• Anonym (LYCKLIG)

Fler som är tillsammans med känsliga/känslosamma män?

Ja, ni som är tillsammans med känsliga/känslosamma män, hur upplever ni relationen? Jag älskar att vara tillsammans med en man som är lika känslig och känslosam som jag. Han har dessutom ett bekräftelsebehov vilket jag också har så det blir väldigt mycket fina ord och gester från båda håll. Jag känner mig verkligen sedd och bekräftad. Vi har många och långa djupa diskussioner vilket jag aldrig haft med en man tidigare. 

• Svar på tråden Fler som är tillsammans med känsliga/känslosamma män?
  • Anonym (Hm)

Maken är känslosam, empatisk, vi har en bra relation, gifta sen 25 år.

• Anonym (Bignono)
    Anonym (LYCKLIG) skrev 2025-05-12 16:35:30 följande:
    Fler som är tillsammans med känsliga/känslosamma män?

Ja, ni som är tillsammans med känsliga/känslosamma män, hur upplever ni relationen? Jag älskar att vara tillsammans med en man som är lika känslig och känslosam som jag. Han har dessutom ett bekräftelsebehov vilket jag också har så det blir väldigt mycket fina ord och gester från båda håll. Jag känner mig verkligen sedd och bekräftad. Vi har många och långa djupa diskussioner vilket jag aldrig haft med en man tidigare. 

Nej, fy bubblan för djupa och känslosamma män. De brukar ofta vara värsta offerkoftorna. Har levt med en sån man och var så nere i nerverna och dränerad på energi efter att ha avslutat förhållandet att jag fick läggas in på psyket en månad. En man ska vara stabil, företagsam, veta vad han vill och vara självständig. Han får gärna visa kärlekskänslor för mig men inget övrigt meningslöst känslotjafs.
  • Anonym (LYCKLIG)
    Anonym (Bignono) skrev 2025-05-12 16:57:41 följande:
    Nej, fy bubblan för djupa och känslosamma män. De brukar ofta vara värsta offerkoftorna. Har levt med en sån man och var så nere i nerverna och dränerad på energi efter att ha avslutat förhållandet att jag fick läggas in på psyket en månad. En man ska vara stabil, företagsam, veta vad han vill och vara självständig. Han får gärna visa kärlekskänslor för mig men inget övrigt meningslöst känslotjafs.
    Hmm, bara för att man är djup och känslosam betyder inte det att  man inte är stabil, företagsam samt veta vad man vill. Min man har alla de egenskaperna plus att han är känslosam och djup.
  • Anonym (S)

Jag vet inte hur du menar med känslosamma män men jag hade ett ex som hade väldigt nära till gråt. Alltså ursäkta men speciellt manligt var det i alla fall inte! Killen jag har nu kan visa känslor om det händer något jobbigt/sorgligt men exet var ju en sån som ful-bölade till typ Disney-filmer, oavsett om det gick bra eller dåligt! Så fort vi pratade om något så tog han till lipen, så fort något hände, positivt som negativt. Man får vara som man vill men tyvärr, den typen av män går bort hos mig!

• Anonym (LYCKLIG)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-12 17:59:17 följande:

Vad menar du med känsliga/känslosamma män?

Män som har kontakt med sitt inre och som kan prata om sina känslor med sin partner. Män som säger och skriver fina saker till sin partner, män som inte skäms för att pussa och krama sin partner inför andra. 
  • Anonym (LYCKLIG)
    Anonym (S) skrev 2025-05-12 18:19:33 följande:

Jag vet inte hur du menar med känslosamma män men jag hade ett ex som hade väldigt nära till gråt. Alltså ursäkta men speciellt manligt var det i alla fall inte! Killen jag har nu kan visa känslor om det händer något jobbigt/sorgligt men exet var ju en sån som ful-bölade till typ Disney-filmer, oavsett om det gick bra eller dåligt! Så fort vi pratade om något så tog han till lipen, så fort något hände, positivt som negativt. Man får vara som man vill men tyvärr, den typen av män går bort hos mig!

Min partner gråter inte men är djup och pratar gärna om vad han känner för mig. Han pratar också om sina känslor generellt, hur andra kan få honom att må osv. Han är musiker, kanske är de på ett speciellt sätt?  
  • Anonym (Elsebill)

Jag var tillsammans med en man som var på ett sätt min bösta vän, och vi hade mycket att prata om, kunde prt om nästan allt. Han var rätt känslosam, och det hände att vi grät tillsammans över sorgliga filmer eller musik. Ja det var väldigt roligt att prata med honom. Vad som INTE var roligt och som knäckte mig totalt var att i vissa känslor var han som ett barn; han ville alltid hänga på mig, fast han var mycket större och tyngre. Det blev tungt för mig att tvingas bära upp honom när vi skulle kramas, och han slutade aldrig med det trots att jag sa ifrån, så det var en källa till bråk. (I sitt yttre var han en mycket maskulin man, som på vissa plan sökte den mamma han inte haft. 

så; känslor på gott och ont. Mest gott. Man vill ju ha en man med mycket känslor 

Svar på tråden Fler som är tillsammans med känsliga/känslosamma män?