Anonym (Man) skrev 2025-05-01 06:34:39 följande:
Jodå du kommer troligen få Jehovas Vittnen och liknande sekt bland de första träffarna, de har synpunkter på allt helt fel synsätt och de vill få dig att tro på deras sätt, exempelvis de tror inte på treenigheten vilket gör att de inte alls klassas som riktiga kristna
Växte upp någorlunda nära en familj som var Jehov-aaaaas Vittnen, aldrig hört det där med att de inte tror på treenigheten. Menar du Gud, Sonen och den heliga anden? Nej jag har lite kunskapsluckor här.
Däremot fick jag lära mig en del rätt tokiga saker från JV-medlemmar. Att Nirvana (bandet) och Guns n Roses var musik gjorda av demoner för att locka en till Jävulen, likaså en hel del av de då trendiga leksakerna som fanns hemma hos oss, det var demoner i leksaksform.
De äter kött men absolut inte blod eller blodprotein. De dödar hellre sig själva och sina barn än att ta emot blodtransfusion.
Om barnen svär skrubbar de dem i munnen med en liten rotborste.
Flickor måste hjälpa till mer med hushållssysslor än pojkar vanligtvis.
De lämnar sina barn i osäkra situationer för JehovAaa har ju koll på dem och dör de så är det Gud som tagit hem dem och de ses ändå i paradiset sen och att offra sina barn för guds skull är fint.
De slänger ut sina barn och fryser ut dem om de lämnar eller kritiserar religionen.
De måste jobba otaliga timma som dörrknackare för att sprida JehovAaas vilja i ung ålder.
Hemma hos JV ska det alltid stå redo ett representationsrum som enbart används för att ta emot Äldstebröder, oavsett om de inte dyker upp på lång tid och oavsett om familjen är trångbodda och egentligen har bättre användning av rummet.
De är homofobiska, negativa till utbildning (tusenårsriket och paradiset kommer ju ändå snart, ingen idé att slösa livet på utbildning när man kan tjäna JehovAaa) agar barn, xenofobiska i ledningen, skrämmer barn att vara extra duktiga så kanske de får ta med en kompis som inte är Vittne när Harmageddon drar igång.
De har läskiga kasetter med skrikande människor och eld som knastrar, det är vi som inte är Vittnen som lider när vi bränns levande för att vi inte valde rätt tro. Detta är "fina" sagor även för mycket små barn.
Och du tror att jag om jag ens förlorade allt sund förnuft skulle vilja ha något med detta att göra? Oavsett hur trevliga de skulle vara om jag mötte på några fler? Har öppnat för fler dörrknackare på senare tid också när jag är diskussionssugen, aldrig känt mig minsta dragen dit. Det är sinnessjukt!