• Anonym (Hu)

Kvinna äldre än mannen

Hej
    Min fästman är 8 år äldre än mig och vi har fått några negativa kommentarer runtom oss men vi bryr oss inte då vi älskar varandra. 
    Tänkte kolla om vi har fler kvinnor här som är äldre än sin man och hur har ni det idag? Undrar även om ni lyckats få barn?

• Svar på tråden Kvinna äldre än mannen
  • Kvinna7

8 år är ingenting! Lyssna inte till negativa kommentarer. Avundsjuka b la är ofta en anledning. Njut!

• Anonym (Gurkan)

Jag vet två män som lever med 7-9 år äldre kvinnor sen många år och de paren verkar lyckliga och har två barn vardera.

• Anonym (Hu)
    enola skrev 2025-05-27 06:41:46 följande:

Jag är 12 år äldre än min man. Vi träffades när han var 28 och jag 40. Allt har funkat jättebra, vi är jämngamla mentalt (han är nog faktiskt mer mogen än jag). Nu, efter nästan åtta år tillsammans är vi fortfarande jättelyckliga tillsammans och har en (högst oplanerad) underbar son på sex år.
    Vi fick inga öppna reaktioner iaf. Jag vet att hans mamma tyckte det var lite tråkigt i början, eftersom vi bestämde direkt att vi inte skulle ha gemensamma barn (jag hade en tolvåring och en sextonåring sen tidigare) och hon således inte skulle få några barnbarn från honom. Men när hon såg hur lycklig jag gjorde hennes son ändrade hon sig. Och nu blev det ju ett barnbarn trots allt. 
    Åtta år är inte så mycket. Det viktiga är att man befinner sig på ungefär samma ställe i livet och har samma syn på framtiden. Lycka till, ts!

Vilken härlig läsning och kul att det gick bra för er! Och tack för lyckönskningen!
  • Anonym (Hu)
    Kvinna7 skrev 2025-05-27 06:46:02 följande:

8 år är ingenting! Lyssna inte till negativa kommentarer. Avundsjuka b la är ofta en anledning. Njut!

En kallade mig Jennifer Lopez och har sagt hur jag bara får massa yngre killar efter mig. Och en annan tjej som hängt i samma gäng som är 10 år yngre flörtade med min fästman. 
  • Anonym (Hin Håle)
    Anonym (Hu) skrev 2025-05-27 07:03:50 följande:
    En kallade mig Jennifer Lopez och har sagt hur jag bara får massa yngre killar efter mig. Och en annan tjej som hängt i samma gäng som är 10 år yngre flörtade med min fästman. 
    Nu verkar ganska omogna och osäkra, allihop faktiskt. 
  • Anonym (Lisa)

Om ni gör åldern till ett problem så  kommer det bli problem... 

Min bror är gift med en kvinna som är 6 år äldre och dom har varit gifta i 35 år nu... dom var 20 och 26 när dom gifte sig...  tyvärr fick dom inga barn då hon fick ett missfall som höll på att kosta henne livet och dom valde då att avstå barn . Då var hon bara omkring 28-29 år .  Men dom är världens bästa farbror och faster till mina tre barn istället.  

• Anonym (L)
    Det låter som att det är vilka ni umgås med som är problemet, snarare än åldersskillnaden. 

Jag och min sambo var 27 och 34, när vi blev tillsammans, och jag har aldrig hört några negativa synpunkter på det.
  • Anonym (tycker såhär)

Jag tycker det beror på hur ni själva framställer det. Min mammas sista man var nio år yngre än henne och hon missade aldrig en chans att berätta att hon behövde en ung man för att hon var så ungdomlig, ingen trodde att hon var så gammal som hon var blabla. 

Min man är sex år äldre än mig och hon gillade att i samma anda prata om att det verkligen passar mig med en äldre man...

Jag har haft bekanta där kvinnan varit tio år äldre än mannen, men de pratade aldrig om det. Och då brydde sig ingen annan heller. 

• Anonym (Tuli)

Min pojkvän är 10 år yngre än mig. Jag är 40 år och har ett barn sedan innan som är 12 år yngre än honom. Vi har två toddlers gemensamt. 

Visst kan vi få kommentarer ibland, väldigt sällan från människor vi känner. Men det är främst från obekanta och det andra könet som försöker ragga eller trycka ner. 

Han får ofta kommentarer från jämnåriga eller yngre tjejer som mer eller mindre snackar skit om mig; "Varför är du med en sån gammal tant för? Hon kommer att vara i klimakteriet snart", "Saknar du inte att ha en ung och tight tjej?"

