-
Jag vet inte ens var jag ska börja och vad jag vill med detta inlägg. Troligvis att bolla lite tankar kring min situation. Träffat denna man som ör 30, jag är 33.Har varit på 3 dejter och jag har väldigt kul med honom och det var LÄNGE sedan jag träffade nån med så mycket gemensamt.Tyckte direkt att han var söt och efter första dejten fantiserade jag om hur det skulle vara att kyssa honom. På andra dejten kände jag mer kompiskänslor för honom och tänkte "nej det här kommer nog inte bli nåt. Men kunde inte släppa att vi har mycket utbyte av varandra och tackade ja till dejt 3.Hursomhaver. I förrgår på dejt 3, kysste han mig och jag kände bara "nej". Det kändes awkward och jag tyckte han överlag kändes tafatt. Det hjälpte inte att han började analysera situationen vilket avtände mig totalt där och då. Till hans försvar blev jag helt stel så han visste nog heller inte hur han skulle bete sig.Vet inte om det är pga att han läser av min tvekan eller pga annat men jag hade nästan gissat att han var oskuld om jag inte råkade veta att han hade 2 långa och seriösa relationer i bakom sig.Har sedan andra dejten känt lite fram och tillbaka. Osäker på om det finns romantisk potential eller om jag lurar mig själv för att jag gillar honom som person. Han verkar just nu definitivt mer betuttad i mig än vice versa och jag vill inte slösa hans tid även om det finns nyfikenhet att lära känna honom bättre hos mig.Vad är det jag känner? Är det bara good old avsaknad av sexuell kemi? Annat? Jag är förvirrad. Tacksam om nån kan hjälpa mig reda ut detta.
-
Svar på tråden Tre dejter in. Hjälp mig reda ut vad jag känner!
-
Varför måste du finna attraktionen igen? Varför måste du ha just den här mannen?Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 18:52:10 följande:Så kanske det var! Men om attraktion kan försvinna så fort, kan den dyka upp igen i din erfarenhet?
Är han inte rätt så sluta uppfinn hjulet igen... -
Varför måste du finna attraktionen igen? Varför måste du ha just den här mannen?Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 18:52:10 följande:Så kanske det var! Men om attraktion kan försvinna så fort, kan den dyka upp igen i din erfarenhet?
Är han inte rätt så sluta uppfinn hjulet igen... -
Hur vet man när något är rätt? Tycker den känslan har kommit och gått även i längre relationer. Det var så länge sedan jag dejtade.Fjäril kär skrev 2025-05-25 19:48:42 följande:Varför måste du finna attraktionen igen? Varför måste du ha just den här mannen?
Är han inte rätt så sluta uppfinn hjulet igen...
Jag tycker han och jag har en personkemi som är rätt sällsynt och synd om det inte uppstår mer attraktion, men det kan ju rent krasst vara så. JAg är absolut inte redo att vara exklusiv och provar mig fram just nu. -
Kan det varit situationen som gjorde det awkwar o inte han? Som det kan bli typ när man är på dejt
-
Det jag också undrar. Kände dock inte så med mitt ex i början, saker var smooth och passionen kom snabbt. Lite synd om min dejt som genast kom in i mågor söags "pleasing-mode" öch började frågan om allt var okej osv och jag blev ännu mer ställd. Vi har mycket gemensamt, kul ihop osv får kanske ge någon slags deadline till mig själv eller nåt och vara öppen för att dejta andra då vi trots allt inte pratat om exklusivitet.Anonym (MT) skrev 2025-05-25 21:49:28 följande:
Kan det varit situationen som gjorde det awkwar o inte han? Som det kan bli typ när man är på dejt
-
Ja man ska ju inte känna skuld för det man känner liksom. men kan ju vara schysst mot den andra att prata om att man inte är exklusiv på nåt sätt. Kanske testa träffas i en annan situation och inte försöka forcera fram nåt
-
Drar till med en vild gissning. Jag tror att du tappat attraktionen för att mannen i fråga betraktar erat dejtande som att ni är tillsammans nu. Han hoppar över vissa steg som faller sig naturliga för de flesta. Ungefär som sex utan förspel. Han utsöndrar därför ett visst ägande över dig. Varningssignaler skapas då för att det är en av ingredienserna till ett kontrollerande, kvävande förhållande.
-
Personkemi har ju ingenting att göra med huruvida man är attraherad av varandra eller om man ens är kompatibel som partners.Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 20:39:33 följande:Hur vet man när något är rätt? Tycker den känslan har kommit och gått även i längre relationer. Det var så länge sedan jag dejtade.
Jag tycker han och jag har en personkemi som är rätt sällsynt och synd om det inte uppstår mer attraktion, men det kan ju rent krasst vara så. JAg är absolut inte redo att vara exklusiv och provar mig fram just nu. -
Ja skulle nog säga skippa honom, om du redan nu inte känner kemin
-
Var nog längesen jag kände personkemi så kanske försöker se mer än vad som egentligen är där. Kan ha varit lite småkåt första dejten eller något, haha. Hormoner eller nåt.Fjäril kär skrev 2025-05-25 23:45:54 följande:Personkemi har ju ingenting att göra med huruvida man är attraherad av varandra eller om man ens är kompatibel som partners.
-
Nä, tror inte det. Vi har båda sagt att vi inte vill "hoppa in i något". Båda är nya till nätdejting och det hela är ju lite konstlat på ett sätt. Har bara träffat partners i verkligheten när man haft gemensamma vänner osv. Sex har vi inte ens kommit i närheten av, därav inget förspel.Anonym (Jefen) skrev 2025-05-25 22:42:22 följande:
Drar till med en vild gissning. Jag tror att du tappat attraktionen för att mannen i fråga betraktar erat dejtande som att ni är tillsammans nu. Han hoppar över vissa steg som faller sig naturliga för de flesta. Ungefär som sex utan förspel. Han utsöndrar därför ett visst ägande över dig. Varningssignaler skapas då för att det är en av ingredienserna till ett kontrollerande, kvävande förhållande.
-
Nu har vi bestämt att gå på ett event ihop i veckan, får se hur det går. Funkar det inte med alkohol och man är uppklädd lär det inte ske.Anonym (MT) skrev 2025-05-25 22:24:53 följande:
Ja man ska ju inte känna skuld för det man känner liksom. men kan ju vara schysst mot den andra att prata om att man inte är exklusiv på nåt sätt. Kanske testa träffas i en annan situation och inte försöka forcera fram nåt
-
Man ska aldrig dejta när man är kåt eller onykter för då tappar man omdömet och kommer ångra sig djupt dagen efter ...Anonym (Klara) skrev 2025-05-26 09:44:14 följande:Var nog längesen jag kände personkemi så kanske försöker se mer än vad som egentligen är där. Kan ha varit lite småkåt första dejten eller något, haha. Hormoner eller nåt.
-
Håller med Fjärilen här. Du känner säkert personkemi och har klickat med kollegor och kompisar men skulle förmodligen känna avsmak om du tänker på dom sexuellt eftersom du inte är attraherad av dom.Anonym (Klara) skrev 2025-05-26 09:44:14 följande:Var nog längesen jag kände personkemi så kanske försöker se mer än vad som egentligen är där. Kan ha varit lite småkåt första dejten eller något, haha. Hormoner eller nåt.
Så ja möjligen tänker du in för mycket i något som alls inte finns där.