Flickungens smalben alldeles söndertrasade
Lång historia kort: Jag har inte uppmärksammat detta pga långdragen vårdnadstvist där jag inte fått se mina barn IRL på nästan 12 månader, och innan den gången var det 9 månader, osv. Men nu äntligen ska jag få ha dem! Och eftersom det är långhelg så har jag dem nu sedan igår kväll.
Jag kikade in i badrummet där min dotter, 12 år, stod och plåstrade sitt smalben. Dörren var öppen så. Jag frågade henne vad hon gjort på benet och hon sa att hon inte visste, det har bara blivit massa små sår. Jag frågade när de dök upp och hon sa för länge sen, några månader minst. Jag frågade om hon visat mamma och det hade hon men mamma hade bara sagt att det läker och blivit irriterad när hon ville ha mer plåster så hon har köpt plåster och kirurgtejp själv för veckopengar. Om hon inte har något för kliar hon på dem säger hon, hon kan inte sluta om hon börjar. Och hon kliar i sömnen. Hon blev ganska upprörd när hon berättade det, hon har nog fått skäll men jag frågade inte just då, hon var redan ledsen. Även på andra smalbenet är det lite sår och torr hud på, men inte lika mycket. Just benet hon plåstrade var det en yta ungefär som om jag skulle lägga min hand precis under mitt knäveck. Och alltså inte ett stort sår utan många små.
Det låter inte normalt att ha massa småsår som inte läker på månader. Även om man kliar och har sig. Så mina fårgor är nu tre: 1: Hur hjälper jag henne att få bukt med dessa sår så hon blir av med dem? 2: vad tror ni det är som händer? och 3: borde hon/jag/vi ta kontakt med vården? Det känns nästan som att det måste vara något allvarligt?