Filosofin i skolan
Ursäkta, jag brukar aldrig någonsin använda mig av det här uttrycket.. Men vilken jävla ordbajseri det är! Syftar då på underlaget för vad vi ska lära oss om inom filosofin. Texthäftet innehåller ju ingen som helst struktur överhuvudtaget. Man leker omkring med en massa ord bara huller om buller och leker fisförnäma genom att använda sig av olika begrepp i en rörig smet av text.
Jag har inte svårt för att följa en ren och skär logik men detta är ju värre än 2 stycken 100 poängskurser, och då är den enbart på 50 poäng!
En vän till mig gjorde filosofin för 10 år sedan. Då var inte frågorna i närheten såhär fördjupade eller komplicerade överhuvudtaget. Sedan stämmer det inte över lag, man ska fördjupa sig, och skriva ur olika perspektiv. Men hur mycket tror dom att man får plats med på enbart 3 sidor??? Vid ett tillfälle så tappade jag det helt och bara skrev på för att se vart jag skulle landa någonstans för att lyckas utföra uppgifterna korrekt till fullo. Det blev ca 15 sidor!
Dessutom så ska vi inte basera enbart på information utifrån häftet som är för övrigt ca 100 sidor långt som man får ont i huvudet av att läsa enbart efter 10 sidor. Och allt är så jäkla flummigt skrivet att man måste läsa om och om igen för att överhuvudtaget få någon sånär bild av vad skribenten försöker få fram och samtidigt se de röda olika trådarna och förstå dem.
Nuvarande uppgift tar totalt stopp. Dels står det inte mycket alls om de frågor man ska svara på i häftet och det finns inte någon riktig information på svenska heller när man googlar. Utan det enda som erbjuder någon form av information är Youtube videor på engelska. Någon av dom hade inte ens undertext på svenska. Menar kom igen, vad fan begär man egentligen?
Jag är ingen trög person alls faktiskt och självklart inte den bästa heller, men det här är bara för mycket.