• Anonym (Över dimhöjd)

Ännu en dag då jag mest legat i sängen

Varför kan jag inte bara få vara glad och ha energi en dag? Eller kanske helt åt andra hållet? Inte för att jag vill det egentligen.

Idag vaknade jag vid 14 av vad jag antar var hagel, eller kanske bara kraftigt regn, mot fönstret. Larmet vid 12 minns jag inte alls. Jag låg kvar i sängen till rund 15. Sen var jag ju tvungen att kravla mig upp och ta mina mediciner, 2,5 timme försent totalt, jag skulle tagit dem vid 13.
    '
    Sen gick jag till affären. Jag glömde sätta på mig min fitbit så dagens steg i kalendern blir de automatiska 500 som jag brukar skriva in när jag bara varit hemma och inte haft den på mig. 

I affären var tanken att jag skulle köpa en färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Förvisso hade jag tagit fram både nötfärs och salsicciafärs ut frysen med målet att göra pannbiffar och köttfärssås att ha i veckan men jag kände att jag inte orkar laga riktig mat. Kanske i morgon. De hade dock ingen färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Istället köpte jag bacon (trepack för 43 kr), en bit inte-parmesan (extra parti, 25 kr styck), en påse tex-mexost (500 g för 64 kr), 10 ägg (extrapris 28 kr), en ask fryst vitlök (13 kr) och ett paket små fejk-magnumglassar (48 kr för 8 glassar).

När jag kom hem igen värmde jag kycklingfärsröran jag hade i stekpannan i kylen och åt den medan jag fixade lite med ett spel jag spelar och hade på youtube i bakgrunden. När jag ätit klart gick jag och lade mig i sängen igen och tittade på youtube. Vid kl 20 tog jag en tur in i duschen och konstaterade att jag glömt köpa propplösare. och hade strax vatten till fotknölarna. Ok, inte riktigt, men nästan. Sen gick jag tillbaka till sängen. 

Sen vid ca 22 besstämde jag mig för attt gå upp och äta igen och stekte lite bacon och svamp och hällde på ett par ägg.

Så ser mitt liv ut, i stort. Jag ligger mest i sängen och jag är inte glad och har inte mycket till energi. Jag känner allt mer att jag missköter mig och min sjukdom med flit för att jag inte orkar vara duktig. Ibland gör jag upp planer på att göra saker, vara duktig, orka. MEn orken verkar inte infinna sig.

Hade jag trott på gud hade jag bett honom om glädje och energi.

• Svar på tråden Ännu en dag då jag mest legat i sängen
  • Anonym (Me)
    Anonym (Ha!) skrev 2025-05-05 02:59:43 följande:

Människor är så konstiga, högfärdiga eller översittare så ingen ide att involvera sig med någon överhuvudtaget. Sover hellre än att umgås med folk här i Sverige, samtidig så vill jag leva livet och inte sova bort det ! 

Ja det är  ju inte första gången du öser förakt över Sverige och befolkningen här och stackars dig som är fast här i miiiiinst tio år till. Det ironiska är bara att i varenda tråd framstår du allt annat än trevlig så kanske att problemet du upplever med alla du möter snarare ligger hos dig och din negativa attityd.
  • Anonym (Över dimhöjd)

Nu har jag ätit. Jag ångrar mig. Hade den där konstiga känslan innan jag åt där jag inte riktigt vet om jag är hungrig eller mätt. Nu mår jag mest bara illa.

Nu vll jag bara gå och lägg mig igen.

• Anonym (Över dimhöjd)

10 minuter till

• Anonym (Över dimhöjd)

Idag är jag vansinnigt trött. Jag tror att jag har sovit dåligt, plus pollen, plus att det var ,ycket folk i affären, plus tvättstuga, plus jag har varit hos bokhandeln för att köpa bra pennor.

Jag har i alla fall gått 2500 steg. Men nu vill jag verkligen mest bara sova. Jag ska kanske äta något i alla fall. Om jag blir piggare så sätter jag mig 10 minuter till med min bild.

• Anonym (Pennskrin)

Vad bra att du fått tag i nya pennor! Dåliga pennor är hemskt. 

Har du hållt på med odling någon gång? Jag har luktärter som gror på fönsterbrädet nu. Tänke ta ut dem på balkongen sen. Sockerärtor är kul att odla i fönstret. Och gott! Smörgåskrasse också. 

• Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (Pennskrin) skrev 2025-05-08 16:24:38 följande:

Vad bra att du fått tag i nya pennor! Dåliga pennor är hemskt. 

