Är det jag som är känslig?
Jag och min kille har varit ihop i två år. Han är väldigt upptagen och distanserad när vi inte ses och även om man skriver att man mår jättedåligt och går igenom något jobbigt kan det dröja dygn innan han svarar trots att man ser att han läst meddelandet för länge sedan. Och då hör han av sig med ett kallt Hur är det nu då? Påtalar man att man kanske är lite besviken blir man utskälld, för vadå, han har ju hört av sig.
Skulle man dock skicka en nakenbild, då jävlar svaras det fort?
Och sen är det så att jag lämnade mitt senaste förhållande på grund av att det var väldigt destruktivt och det var mycket alkohol inblandat, vilket gör att jag kan ha svårt för när folk dricker, allra helst doften av att vara nära någon som druckit. Jag och min kille ses väldigt sällan, typ en gång i månaden, och båda de två senaste tillfällena vi setts har han druckit en hel del. Dels har hans beteende påmint om mitt ex när han druckit, vilket var väldigt traumatiserande, och sen lukten och att behöva vara nära någon som stank alkohol igen? Och det enda han pratade om var hur viktigt det var för honom att få dricka en hel dag. Utan någon tanke på att det kanske var jobbigt för mig. Jag försökte påtala det lite, men som vanligt vändes det till att det var mitt fel.
Sen har jag haft lite svårt för att prata om jobbiga saker, vilket han har klagat på och ogillat. Nu har jag börjat öppna upp och sist pratad jag om riktigt tunga saker och hans reaktion var ett avfärdande och nervärdeände mmm och sen klappade han mig på armen.
Är det jag som är känslig eller är det rätt att det här känns fel? Tänker att mitt senaste förhållande kanske gjort att jag reagerar starkare än vad som är normalt.