• Anonym (Man)

Klimakteriet?

Ni som är i klimakteriet och har besvär, om ni blir varma och kanske till och med röda kan det kännas bättre om någon t. ex. suger brösten eller kramar er, eller blir det för obehagligt, jag tänker att man fördelar bort värmen lite, har någon av er lust att förklara mer detaljerat?

• Svar på tråden Klimakteriet?
  • Anonym (S)

Skrattade hysteriskt när jag läste detta hahaha.

Nej fy fan, när körningarna kommer så är det nästan panik. Det blir fruktansvärt varmt och ingen går absolut röra mig eller vara nära mig.

Du har helt fel.

• EnAnonumius
    Blåvitt skrev 2025-04-27 19:49:45 följande:
    Det är en stor lögn!

Det gör du verkligen inte och har du gjort det så bevisa det.

Men oj, jag har inte ljugit så någon lögn kan jag inte stoppa upp någonstans. Men du kan göra det på dig själv istället.

Nej, du älskar att försöka tillrättavisa män. Men oftast har vi män rätt
    Du är den som skall börja då du var det som var först ut med att anklaga mig för att "tillrättavisa män jämt".

Och nu fortsätter du att försöka få din direkta lögn till fakta med "det gör du verkligen inte". 🙄

Kräv inte bevisbörda av mig, när du vägrar att bevisa själv att du skulle ha rätt i ditt påstående du gör i inlägg #3..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Blåvitt
    EnAnonumius skrev 2025-04-27 23:28:33 följande:
    Du är den som skall börja då du var det som var först ut med att anklaga mig för att "tillrättavisa män jämt".

Och nu fortsätter du att försöka få din direkta lögn till fakta med "det gör du verkligen inte". 🙄

Kräv inte bevisbörda av mig, när du vägrar att bevisa själv att du skulle ha rätt i ditt påstående du gör i inlägg #3..
    Tycker du att du gav moget svar? Om du svarar ja så är det en lögn.

Jag försöker inte utan jag kommer bara med fakta.

Men jag har ju rätt så jag behöver inte bevisa någonting 
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2025-04-27 08:35:29 följande:
    Alltså hur tänker du?
    Vad har du fått dessa knäppa idéer ifrån?

Hur kan du tro att "suga på bröstet" skulle "fördela bort värmen"?

Sedan detta med kroppskontakt. Nej det kommer knappast att "fördela bort värmen". Vad har du fått det ifrån att det skulle göra detta?
    Sanningen är att det är det omvända som händer när man har "kropps om kroppskontakt, man hjälper då varandra att hålla värmen.
    Enligt fysikens lagar så går värmen alltid från ett varmare medium till ett kallare och aldrig tvärtom, eftersom då kvinnan är tillfälligt lite varmare så borde det fungera dock är nog effekten inte så stor, dessutom ligger det mycket psykologi i det så det kanske blir det som ställer till det och får man även panik då blir det kaotiskt, för vissa kanske det kan fungera med mildare symptom, eller så använder man is och suger med det då samtidigt
  • Anonym (Man)

Oj det var inte meningen att folk skulle bråka här

• Anonym (Man)

Jag förstår inte riktigt vad bråket handlar om

• Anonym (Man)
    Maggena skrev 2025-04-27 04:50:20 följande:

Nej fy fan! Man är ju redan varm. Ska man sen ha en klängande gubbe på sig också är bara för mycket. 

Is gubbe skulle fungera
  • Suie

Nu svarar jag från min erfarenhet och inte alla tjejer är likadana. Jag själv har blivit lite hjälpt av 4her tabletter. När det gäller kroppskontakt etc. Min sambo är som ett element. Jag älskar värmen, absolut. Det blir efter en stund övermäktigt så täcket åker av. Sover med fönstret öppet (lite kallt ibland 😒😬. Nåja). Hursomhelst. Kommunikation är ett måste mellan varandra. Krav kan bli övermäktigt också när man inte orkar i sin vallning. Lyssna på varandra etc. 

• Anonym (Man)
    Suie skrev 2025-04-28 17:41:30 följande:

Nu svarar jag från min erfarenhet och inte alla tjejer är likadana. Jag själv har blivit lite hjälpt av 4her tabletter. När det gäller kroppskontakt etc. Min sambo är som ett element. Jag älskar värmen, absolut. Det blir efter en stund övermäktigt så täcket åker av. Sover med fönstret öppet (lite kallt ibland 😒😬. Nåja). Hursomhelst. Kommunikation är ett måste mellan varandra. Krav kan bli övermäktigt också när man inte orkar i sin vallning. Lyssna på varandra etc. 

