Anonym (Fredrik-Sthlm) skrev 2025-05-19 15:38:49 följande:
Hon berättar allt för sin väninna
Min tjej beröttar exakt ?allt? för sin bästa väninna. Alltså även om allt vi gör, vårt sexliv, våra djupa samtal. Hon har själv sagt att hon gör detta.
Vad tycker ni om detta! Är det okej? Är det oacceptabelt? Själv tycker jag det är väldigt illa, ett stort svek, och är något som gör att jag överväger att lämna förhållandet.
Vem ska hon få anförtro sina tankar till utöver dig tycker du?
Ja, jag tycker att man får prata med sin bästa vän, om man har lyckan att ha en sådan. Man behöver reflektera, diskutera, ventilera med en vän ibland i stort som smått.
Min bästa vän är rak och ärlig - och kan alltid även förstå min sambos sida om vi diskuterat något. På så vis lär jag mig att förstå hur min sambo tänker.
Min sambo tycker att vår relation bara blir bättre och rikare av att vi ibland diskuterar med våra bästa vänner, även om saker vi upplever och möter i respektive relation.
Det är ju inte per definition så att man baktalar sin partner eller utlämnar detaljer. Om jag diskuterar min förmåga att få orgasm generellt så behöver jag inte involvera vad min partner gör. Jag kan diskutera mina favoritställningar vid sex utan att berätta om vårt sexliv överlag