• Anonym (Medvind!)

Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?

Vill få mig en bild av hur mina medmänniskor i par upplever sitt sexuella behov. Kriterierna är enkla. Men kravet är att du lever i ett parförhållande. Den som vill får gärna utveckla i text. Kram!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?
  • Anonym (K)
    Anonym (Trumpster) skrev 2025-06-01 17:48:24 följande:
    Grab em by the pussy som Trump gör, what a man
    Ja eller hur :) En sånt föredöme.
  • Anonym (hamb)
    Anonym (Bertil) skrev 2025-05-22 14:12:05 följande:
    Nu tar frun inte så mycket initiativ, så jag får bjuda in henne på olika sätt. "Upplagt för sex" blir det inte av sig självt.

Ett sätt att "lägga upp det" är att småkela i vardagen (inte varje dag, nej nej) och väcka varghonan i henne. När jag har smekt hennes underliv så har det varit väldigt försiktigt och kortvarigt, till exempel bakifrån när hon står vid diskbänken.

Men just nu har jag som sagt minskat på min fysiska uppvaktning, för att se om det påverkar henne i positiv riktning.

Men själv tror jag på att underhålla lusten, use it or loose it. De där som skriver att de har sex en gång i kvartalet förstår jag mig inte på. Då dör det för mig.
    läser man dina inlägg låter det som du pressar din fru. jag tror hon skyller på livmoderhalscancern för att slippa. 
    Hon borde såklart vara mer uppriktig mot dig, men du låter rätt pressande och som att du främst utgår från din lust, inte hur hon känner och hur ni GEMENSAMT kan ta er vidare.

tex det du beskriver ovan tyder ju på att du drar ner på tafsandet bara för att hon ska släppa till, det är inte för hennes skull.
  • Anonym (V)
    Anonym (Trumpster) skrev 2025-06-01 17:48:24 följande:
    Grab em by the pussy som Trump gör, what a man
    Den patetiska fjanten, ha, ha.
  • Anonym (V)

Är nöjda, det varierar precis som allt annat i livet.

• Anonym (?)

Nej - jag är inte nöjd med vårat sexliv.
    Jag vet att hon vill men klimakteriet har ställt till det ordentligt.
    Det är torrt och gnisslar och skaver och det förstår jag.
    Men - man kan ha sex på så många andra olika sätt.
    Kan räcka med att få ligga nära.

• Anonym (True love)

är så nöjd man kan bli. 10/10, vårt sex är magi.....

har nog alltid varit nöjd med mitt sexliv men det här är något utöver det vanliga.

• Anonym (Bertil)
    Anonym (hamb) skrev 2025-06-03 22:28:21 följande:
    läser man dina inlägg låter det som du pressar din fru. jag tror hon skyller på livmoderhalscancern för att slippa. 
    Hon borde såklart vara mer uppriktig mot dig, men du låter rätt pressande och som att du främst utgår från din lust, inte hur hon känner och hur ni GEMENSAMT kan ta er vidare.

tex det du beskriver ovan tyder ju på att du drar ner på tafsandet bara för att hon ska släppa till, det är inte för hennes skull.
    Jag drar ner på smekandet inte för att hon ska "släppa till", utan för att vi ska få ett lyckligt sexliv. Båda.

Om jag inte skulle röra henne alls, inte ta några som helst initiativ, på vilket sätt skulle det gynna vårt sexliv? Hon har någon gång sagt att hon uppskattar att jag får igång henne.

Båda. Två. Båda har ansvar för att det gemensamma kärlekslivet fungerar.
  • Anonym (nothrill)

Har varit missnöjd i ett tag nu. Men småbarnsåren sliter hårt på relationer och sexliv. Så är det i vårt fall.

Till stor del är det mitt eget fel - sambon tar väldigt lite initiativ när det gäller sex och jag ofta ger mig på porr och runkandet istället, för att inte vara jobbigt och tjata om sex hela tiden. 

