• Anonym (2)

Om ni var miljardärer, vad skulle ni spendera pengarna på?

Jag skulle köpt en lägenhet. 
    Donera pengar till kvinnojour 
    Resa 
    Ni? 

• Svar på tråden Om ni var miljardärer, vad skulle ni spendera pengarna på?
  • Anonym (En ren samhällstjänst)
    Anonym (ABC) skrev 2025-05-19 21:25:56 följande:

Tror inte att man blir lyckligare med så mycket pengar.

Jag hade blivit lycklig av dem så länge de gick att hålla hemliga.
  • Kirenaj68

Har man en ekonomisk trygghet säkrad livet ut blir man avslappnad och trygg och därmed lyckligare. Det går ingen nöd på mig nu, men jag hade inte tackat nej till en miljard.
  • Postman

Oj jag hade gjort mycket. Börjat med att shoppat loss. Köpt nytt hus sedan fler hus/lägenheter i Sverige och utomlands. Köpt prylar och bilar, rest, donerat pengar till hockeylaget jag håller på, gett barnen pengar. Hade instiftat en fond för att trygga mina avkommors kommande generationer ekonomiskt. Hade lekt med lite pengar på börsen. Livet blir enormt mycket lättare med så mycket pengar. 

• Anonym (H)

Ett bekymmer mindre i livet för många,. Att vara helt trygg ekonomiskt är få förunnat. Jag hade definitivt blivit lyckligare med 100% ekonomisk trygghet och det hade också öppnat dörrar som idag är helt stängda.

Sen kan jag tycka att en miljard är lite överdrivet. Det är bara stora företagsägare och dess avkommor som har dessa summor. En random person kan snarare vinna miljoner på lotto/hästspel eller få arv.
  • Queen81

Det är alldeles för mycket pengar! Skulle donera en väldigt stor del av det till t.ex kvinnojourer och skyddade boenden, cancerforskning, alla möjliga ställen som arbetar med psykisk ohälsa.

Köpt ett hus till mig och mina flickor.

Några nya bilar.

Skänkt till vänner och familj.

Rest en massa.

Sparat till mig och mina barn.

Och säkert en massa annat som jag inte kommer på nu.

• Anonym (Ja)

Jag skulle nog startat företag som hjälper utsatta, köpt en stor villa och allting som jag önskar, resor m.m. Sedan sparat undan och tänkt på framtiden och mina nära. 

• Anonym (Postpaket)

Betala av bolånet. Köpa en riktigt fin sommarstuga vid havet. Gå ned och endast jobba halvtid. På sikt kanske konsulta lite istället eller skriva böcker. Resa lite. Investera en del av pengarna för framtida generationer. Skänka en del till djurorganisationer. 

• MrsPJ
    Anonym (En ren samhällstjänst) skrev 2025-05-19 18:16:27 följande:

Jag hade satt upp en hemlig specialstyrka och sen hade personer som (verifierat) misshandlat sin partner mer än en gång börjat försvinna spårlöst.

Hahaha du låter som när jag och min sambo förlorar oss i fantasier vad man skulle kunna göra om man hade obegränsat med pengar 
  • Anonym (Drömmen)

Jag hade gjort skönhetsoperationer så att jag fick den kroppen jag vill ha. 

Betalat av lånet på vår lägenhet och bil. 

Letat upp den bästa privata behandlingen för smärta i kroppen för att min sambo kanske kan få mer hjälp då. 

Köpt en helt egen bil. 

Gett mamma allt hon vill ha. 

Gått på lyxig massage flera gånger i veckan. 

Startat en eller flera fonder för olika målgrupper. 

Bland annat 😊

• Cereal Killer
    Inte säga ett ord till någon
    Allt in på ett försäkrat konto.
    Skaffa bra hjälp för att lägga upp en långsiktig plan. 
    Köpa ett lagom fint hus och lagom fin bil och låtsas ta banklån
    Investera det mesta
    Satsa en del på ett stort projekt jag drömmer om att starta
    Långsamt köpa saker jag vill unna mig och låta folk tro att jag har råd pga mitt yrke.

Något sånt, typ. 
  • Anonym (H)
    Cereal Killer skrev 2025-05-20 17:56:06 följande:
    Inte säga ett ord till någon
    Allt in på ett försäkrat konto.
    Skaffa bra hjälp för att lägga upp en långsiktig plan. 
    Köpa ett lagom fint hus och lagom fin bil och låtsas ta banklån
    Investera det mesta
    Satsa en del på ett stort projekt jag drömmer om att starta
    Långsamt köpa saker jag vill unna mig och låta folk tro att jag har råd pga mitt yrke.

Något sånt, typ. 
    Smart. Med en miljard i synliga tillgångar kan man blir måltavla för kriminella gäng. Och att vissa kommer behandla en helt annorlunda.
  • Anonym (Syndaren)

Ett nytt boende, mysig stuga någonstans, lägenhet i utlandet. Jag älskar Sthlm så en lgh vid Kungsholmen.
    Resor
    mat kurser i Toscana, lära mig dreja och jobba med keramik i Österlen, yoga i Indien.

Tryckt upp uppsägnings lappen på chefens ansikte haha. kanske öppnat ett mysigt fik Eller hittat et annan sysselsättning.

• Anonym (MMannen)
    Anonym (2) skrev 2025-05-19 01:58:37 följande:
    Om ni var miljardärer, vad skulle ni spendera pengarna på?

Jag skulle köpt en lägenhet. 
    Donera pengar till kvinnojour 
    Resa 
    Ni? 

Jag hade inte köpt någonting. Jag hade investerat för att säkra barnens framtid. 
Svar på tråden Om ni var miljardärer, vad skulle ni spendera pengarna på?