• Anonym (Gillian)

Är någon egentligen dålig i sängen?

Jag ser ibland trådar om hur partnern är dålig i sängen och jag funderade:är det inte ett val?

Alla kan "lära sig" sex, hur den egna kroppen funkar, vad andra tänder på.
    Om sexet är dåligt beror det IMO på två saker: 1) bristande kommunikation (paret kan inte öppna sig och vara ärlig om vad det vill) eller 2) man är självisk och ser sex som en ensamsport där man skiter i hur det är för partnern.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Är någon egentligen dålig i sängen?
  • Anonym (.)

Hurdå egentligen? 

Är man självisk och dålig på att kommunicera så är man ju dålig i sängen.

• Anonym (Mx)

Klart man kan vara dålig i sängen. Precis som att vissa ör dåliga på att laga mat eller snickra. 

• Anonym (¤)

De som är dåliga för en person kanske är bra för någon annan. Beror väl på vad just den personen tänder på.

Om man inre är attraherad av den andre, så blir ju den personen automatiskt dålig i den andre personens ögon. 

• burleskburkläsk

Det finns ju männen som bönar och gråter för att få knulla som kör några juck och kommer i eller på tjejen och som sedan vänder ryggen åt och snarkar som ett hängbukssvin.
    Att använda kvinnan som en snabblösning för att slippa runka är patetiskt och brutalt osexigt.

Jag som man är hellre helt utan sex än att har dåligt sex.

Kvinnor överlag tror jag är bättre än män i sängen, irrelevant men men...

Mitt sämsta är med en jag var kort tillsammans med, hon ville ha sex och det var vår andra gång...jag var på väg att gå ner på henne och då drog hon tag i mig fort...trodde det skulle få henne avslappnad och ville göra det skönt för henne men hon ville knulla direkt...så vi körde missionären och hon låg som om hon var livlös och kollade i taket...hon som var så på och erfaren långt mer än mig gjorde att vi avbröt sexet.

Mitt sämsta knull 😅

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Gillian)

Dålig i sängen låter som om man inte kan spela fiol, saknar talang och inte kan bli bra på det.
    Jag tror det är dålig kommunikation (går att jobba på, för båda parter) eller själviskhet (visar sig på andra sätt än sex).

• Anonym (K)

Dålig i sängen är man om man har noll lyhördhet och eller skiter i partnerns njutning. Man är inte dålig i sängen bara för att man får upp den eller är fumlig för att man är oerfaren. Tycker jag i alla fall.

• Snälla Killen

Sex är en lagsport!

Båda har ett lika stort ansvar att kommunicera hur man själv kan få ut bästa njutningen samt att vara lyhörd kring sin partner och visa respekt och tålamod. 

Tänker man enbart på sig själv och / eller saknar förmågan att visa hänsyn och lyssna på den andre så brukar sex sällan bli bra.

Hade en supersexig kvinna för något år sedan men hon hade fokus på helt fel saker vid fel tillfällen, så jag hade svårt att ens få upp den med henne. 🙃

Sista gången avbröt vi mitt i och insåg båda att vi inte fungerade på det planet helt enkelt,  trots att all övrig attraktion fanns från början.

Snäll? Definiera snälla...
  • AndreaBD

Precis så är det. I alla fall största delen. Det finns förstås också extra skickliga och extra klantiga. Men det mesta kan man lära sig. 

Svar på tråden Är någon egentligen dålig i sängen?