Vad skulle ni tro om ni vart i min sits om jag är pappan till vårt barn eller inte
Hej, Vill gärna höra hur ni tänker då jag smått misstänker att jag inte är riktiga pappan till mitt barn.
Min sambo blev gravid i samband med att jag gjorde slut. Fick svar att hon var gravid ungefär nån månad efter vi separerat.
Mellan mig och barnet så finns det inte det minsta likheter mellan oss, verken genom ögonfärg, hårfärg, näsa, mun, öron.
Men det som fick mig att reagera va när jag läste igenom mitt barns journal/anteckningar från en viss läkare. Vårt barn har varit mycket på sjukhus besök för mindre missbildningar som har gjort ett få små operationer.
Det är min sambo som har varit med vårt barn på sjukhuset då hon var föräldrar ledig så jag har inte direkt haft detalj koll med doktorn utan varit där efter jobbet/tagit eller tagit ledigt nån dag.
Det har varit mer att min sambo har informerat mig för att hålla mig informerad.
Jag såg i journalen att vårt barn har "genetisk diagnos" och i anteckningarna så står det att vi ska åka alla tre och ta blodprov tillsammans för att se ärftliga sjukdomar.
Det stod i anteckningen att "Planerar i första hand WGS trio. Informerar mor om detta och att hon och maken kan lämna blodprov tillsammans med barnet på vår vårdcentral. Far får gärna höra av sig om han har några frågor kring den genetiska vägledningen"
Detta var ett år sen och har inte blivit informerad av min sambo av detta.
Men såg att för tre månader sen hade samma läkare skrivit "inga blod prov för DNA analys har lämnats. remiss finns inlagd". Jag tänker att min sambo inte sagt detta för att DNA blod proverna kan visa att jag inte är far till barnet.
Varför ska vi inte ha gjort detta för vårt barns säkerhet? Det är inte många som får genetiskt prov och det är enbart för de små missbildningar han föddes med som gör att vi behöver göra detta. Det handlar om vårt barns säkerhet och hitta om det kan finnas något mer fel som kan förhindras. Det måste krävas mycket till för att försöka dölja det, min sambo ljuger mycket allmänt också och tidigare i vårt förhållande ljög hon extrema saker. Hon kan ljuga ibland när hon inte ens behöver ljuga och det är mellan det minsta onödiga lögnerna till dom stora.