• Anonym (...)

Ont i ryggen

Hej hej 

Jag har precis varit hoss min tjej. Hon har haft väldigt ont i ryggen ett tag nu och varit hoss läkaren som säger att hennes ryggen har låst sig. Vilket lett till mycket massage och lite knäckningar. 

Idag nu då så masserade jag henne och kramade om henne lite hårt för att knäcka till. Något vi gjort så många gånger. En två tre gick jätte bra. Sen vet jag inte men hon va typ inte beredd och jag gjorde en fjärde gång. Inget knäck men hon fick mycket mycket ont. Jätte ont. Hon sträckte sig och verkade bli lite bättre men en timme senare så bara pang. Nu ligger hon på golvet och gråter har så ont att hon tror hon dör säger hon. 

Fan on jag har förstört henne...

• Svar på tråden Ont i ryggen
  • Anonym (J)

Man ska såklart inte knäcka andras ryggar om man i e vet vad man gör. Vart i ryggen knäckte ni? Vart har hon ont? Ring sjukvården.

• Anonym (J)

Och med vet vad man gör så menar jag att man behöver vara utbildad och inte lärt sig något typ på YouTube.

• Anonym (J)

Ryggen är känslig och mitt i den går centrala nervsystemet med ryggmärgsvätska som är sammankopplat med hjärnan fattar inte hur man vågar göra så själv 

• Anonym (J)

Har själv problem med diskarna i ryggen och skulle aldrig våga säga åt någon att knäcka min rygg. 

• Aniiee

Och ni är så klart halvvägs till sjukhuset när du skriver tråden....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Hj)

Hon har väl också förhoppningsvis vart ute och promenerat och rört på sig sen hon började få ont.. Sämsta man  kan göra är att vara still och sitta eller ligga för mycket. 

• Anonym (J)
    Anonym (Hj) skrev 2025-05-11 20:51:21 följande:

Hon har väl också förhoppningsvis vart ute och promenerat och rört på sig sen hon började få ont.. Sämsta man  kan göra är att vara still och sitta eller ligga för mycket. 

Dumt och gissa. Hon gråter ju av smärta så troligtvis går inte det.

• Anonym (J)

Förresten vadå. Nyss varit hos henne? Åkte du hem från henne när hon låg på golvet gråtandes? 

Förstört henne har du säkert inte gjort men som sagt, var försiktig med ryggar. Jag är ingen expert men skulle inte vilja att nån knäckt min rygg om den inte vet vad den gör.

• Anonym (...)

Nej vet vad jag gör gör jag väll inte. Men vi båda har gått hoss nån naprapat som sa att övre delen mellan skuldrorna är helt ok. Så länge man inte försöker för mycket om det inte går. 

Ja jag åkte hem men är nu hoss henne igen då vi nu ska till akuten. Jag är livrädd. Hon grät inte då utan var uppe och gick sa att det gjorde ont och sträckte sig en del och sånt. Men verkade må bra och i alla fall sa det då. Men så fort jag kom hem i stort sätt ringer hon och säger att hon ligger och gråter på golvet av smärta. 

Livrädd att jag förstört ryggraden eller nått... fan om jag gjort det...

Så nej vi ska in. Vi ringde 1177 och dom bad henne testa ligga i badet och ta värktabletter då hon kunde röra sig gå och allt men vara hade skitont. Vilket jag tyckte var idiotiskt men hon ville testa. Nu ger hon upp och vill åka till akuten så vi ska dit nu som sagt.

• Lynx123

Det måste läkare så klart kolla på. Man ska vara jätteförsiktig med massage om man inte är utbildad och ALDRIG hålla på och knäcka. Hoppas att din tjej repar sig snabbt.

Svar på tråden Ont i ryggen