Hund och vänner
Hej. Jag behöver ventilera lite. Jag har en sambo + barn. Vi har det super bra men nu till problemet. Vi har ett par som är nära vänner till oss. Som har hund. en fluffig långhårig. Vi brukar oftast besöka deras hem. Just för att jag inte vill ha deras hund hemma hos oss. Den hårar och hoppar runt i soffan. Det värsta jag vet är just..hundhår. Vi har inga egna djur pga allergisk sambo. dock klarar han av att vara i rum med djur om de inte leker runt eller om han klappar djuret.
men dessa vänner har nu på senaste börja besöka oss mer och mer. Och hunden är ALLTID med. Vilket jag avskyr. Jag försöker prata med min sambo men han tycker jag är löjlig och värderar mitt hem mer än vänskap. Och så är det ju. Varje gång de varit här så får jag städa hela lägenheten, dammsuga soffa och alla tygstolar.
jag tycker om djur, men vill inte ha dem i knä eller i mitt hem. De har tidigare blivit sårade pga hunden inte är välkommen. De har aldrig frågat om hunden ifråga får följa med utan förutsätter att den är välkommen. Jag blir galen och anser att de borde finnas något slags hyfs att fråga inför varje besök. Hur hade ni resonerat?