Anonym (Tr) skrev 2025-05-14 12:22:10 följande:
Inga restriktioner alls - lev på som vanligt sa läkaren. Jag bar tungt och tog i ganska mycket den tiden, sen när jag fick en liten blödning tog jag det lugnt - vågade knappt göra någonting.
Fick lära mig att brunt blod är ?bra?, för det är hematomet som tömmer sig. Dock så blev mitt hematom aldrig mindre, trots att jag blödde brunt vid flera tillfällen.
Var orolig att bebis skulle komma ut tidigare. Var in på förlossningen någon gång i v 28 tror jag. Men ingen fara då. Bebis föddes i v 37
Precis, lite så jag känner nu att man inte vågar göra någonting alls. Är rädd när jag blir lite andfådd när jag är ute och går med hunden liksom, vågar inte gå i skogen där det är mer krävande att gå..men kanske får släppa lite på det då!
Det kom som en liten skjuts med brunt blod, men nu har jag endast lätt bruna flytningar sedan 2 dagar tillbaka. Fördelen är ju att man kanske inte får full panik vid bruna flytningar/blödning då man vet vart det kommer ifrån, så det är ju skönt att veta åtminstone. Är bara rädd att det kommer rött färskt blod. Hon sa att jag skulle söka på nytt om det skulle komma färskt blod, vet dock inte vad det skulle innebära. Får hålla tummarna att det håller sig till brun färg och läker ut. Men skönt att höra din historia, tack för att du skrev lite lugnande ord❤️