt omöjligt för dig och han absolut inte vill använda kondom så kan han sterilisera sig. Jag hatar kondom och steriliserade mig, men då hade jag redan två barn och var över 40.

Avbrutet samlag som någon föreslog är en väldigt osäker metod. Det kan slinka igenom spermier före den stora utlösningen, och det kan vara svårt att dra ur i tid.

• molly50
    Anonym (Inte för att vara sån men....) skrev 2025-04-27 01:08:39 följande:

Min fråga är om du vill ha sex och är intresserad av att hitta en lösning eller om du vill slippa undan sex? 

Jag tror nämligen att din man försöker se möjligheter istället... 

Du blir inte automatiskt gravid av att han för in sin penis och att ni har sex.  Det är själva utlösningen som inte ska hamna i dig. Och det går att lösa på olika sätt - under förutsättning att DU vill se lösningar...

På vilket sätt tycker du att TS man försöker se möjligheter när han inte tar någon som helst hänsyn till TS och hennes hälsoproblem?
    Det är väl snarare TS som försöker se möjligheterna genom att försöka vara intim på andra sätt än genom penetrerande sex.
  • Colourfulrainbow

Han kan köra bil, arbeta heltid, sköta ekonomin, hem, två små barn osv. Men gummi, där är det svårt. Han glömmer troligtvis inte att betala räkningar för han vet att det leder till inkasso och sedan Kronofogden. Betalningsanmärkningar vill han inte ha. Därför bryr han sig. Han värderar alltså det högre än vad han värderar dig. 

• Anonym (C)

Nu vägrar inte min kille att använda kondom så det är inget problem för oss. Hade han gjort det hade jag dock tyckt att det hade varit sjukt osexigt. Jag vägrar använda hormoner och tycker själv att det inte är lika skönt med kondom så jag har pessar. Det fungerar för mig/oss. Skulle det hetta till och jag inte har pessaret i är det kondom på som gäller eller att vi struntar i att ha penetrerande sex den gången.

• Anonym (grrrrrrrrr)

Man saknar ord.

Men det finns män som vill in i kvinnan en halvtimme efter en komplicerad förlossning också och "har sex" fast hon gråter av smärta så vem fan är förvånad?

Bara dumpa aset idag och du gör dig själv en stor tjänst, om detta är den nivå han tänker hålla genom resten av relationen. 

KräksKräksKräks

• Anonym (Nä)

Be honom dra helt enkelt..

• Anonym (Jo)

Antingen kondom eller så blir det inget.

• Anonym (?)
    Colourfulrainbow skrev 2025-04-27 16:03:00 följande:

Han kan köra bil, arbeta heltid, sköta ekonomin, hem, två små barn osv. Men gummi, där är det svårt. Han glömmer troligtvis inte att betala räkningar för han vet att det leder till inkasso och sedan Kronofogden. Betalningsanmärkningar vill han inte ha. Därför bryr han sig. Han värderar alltså det högre än vad han värderar dig. 

Hur vet du att han har barn och bil? Ts har bara skrivit ett enda inlägg och det är ts.

Självklart är det respektlöst att försöka ha sex när hon inte vill, men har de aldrig penetrerande sex? Det hade jag svårt för (är kvinna) så då klickar det helt enkelt inte, men är det bara i perioder så kan man ju hålla sig
  • Ezmeraldah
    Anonym (King Pung) skrev 2025-04-27 12:56:48 följande:

Varför kan du inte använda preventivmedel? Det finns ju en massa olika.

Om det är helt omöjligt för dig och han absolut inte vill använda kondom så kan han sterilisera sig. Jag hatar kondom och steriliserade mig, men då hade jag redan två barn och var över 40.

Avbrutet samlag som någon föreslog är en väldigt osäker metod. Det kan slinka igenom spermier före den stora utlösningen, och det kan vara svårt att dra ur i tid.

Problemet är ju att han inte bryr sig om hennes hälsa. 
Svar på tråden Han försöker få sex trots allt