Anonym (Olyckskorpen) skrev 2025-05-03 07:27:36 följande:
Nu är jag en väldigt tråkig tant. Men män som är sådär översvallande och som snabbt vill flytta ihop och gifta sig ska man passa sig jävligt noga för. Var försiktig! Gift dig inte med den här mannen förrän ni levt ihop betydligt längre. Gör dig inte av med din egen bostad. Jag vet att det här låter fånigt i dina öron, men detta är ett beteende som ger mig kalla kårar.
Om något är för bra för att vara sant är det ofta just det.
Har han sagt något dåligt om sina föredetta? Bjuder han på saker på ett sätt som du inte har möjlighet att betala tillbaka? Kommer han med oombedda råd om hur du bör göra med olika saker i ditt liv (studier, vänner, kläder mm)? Har han sagt saker som gör dig lite ledsen men du tänker att det nog är du som är känslig? Drar han små skämt på din bekostnad? Finns det någon kompis till dig som han säger att han inte gillar och säger inte är bra för dig?
Kom ihåg den här listan! Börjar han göra såna grejer så vet du att du måste sätta stopp genast. Acceptera inget sånt beteende. Kan han inte ta det så behöver du lämna relationen. Allt detta är tidiga varningstecken på att det rör sig om en kontrollerande man som med tiden kan komma att bete sig mycket, mycket värre.
Listan stämmer inte med mitt fall.