Känns han fortfarande som element när det känns som värst eller känns han lite kallare då, gillar han när du blir varm eller blir det för varmt för honom också, så om du rör vid honom när det är som värst känns han inte lite kallare
  • Anonym (Helene)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-28 04:07:48 följande:
    Enligt fysikens lagar så går värmen alltid från ett varmare medium till ett kallare och aldrig tvärtom, eftersom då kvinnan är tillfälligt lite varmare så borde det fungera dock är nog effekten inte så stor, dessutom ligger det mycket psykologi i det så det kanske blir det som ställer till det och får man även panik då blir det kaotiskt, för vissa kanske det kan fungera med mildare symptom, eller så använder man is och suger med det då samtidigt
    Mannens kropp är förmodligen den varmaste saken i rummet, efter en själv, så ska man välja att krama om något så är det inte han.

Det blir ingen effektiv avkylning att vara intill någon som är någon enstaka grad kallare. Man vill ha mycket luftflöde runt kroppen så att svetten avdunstar och man kyls av ordentligt. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Helene) skrev 2025-04-29 10:16:38 följande:
    Mannens kropp är förmodligen den varmaste saken i rummet, efter en själv, så ska man välja att krama om något så är det inte han.

Det blir ingen effektiv avkylning att vara intill någon som är någon enstaka grad kallare. Man vill ha mycket luftflöde runt kroppen så att svetten avdunstar och man kyls av ordentligt. 
    Visst är skillnaden som du säger inte så stort men olika kroppsdelar kan kännas olika varma så det gäller att hitta det varma mot det kalla
  • Anonym (Helene)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-30 00:39:07 följande:
    Visst är skillnaden som du säger inte så stort men olika kroppsdelar kan kännas olika varma så det gäller att hitta det varma mot det kalla
    Läs vad vi skriver och tänk med det huvud som sitter ovanför axlarna!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Helene) skrev 2025-04-30 18:59:49 följande:
    Läs vad vi skriver och tänk med det huvud som sitter ovanför axlarna!
    Fast jag har inte sagt emot
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2025-04-27 16:07:32 följande:
    Ursäkta, på vilket sätt var det ett påhopp på "män"?  TS är EN man inte "män i grupp".. Eller vill du hävda att TS är representativ för män i grupp med sina befängda antagande.

Så man får inte bemöta idioti med fakta för dig, om det är en man, utan att du skall ta det som ett påhopp på män  och anklaga då för att man hoppar på "jämt"?

Anser du att ni män är för ömtåliga för att bemötas med fakta?
    Skål
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Helene)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-01 06:36:59 följande:
    Fast jag har inte sagt emot
    Jo, du försöker enträget hitta argument för att vara närgången, fastän vi skriver att det är mer stjälp än hjälp.
  • Anonym (Murgröna)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-28 04:07:48 följande:
    Du borde troligen spärras in på dårhus.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Helene) skrev 2025-05-01 13:32:07 följande:
    Jo, du försöker enträget hitta argument för att vara närgången, fastän vi skriver att det är mer stjälp än hjälp.
    Då har du missat tidigare inlägg där det står att hon till och med gillar mannens värme, men hon var tydligt med att det inte fungerar så här för alla, det verkar fungera för någon så då borde det fungera för andra också men troligen inte för de flesta
  • Anonym (Helene)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-02 07:29:11 följande:
    Då har du missat tidigare inlägg där det står att hon till och med gillar mannens värme, men hon var tydligt med att det inte fungerar så här för alla, det verkar fungera för någon så då borde det fungera för andra också men troligen inte för de flesta
    Det du har argumenterat för är att manskroppen skulle ha den svalkande verkan som en överhettad kvinna vill ha.

Vad icke överhettade kvinnor vill ha är en annan femma. Där kan värmen från en annan människokropp vara till glädje.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Helene) skrev 2025-05-02 08:42:32 följande:
    Det du har argumenterat för är att manskroppen skulle ha den svalkande verkan som en överhettad kvinna vill ha.

Vad icke överhettade kvinnor vill ha är en annan femma. Där kan värmen från en annan människokropp vara till glädje.
    Du kanske har rätt, men hon snackade om just klimakteriet, det blir lite förvirrande
Svar på tråden Klimakteriet?