Anonym (Fattiglappen) skrev 2025-04-27 18:06:22 följande:
Jag har pratat om att vi behöver tänka mer vi och inte mitt om vi ska bli en familj, då det inte kommer gå med den inkomst jag kommer ha på föräldraledigheten.
Även om han inte har en hög lön så har han betydligt bättre förutsättningar än mig ekonomiskt. Han får tex bonus till jul, en slant till semestern. Ev nått där emellan med nån tävling/pep i hälso syfte. + att han har möjligheten att ta ob jobb och massa extrapass.
Så han kommer få ta stöter ekonomiskt ansvar.
Det håller han väl med om, men säger inte så mycket mer än så typ.
Anonym (Fattiglappen) skrev 2025-04-27 18:06:22 följande:
Jag har pratat om att vi behöver tänka mer vi och inte mitt om vi ska bli en familj, då det inte kommer gå med den inkomst jag kommer ha på föräldraledigheten.
Även om han inte har en hög lön så har han betydligt bättre förutsättningar än mig ekonomiskt. Han får tex bonus till jul, en slant till semestern. Ev nått där emellan med nån tävling/pep i hälso syfte. + att han har möjligheten att ta ob jobb och massa extrapass.
Så han kommer få ta stöter ekonomiskt ansvar.
Det håller han väl med om, men säger inte så mycket mer än så typ.
Det är otroligt viktigt för din egen del att han kompenserar dig ekonomiskt ifall medan du är hemma och är föräldraledig. I synnerhet ifall du väljer att vara hemma längre än honom.