Hoppas det vänder nån gång när barnet blir större, men jag känner att jag vill inte vänta och "hoppas"

• Allan 1

Är både och , jag funderar bara varför är de svårt att få något tillbaka. 
    Man ger allt av sig själv, hon njuter och säger att det är det bästa i livet.  Aldrig trodde hon att de var så här underbart sexlivet skulle vara.  Men inte får man så mycket tillbaka. 

• Tecum
    Allan 1 skrev 2025-06-04 16:30:10 följande:

Man ger allt av sig själv, hon njuter och säger att det är det bästa i livet.  Aldrig trodde hon att de var så här underbart sexlivet skulle vara.  Men inte får man så mycket tillbaka. 

Så är det att vara man.
  • Anonym (Bertil)
    Tecum skrev 2025-06-04 17:53:57 följande:
    Så är det att vara man.
    Många kvinnor skulle säga att det är så det är att vara kvinna. Ge och ge, inte få så mycket.
  • molly50
    Tecum skrev 2025-06-04 17:53:57 följande:
    Så är det att vara man.
    Det beror väl lite på vilken kvinna det är också.
    Här är det oftare jag som ger men inte får så mycket tillbaka.
  • Tecum
    molly50 skrev 2025-06-04 20:34:55 följande:
    Det beror väl lite på vilken kvinna det är också.
    Här är det oftare jag som ger men inte får så mycket tillbaka.
    Så är det, vissa är givare, andra mottagare. Man kan också vara både-och, fast på olika områden.
  • Allan 1

Jo alla är vi olika,  jag har även i tidigare relationer funderat över detta.  
    Älskar att ge massor av njutning och ta initiativ. 
    Men skulle jag inte ta initiativ eller ge skulle sexet nog dö ut ganska snabbt 

• Anonym (Letsgo)

Haha sex? Jag har sex varannan månad med min partner. vi är 28 och 32 år. jag är tjej och vill ha sex ofta men han vill inte. Så jävla trött på det. Kan han inte bara knulla mig? Och då menar jag att jag är en attraktiv kvinna som ofta sköter om mitt yttre. Men han verkar inte bry sig dessvärre. Och nej han är inte ute och ränner med andra brudar. Han är hemma 24/7 och isolerar sig från samhället.

• Anonym (Vad är viktigt)
    Anonym (Letsgo) skrev 2025-06-04 22:35:00 följande:

Haha sex? Jag har sex varannan månad med min partner. vi är 28 och 32 år. jag är tjej och vill ha sex ofta men han vill inte. Så jävla trött på det. Kan han inte bara knulla mig? Och då menar jag att jag är en attraktiv kvinna som ofta sköter om mitt yttre. Men han verkar inte bry sig dessvärre. Och nej han är inte ute och ränner med andra brudar. Han är hemma 24/7 och isolerar sig från samhället.

Hade sex senast för 5 år sen nu. Glesnade ut mer och mer, jag jobbade borta och vi fick till det på helgerna ibland. När jag sedan började jobba hemma trodde jag det skulle bli bättre men tji fick jag. 

Jag tar inte längre några initiativ till sex heller. Men vi har underbara vuxna barn och även ett barnbarn nu. Skulle aldrig lämna henne för att det är brist på sex. 
  • Anonym (hamb)
    Allan 1 skrev 2025-06-04 16:30:10 följande:

Viktigt att visa sig sårbar och våga kommunicera sina behov även som man.
    Tecum skrev 2025-06-04 22:21:18 följande:
    Så är det, vissa är givare, andra mottagare. Man kan också vara både-och, fast på olika områden.
  • molly50
    Tecum skrev 2025-06-04 22:21:18 följande:
    Absolut! 
  • Anonym (C)
    Anonym (Letsgo) skrev 2025-06-04 22:35:00 följande:

Och du är med honom för att?
  • Anonym (1 gång per år)

Nej verkligen inte

Svar på tråden Ni som lever i ett förhållande, är ni nöjda med ert sexliv?