• Anonym (Reft)

Tänder tjejer mer på längre män?

Hej! 

Tänder tjejer mer på längre män rent sexuellt? Är en man på 185-195 som är välbyggd per automatik mer attraktiv vid första anblick kontra en kortare man?

• Svar på tråden Tänder tjejer mer på längre män?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-10 17:46:23 följande:
    Precis, det är personlighet som är viktig.
    Sålänge du inte är för kort ...
  • Anonym (Lk)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-10 17:46:23 följande:
    Precis, det är personlighet som är viktig.
    Haha 180 cm är varken kort eller långt. Så det är klart att du inte känt av det åt nåt håll. Men hade du varit typ 173 cm hade du definitivt fått avslag då och då från kvinnor.
  • Nandez
    Anonym (Lk) skrev 2025-05-10 18:16:06 följande:
    Haha 180 cm är varken kort eller långt. Så det är klart att du inte känt av det åt nåt håll. Men hade du varit typ 173 cm hade du definitivt fått avslag då och då från kvinnor.
    Ha, ha, själv, jag är kvinna
  • Anonym (Lk)
    Nandez skrev 2025-05-10 18:19:13 följande:
    Ha, ha, själv, jag är kvinna
    Hahaha
  • Anonym (Lk)

De flesta föredrar länge män. Men inte alla.

• molly50

Jag föredrar längre män. Men de behöver inte vara över 1,90. (Även om min nuvarande är det). Men gärna lite längre än mig. Har haft kortare män också. Runt 1,75.
    Men för mig är personligheten det absolut viktigaste. 
    Humor och omtänksamhet är viktiga egenskaper.

• Anonym (Molly)

Jag är 176 lång och föredrar killar som är 174-180, så ungefär lika långa. Men har haft både längre och kortare pojkvänner för längden är ju inte så viktigt. 

Föredrar också någon med muskulösa armar men inte för mycket muskler, och hellre några kg för mycket än för lite. Men det är inte heller lika viktigt som personligheten. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Molly) skrev 2025-05-10 19:36:53 följande:

Jag är 176 lång och föredrar killar som är 174-180, så ungefär lika långa. Men har haft både längre och kortare pojkvänner för längden är ju inte så viktigt. 

Föredrar också någon med muskulösa armar men inte för mycket muskler, och hellre några kg för mycket än för lite. Men det är inte heller lika viktigt som personligheten. 

Blir väldigt nyfiken nu. Är du också lite mullig eftersom du föredrar någon som är lite överviktig?
  • Anonym (?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 20:36:51 följande:
    Blir väldigt nyfiken nu. Är du också lite mullig eftersom du föredrar någon som är lite överviktig?
    Mellan mig och min kvinna skiljer det  nästan två decimeter i längd,  Vi träffades för snart 11 år sedan och såg helt annorlunda ur då mot nu.
    Sedan kom "särbokilon", klimakteriet ... god mat på helgerna ...ja, bara så.
    Vi har förändrats rejält kroppsligt sedan vi träffades.
    Men - vi har växt ihop som personer och accepterat att vi ser ut som vi gör även om vi båda jobbar på just det ...
    Däremot - vi kan faktiskt ha samtal om än det ena och det andra, tycka olika men vara ok med det. Inte tjafsat på snart 11 år.
    För mig känns det bättre än om hon skulle föredra någon som är längre.
    Skulle jag då föredra någon med större lökar eller inte så platt röv?
    Jag har en begåvad, nyfiken, händig  kvinna. Det räcker låååångt för mig!
  • Anonym (Illa)
    Anonym (?) skrev 2025-05-10 23:55:07 följande:
    Mellan mig och min kvinna skiljer det  nästan två decimeter i längd,  Vi träffades för snart 11 år sedan och såg helt annorlunda ur då mot nu.
    Sedan kom "särbokilon", klimakteriet ... god mat på helgerna ...ja, bara så.
    Vi har förändrats rejält kroppsligt sedan vi träffades.
    Men - vi har växt ihop som personer och accepterat att vi ser ut som vi gör även om vi båda jobbar på just det ...
    Däremot - vi kan faktiskt ha samtal om än det ena och det andra, tycka olika men vara ok med det. Inte tjafsat på snart 11 år.
    För mig känns det bättre än om hon skulle föredra någon som är längre.
    Skulle jag då föredra någon med större lökar eller inte så platt röv?
    Jag har en begåvad, nyfiken, händig  kvinna. Det räcker låååångt för mig!

Om båda blir tjocka så kan man nog ha överseende med varandra. Annars blir det inte bra. 

Jag kan förstå att man tycker att personlighet tillslut överväger. Med åldern är det sannerligen inte så lätt att hitta någon bra person och då är det bättre att hålla i det gamla.

Den del som jag tänker försvinner tillslut är det intima. Eller har ni lyckats behålla det?

• Anonym (Rätt längd för mig tack)
    ulfsas skrev 2025-05-10 15:36:57 följande:

Efter att ha sett otaliga önskemål på kvinnors dejtingprofiler så måste just längd vara det vanligaste med bred marginal. Minst tio cm längre än henne eller över 190 cm mm gäller oftast. 

Det tycker jag är sjukt.

Känner många framgångsrika män som är korta (VD på både mitt och makens jobb, engineeringchefen på mitt förra jobb som blev VD på sitt nästa jobb t.ex.) och inte minst kan man dela hushåll med dem utan att bli ruinerad på matkontot.

Men, det blir mer över till mig då bara. Solig
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 20:36:51 följande:
    Nej inte alls, jag är smal och lite kurvig. Gillar bara att ha en rejäl karl, tycker det är manligt med en stadig kropp, kraftig nacke, starka armar och hår på bröstet, attraheras mindre av smala killar som jag tycker ser mer androgyna ut. 
  • Anonym (175)

Längden är helt avgörande, en man kortare än jag existerar inte som partner.
    Det finns så gott om korta kvinnor som gärna får ta dessa lilleputtar.

Min man är 184 och det är helt perfekt.

Den kortaste partner jag haft var 2 cm längre än mig, det var i min ungdom. Tänka sig att vår son är hela 184 cm lång!
    Han växte väl efter mig, och jag i min tur efter min pappa som var 187 cm lång. Mamma var bara 168 och krympte ihop på ålderns höst, helt galet eg så liten hon blev. Må de vila i frid. Hjärta

• Anonym (Rob)
    Anonym (175) skrev 2025-05-11 07:57:12 följande:

Längden är helt avgörande, en man kortare än jag existerar inte som partner.
    Det finns så gott om korta kvinnor som gärna får ta dessa lilleputtar.

Min man är 184 och det är helt perfekt.

Den kortaste partner jag haft var 2 cm längre än mig, det var i min ungdom. Tänka sig att vår son är hela 184 cm lång!
    Han växte väl efter mig, och jag i min tur efter min pappa som var 187 cm lång. Mamma var bara 168 och krympte ihop på ålderns höst, helt galet eg så liten hon blev. Må de vila i frid. Hjärta

Alla blir kortare när de blir gamla. Så även du...
    Man undrar om du hade älskat dina söner lika mycket om de hade blivit kortare än dig?
  • Anonym (indo)
    Anonym (Reft) skrev 2025-05-07 22:48:11 följande:
    Tänder tjejer mer på längre män?

Hej! 

Tänder tjejer mer på längre män rent sexuellt? Är en man på 185-195 som är välbyggd per automatik mer attraktiv vid första anblick kontra en kortare man?

Nej.
Svar på tråden Tänder tjejer mer på längre män?