Jag får ofta kommentarer från äldre män; "Du skulle ha nån som är äldre och mer erfaren!", "Behöver du en man för att känna dig ung?", "Tror du inte att han håller på med yngre tjejer vid sidan av?".

Vi hade aldrig planerat att falla för varandra. Arbetade på samma företag men olika avdelningar. Det var hans humor jag föll för. Det var mitt lugn han föll för. 

• Anonym (Hmm)
    Är det har de negativa kommentarerna du syftar på?
  • Anonym (Marina)

Min man är 12 år yngre. Efter 10 år tillsammans är vi lyckliga att vi hittat varann. Sjukvården har trott att han är min son haha. Aldrig något negativt från någon. Inte aktuellt med några barn.

• Anonym (T)
    Fast små kommentarer om kändisar som gör liknande eller att man gillar lammkött osv är ju inget elakt eller något att lägga vikt vid.

Säger dom det för att retas lite kärleksfullt som folk runtom en normalt gör? 
    Tror knappast att någon av dina nära säger att du din satans JLo-wannabe borde sluta dejta yngre, i elak ton?
  • Krocko
    Anonym (Hu) skrev 2025-05-27 04:57:46 följande:
    Han är 25 och jag 33.
    Jag träffade min man när han var 25 och jag ensamstående tvåbarnsmamma på 33 år, vi har nu varit tillsammans i 26 år och fick ett gemensamt barn när jag var 38. En del tyckte nog att det var lite konstigt i början och jag tror inte att min svärfar någonsin accepterade det egentligen, men vi har det hur bra som helst, ännu efter alla dessa år Skål
  • Anonym (Vilmis)
    Anonym (Marina) skrev 2025-05-27 19:13:32 följande:

Min man är 12 år yngre. Efter 10 år tillsammans är vi lyckliga att vi hittat varann. Sjukvården har trott att han är min son haha. Aldrig något negativt från någon. Inte aktuellt med några barn.

Vad skönt att du verkar ta det med ro, Jag har en 8 år yngre man och är rädd att folk tycker jag ser ut som hans stora syster eller mamma. 😒

Kanske beror på att jag har lite åldersnoja. 
  • Anonym (Vilmis)
    Anonym (Vilmis) skrev 2025-05-28 10:52:44 följande:
    Vad skönt att du verkar ta det med ro, Jag har en 8 år yngre man och är rädd att folk tycker jag ser ut som hans stora syster eller mamma. 😒

Kanske beror på att jag har lite åldersnoja. 
    Storasyster!
  • Anonym (MILF-hunter)

Älskar äldre kvinnor!

• Anonym (Anonym)

Fjantiga människor, jag var ihop med en man i 26 år som var 11 år yngre 😁

• Anonym (Vanilj)
    Anonym (Tuli) skrev 2025-05-27 13:25:24 följande:

Min pojkvän är 10 år yngre än mig. Jag är 40 år och har ett barn sedan innan som är 12 år yngre än honom. Vi har två toddlers gemensamt. 

Visst kan vi få kommentarer ibland, väldigt sällan från människor vi känner. Men det är främst från obekanta och det andra könet som försöker ragga eller trycka ner. 

Han får ofta kommentarer från jämnåriga eller yngre tjejer som mer eller mindre snackar skit om mig; "Varför är du med en sån gammal tant för? Hon kommer att vara i klimakteriet snart", "Saknar du inte att ha en ung och tight tjej?"

Jag får ofta kommentarer från äldre män; "Du skulle ha nån som är äldre och mer erfaren!", "Behöver du en man för att känna dig ung?", "Tror du inte att han håller på med yngre tjejer vid sidan av?".

Vi hade aldrig planerat att falla för varandra. Arbetade på samma företag men olika avdelningar. Det var hans humor jag föll för. Det var mitt lugn han föll för. 

Mitt äldsta barn är bara sex år yngre än min man. Glad

Ingen har någonsin reagerat negativt på det.
  • Motherinlaw

När jag var i 25 års åldern så hade jag ett hemligt förhållande med en 10 år äldre kvinna under många år. Har aldrig haft bättre sex varken innan eller efter, det sprack när jag ville ha barn men inte hon. 

Kan fortfarande sakna henne ibland. 

Kör på! 

• Anirac

Hej! Jag har varit i ett förhållande där jag varit mycket äldre än min fästman och vi var tillsammans i 18 år och vi skaffade inte några barn vilket var förnuftigt av oss
    Han var 27 år och jag var 42 år när vi träffades vilket är en stor ålders skillnad kan tyckas men vi blev tok kära i varandra och det varade som sagt i 18 år. Åldern är bara en siffra och samtidigt den enda rättvisa vi har för den kan ingen rå på. 

Svar på tråden Kvinna äldre än mannen