• Anonym (Det var så länge sedan)

Kommer jag någonsin kunna bli kär/förälskad igen eller har jag gett upp kärleken?

Hej,
    man har ju hört förr om människor som gett upp kärleken. När jag hörde om: ''Gett upp kärleken'', kunde det då vara för mig obegripligt, då det är känslor man inte kan styra.

Jag har haft oturen med kärleken, då jag under tonåren var ihop med en tjej som var i samma ålder som mig. Hon fann en annan kille och gjorde slut med mig. Hon förvirrade mig också, genom att hon efter att han gjort slut med den killen, hånglades hon och jag och samtidigt ville hon inte bli ihop. Jag kände mig mer som ett ''objekt'', men fick samtidigt ''love-bombningar'' och komplimanger.

Med tiden så fann jag tjejer som jag blev förälskad i, men inget som gillade mig tillbaka.

Jag fick också höra att jag var attraktiv, men jag blev aldrig ihop med någon. Det var som om man endast ville mysa och ha samlag med mig. Men att jag var en pojkväns-material, var jag uppenbarligen inte.

Det absoluta sista kvinnan som jag brydde mig om och tyckte väldigt mycket om det särskilda sättet. Var en kvinna som fick mig känna mig manlig. Jag upplevde att våran kemi var något särskilt. Vi hade inte sex, vi myste inte med varandra. Men vi kramades om varandra på ett speciellt sätt. Jag kände mig varm varje gång jag kramade henne. Jag gillade att hon kramade mig på det viset av att hon rörde mig vid min kind med hennes kind. Jag blev så glad över den sortens beröring ifrån hennes sida.

Men med tiden, så erkände hon någonstans: ''Det vore så elakt av mig, eftersom jag har tillgång. Och det blir bara fel. Bara för att jag har tillgång.''. Vi var i en speciell situation. En sits, som jag förstod lite halvt där och då, att hon syftade på att hon har tillgång till sex med mig. Jag smälte in det som hon sa och förstod senare av att hon menade att hon enbart kan ha sex med mig, om hon vill. Men det kommer aldrig bli mer än så.

Därefter försvann kontakten mellan henne och min. Vi blev ''bekanta''. Vi ''kände inte varandra''.

Nu känns det som om att jag aldrig kommer kunna känna någonting för någon annan igen. Mellanrummen med henne och en kvinna som jag kände något för, är väldigt stort mellanrum.

Jag tror att jag kanske har ''Gett upp kärleken''?

• Svar på tråden Kommer jag någonsin kunna bli kär/förälskad igen eller har jag gett upp kärleken?
  • Anonym (Går utmärkt)

Jo då, det går alldeles utmärkt att "ge upp" kärleken. Och man kan lära sig att kontrollera sina känslor eller helt enkelt som i mitt fall. Noll intresse av män på ett romantiskt sätt. För sig umgås jag inte heller i miljöer som jag vet är typiska för män. Gym, krogen etc.  

Som introvert har man inga större problem med att hålla sig undan just dom miljöerna. Jag har bestämt att jag inte ska bli kär i någon man. Jämför jag för 7 år sedan jämfört med nu. Är det inga större problem. Då hatet och kvinnoföraktet ökat markant i samhället. Men överlag har jag varken något sug eller ork efter det. Det intresserar mig helt enkelt inte längre. 

För övrigt tycker jag ditt inlägg, demonstrerar utmärkt att känslor inte är drivet av kön. Utan vilken typ av personlighet/person man är. Annars hör man alltid att kvinnor är så känslostyrda. Kanske det, men jag är inte en av dessa kvinnor i alla fall.

Om du fortfarande vill bli kär och har ett intresse, så har du ju inte gett upp. Gör det som känns rätt.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Går utmärkt) skrev 2025-04-29 15:39:48 följande:

Jo då, det går alldeles utmärkt att "ge upp" kärleken. Och man kan lära sig att kontrollera sina känslor eller helt enkelt som i mitt fall. Noll intresse av män på ett romantiskt sätt. För sig umgås jag inte heller i miljöer som jag vet är typiska för män. Gym, krogen etc.  

Som introvert har man inga större problem med att hålla sig undan just dom miljöerna. Jag har bestämt att jag inte ska bli kär i någon man. Jämför jag för 7 år sedan jämfört med nu. Är det inga större problem. Då hatet och kvinnoföraktet ökat markant i samhället. Men överlag har jag varken något sug eller ork efter det. Det intresserar mig helt enkelt inte längre. 

För övrigt tycker jag ditt inlägg, demonstrerar utmärkt att känslor inte är drivet av kön. Utan vilken typ av personlighet/person man är. Annars hör man alltid att kvinnor är så känslostyrda. Kanske det, men jag är inte en av dessa kvinnor i alla fall.

Om du fortfarande vill bli kär och har ett intresse, så har du ju inte gett upp. Gör det som känns rätt.

Ja, det har jag med. Män är både överskattade och hatiska. Dessutom verkar det som att det enda som händer är att kvinnor blir mer utbrända och får sämre ekonomi i en relation.

Hur många av desss styrs in av sin man? Det blir tillsagda och får göra och hålla med mannen i allt.
    Eftersom det är han som betalar det mesta i denna typiska form av relation. Så vill i alla fall inte jag leva mitt liv.
  • Anonym (Nospeciale)

Gå vidare vännen. Din tjej har säkerligen redan sex med någon annan. 

Sluta slösa folks tid. 

Gå och rör kind och lev ett sexlöst liv, det är fint det med jag kritiserar inte. Men frågan är om du kanske ska se till din sexualitet först.

Svar på tråden Kommer jag någonsin kunna bli kär/förälskad igen eller har jag gett upp kärleken?