Ännu en dag då jag mest legat i sängen
Varför kan jag inte bara få vara glad och ha energi en dag? Eller kanske helt åt andra hållet? Inte för att jag vill det egentligen.
Idag vaknade jag vid 14 av vad jag antar var hagel, eller kanske bara kraftigt regn, mot fönstret. Larmet vid 12 minns jag inte alls. Jag låg kvar i sängen till rund 15. Sen var jag ju tvungen att kravla mig upp och ta mina mediciner, 2,5 timme försent totalt, jag skulle tagit dem vid 13.
'
Sen gick jag till affären. Jag glömde sätta på mig min fitbit så dagens steg i kalendern blir de automatiska 500 som jag brukar skriva in när jag bara varit hemma och inte haft den på mig.
I affären var tanken att jag skulle köpa en färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Förvisso hade jag tagit fram både nötfärs och salsicciafärs ut frysen med målet att göra pannbiffar och köttfärssås att ha i veckan men jag kände att jag inte orkar laga riktig mat. Kanske i morgon. De hade dock ingen färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Istället köpte jag bacon (trepack för 43 kr), en bit inte-parmesan (extra parti, 25 kr styck), en påse tex-mexost (500 g för 64 kr), 10 ägg (extrapris 28 kr), en ask fryst vitlök (13 kr) och ett paket små fejk-magnumglassar (48 kr för 8 glassar).
När jag kom hem igen värmde jag kycklingfärsröran jag hade i stekpannan i kylen och åt den medan jag fixade lite med ett spel jag spelar och hade på youtube i bakgrunden. När jag ätit klart gick jag och lade mig i sängen igen och tittade på youtube. Vid kl 20 tog jag en tur in i duschen och konstaterade att jag glömt köpa propplösare. och hade strax vatten till fotknölarna. Ok, inte riktigt, men nästan. Sen gick jag tillbaka till sängen.
Sen vid ca 22 besstämde jag mig för attt gå upp och äta igen och stekte lite bacon och svamp och hällde på ett par ägg.
Så ser mitt liv ut, i stort. Jag ligger mest i sängen och jag är inte glad och har inte mycket till energi. Jag känner allt mer att jag missköter mig och min sjukdom med flit för att jag inte orkar vara duktig. Ibland gör jag upp planer på att göra saker, vara duktig, orka. MEn orken verkar inte infinna sig.
Hade jag trott på gud hade jag bett honom om glädje och energi.