• Anonym (H)

Han verkar inte fatta

En kille jag gick ut med på en dejt har kontaktat mig trots att jag sagt att jag inte är intresserad längre och även om jag inte svarar. Har inte svarat honom sedan mars men ändå skriver han då och då. Vad ska jag göra? Har trott att sluta svara skulle hjälpa.

• Svar på tråden Han verkar inte fatta
  • Fjäril kär

Men bara blocka och gå vidare 

Att han KAN få kontakt med dig är ju ett sätt för honom att det är okej att fortsätta skriva..  

• Anonym (H)

Kan jag svara att jag har kille sen blocka honom efter det? Så han fattar hinten.

• Anonym (Em)
    Anonym (H) skrev 2025-05-15 21:30:17 följande:

Kan jag svara att jag har kille sen blocka honom efter det? Så han fattar hinten.

Du behöver inte skriva något om du redan har varit tydlig. Bara att ignorera eller blocka om det stör dig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-15 21:43:43 följande:
    Du behöver inte skriva något om du redan har varit tydlig. Bara att ignorera eller blocka om det stör dig.
    Jag ska blocka men varför håller vissa män på så om man redan gjort det tydligt att man inte är intresserad plus ignorerar?
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (H) skrev 2025-05-15 22:05:35 följande:
    Jag ska blocka men varför håller vissa män på så om man redan gjort det tydligt att man inte är intresserad plus ignorerar?
    killar är desperata
  • Fjäril kär
    Av den enkla anledningen att dom kan och för att du/mottagaren accepterar beteendet genom att inte blocka. 

Vid ett första nej så blockar man redan då.
  • Anonym (Alice)

Nej skriv inget alls. Strunta i honom helt. Jag har en som jag dejta en gång för över ett år sedan som beter sig märkligt än idag. Jag har inte svarat på ett enda mess eller nått. Han skickar nångång ibland än men inget jag bryr mig om. Vissa gör väl så. Vill bara påminna en om att dom finns kanske ? Ingen aning. Hade jag varit besvärad av det så hade jag bara blockat. Nu bryr jag mig inte ens längre. Han skickar garanterat så till flera tjejer och det är ju bara att strunta i. 
  • Anonym (Alice)
    Dom ser väl sig själva som självklara val hos kvinnor och har noll självinsikt. Oftast ser dom ju inte särskilt bra ut heller. Dom har en skev uppfattning om sig själva. Muppar 
  • Tobben

Det är inte bara killar som gör så, det finns även tjejer som heller aldrig ger sig.
    Även om de har skaffat partner kan det ibland dyka upp ett sms från dem.
    Det är helt omöjligt för mig att förstå vad de far efter.

• Anonym (H)
    Anonym (Alice) skrev 2025-05-16 11:11:45 följande:
    Dom ser väl sig själva som självklara val hos kvinnor och har noll självinsikt. Oftast ser dom ju inte särskilt bra ut heller. Dom har en skev uppfattning om sig själva. Muppar 
    Han ser bra ut men jag är inte intresserad.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (H) skrev 2025-05-18 02:15:01 följande:
    Han ser bra ut men jag är inte intresserad.
    Vissa har bara det beteende mönstret att dom hör av sig. Skickar han på snap så skickar han garanterat samma till alla. Skickar han på andra sätt så Skickar han också garanterat till fler. Bara strunta i och inte bry sig. 
  • Anonym (Varför)

Varför krångla till det och skriva att du har kille? Om du nu verkligen är ointresserad så bara blockera och gå vidare med livet.
Svar på tråden Han verkar inte fatta