Present till inflyttningsfest
En kollega (en man om det spelar roll) ska ha inflyttningsfest. Jag känner så klart att man borde ta med sig någonting att ge bort/någon present. Vad tar man med sig? Vill gärna ha förslag.
En kollega (en man om det spelar roll) ska ha inflyttningsfest. Jag känner så klart att man borde ta med sig någonting att ge bort/någon present. Vad tar man med sig? Vill gärna ha förslag.
Bröd och salt är ju klassiskt. Eller en flaska vin funkar ju i de flesta fall.
I Sydkorea så ger man diskmedel eller toapapper i inflyttningspresent. Båda symboliserar lycka och välgång. Plus att det är praktiska presenter som går åt.
Men här skulle väl folk tycka man var lite märklig om man kom släpande på en bal Lambi till festen.
Jag rekommenderar också något ätbart. En flaska lite exklusivare balsamvinäger tex, eller ett par burkar hemgjord eller lyxigare marmelad.
Om han inte flyttar hemifrån skulle jag satsa på en flaska vin eller något som går att äta. Alternativt en fin tvål att ha i badrummet eller andra förbrukningsartiklar.
Om han gillar whiskey så kanske en flaska god whiskey vara något.
Glömde skriva att personen inte dricker alkohol. Har funderat på någon typ av krukväxt kanske, någon lättskött kanske, vet inte, men tror inte han är en speciellt växtintresserad person.
Glömde skriva att personen inte dricker alkohol. Har funderat på någon typ av krukväxt kanske, någon lättskött kanske, vet inte, men tror inte han är en speciellt växtintresserad person.
Om han inte flyttar hemifrån skulle jag satsa på en flaska vin eller något som går att äta. Alternativt en fin tvål att ha i badrummet eller andra förbrukningsartiklar.
Personen är även vegan så allt ätbart går inte heller.
Bröd och salt är ju klassiskt. Eller en flaska vin funkar ju i de flesta fall.
Senaste inflyttningspresenten jag gav var 4 fina vinglas (går ju att dricka vatten ur dem) och ett spaghettimått, vilket var kul för det tog honom en timme plus ledtrådar att fatta vad det var.
En fin väggtermometer som även visar luftfunktighet. Kanske en ny brandvarnare med kolmonoxidvarning.
En fin väggtermometer som även visar luftfunktighet. Kanske en ny brandvarnare med kolmonoxidvarning.
Beor på om du är intresserad av honom eller ej. Om du är intresserad så ta med vin.
Om du inte är intresserad så ta med doftljus, chokladask, en krukväxt, en korg med frukt tex. Jag brukar köpa en samling kryddor, salt och peppar, kanel, salladskrydda och någon örtblandning, slå in i cellofan. Det brukar uppskattas.
Förbrukningsartiklar är bra grejer. Det står inte kvar och kräver att ta plats i mottagarens hem för all framtid, och man har förhoppningsvis glädje av dem medan man använder dem.
Det finns veganska ljus, nu syftar jag inte på paraffinljus utan lite finare gjorda på exempelvis soja.
Att få veganskt godis är en höjdare för egen del, det går åt och jag uppskattar omtanken från den som lagt ned lite tid på att hitta något åt mig. Är det ett tag kvar så kan du googla och beställa nån trevlig choklad från nätet🙂