Vad kan hända om man blir gravid för snabbt efter kejsarsnitt?
Nu är jag alltså inte ute efter att höra om er som har blivit gravida snabbt och allt har gått bra ändå för jag förstår redan att det oftast går bra. Jag undrar alltså vad som KAN hända i allra värsta fall och vad som är anledningen till att de säger att man helst ska vänta i ett år.
Har aldrig fått något riktigt svar på det utan bara att det ska hinna läka men undrar alltså vad som kan hända om det inte gör det, antar att de kanske inte vill skrämmas för mycket. Är det till och med så att livmodern kan spricka under själva graviditeten?
Jag har ganska nyligen gjort mitt tredje snitt och livmodern sprack upp lite under snittet, trodde först att det kanske till och med var så att jag inte får bli gravid igen alls men tydligen inte. Får iallafall absolut inte bli gravid för snabbt efteråt verkar det som. Jag har inga planer på fler barn nu men funderar på om det är så att en graviditet till och med skulle innebära livsfara för mig och det eventuella barnet. Ska prata med barnmorska mer om det vid återbesök. Har funderat lite på att sterilisera mig men vet inte riktigt om jag är där än.