Har du hållt på med odling någon gång? Jag har luktärter som gror på fönsterbrädet nu. Tänke ta ut dem på balkongen sen. Sockerärtor är kul att odla i fönstret. Och gott! Smörgåskrasse också. 

Ja, de hade Faber-Castell Black Edition 24-pack till överkomligt pris. De är väl riktade till barn egentligen men jag vet att de är bra, och jag är ju inte konstnär så de duger. De hade Polychromos också men bara 12-packen och de kostade skjortan. De ville ha 600 kronor för dem och det kan jag i så fall köpa en 24-pack för mindre på nätet. Black Edition kostade 240.

En gång i tiden. Det var några år sedan nu. Jag hade faktiskt chili på fönserbrädet, som gav ordentligt med frukt. Jag har faktiskt påsen kvar, med frön i. Det är lite sent nu bara. Både cayenne och en annan sort som det bara står chilipeppar på. Och basilika. Jag vet dock inte hur de överlevde, jag kan ta död på en plastkaktus.
  • Anonym (Över dimhöjd)

Great, nu kan jag inte sova.

Och ögonen bara rinner och rinner och jag ser typ ingenting.

• Anonym (Minna)

Nånstans måste man börja, o det kan ingen göra för dej. Kan du satsa på att gå 1h promenad varje dag. VARJE DAG!!! Det är inte mycket begärt av dygnets 24h.  Lovar du mår bättre om en månad. Har du jobbat alls, nångång? Hur kändes det?

• Anonym (Över dimhöjd)

Jag tänkte äta av köttfärssåsen jag hade i kylskåpet. Den var hypersalt!!!!!! Blä! Jag tog tre tuggor och slängde resten rakt av.

Nu väntar jag på att få äta kyckling korma istället. 

Ögona rinner idag med, men bättre än igår i alla fall. Jag kanske lyckas ta fram färgpennorna igen. Vi får se,

• Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (Minna) skrev 2025-05-09 09:32:27 följande:

Nånstans måste man börja, o det kan ingen göra för dej. Kan du satsa på att gå 1h promenad varje dag. VARJE DAG!!! Det är inte mycket begärt av dygnets 24h.  Lovar du mår bättre om en månad. Har du jobbat alls, nångång? Hur kändes det?

Jag har jobbat i några omgångar, totalt typ 4-5 år, men utspritt över typ 7-8. Varje gång har det varit eller slutat i någon form av mindre katastrof.
  • Anonym (Över dimhöjd)

Kyckling korma inmundigad.

Jag funderar på att göra köttfärslimpa av köttfärsen jag köpte. Det är väl lagom enkelt. 

• Anonym (Över dimhöjd)

Det blev inget inlägg igår. Streak broken. Jag gick inte upp förrän vid 17, då jag blev uppjagad av en gigantisk geting. Gick upp och fixade en getingfälla men när jag kom tillbaka till sovrummet hörde jag den inte, den hade nog flugit ut igen. INgenting i fällan heller några timmar senare.

Idag känner jag mig faktiskt lite duktig. Men bara lite. Jag har gjort både köttfärslimpa och chokladbollar.

Nu har jag färglagt den här bilden i totalt 40 minuter.

• Anonym (duktig)

Du är ju väldigt bra på att teckna! Har du utbildning inom det? Annars kanske det skulle vara roligt att gå nån sån utbildning? Du skulle kunna bli illustratör ... kan se framför mig dina fina bilder i olika böcker.

• Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (duktig) skrev 2025-05-11 19:14:28 följande:

Du är ju väldigt bra på att teckna! Har du utbildning inom det? Annars kanske det skulle vara roligt att gå nån sån utbildning? Du skulle kunna bli illustratör ... kan se framför mig dina fina bilder i olika böcker.

Gud nej! Det är inte jag som tecknat, jag bara färglägger. Ursäkta om det inte framgick från början.

Jag fick streck i bild i skolan.
  • Anonym (Över dimhöjd)

Jag har faktiskt på rktigt varit sjuk en vecka. Vår/sommarförkylningar är det värsta sortens förkylning.

Idag satt jag ute och färglade. Fotade ute också, vilket var en dålig idé, jag såg absolut nada i telefonens skärm. Bilden är därför som den är. 

Jag sitter nog faktiskt gärna ute och fäglägger i sommar, men fota ska jag nog göra inne. Jag har också bestämt mig för att köpa riktigt papper också och inte färglägga på skrivarpapper .Jag är lite sugen på att göra exakt samma bild igen men med de nya pennorna och på nytt papper.

Svar på tråden Ännu en dag då jag mest legat i sängen