• Anonym (Hu)

Kvinna äldre än mannen

Hej
    Min fästman är 8 år äldre än mig och vi har fått några negativa kommentarer runtom oss men vi bryr oss inte då vi älskar varandra. 
    Tänkte kolla om vi har fler kvinnor här som är äldre än sin man och hur har ni det idag? Undrar även om ni lyckats få barn?

• Svar på tråden Kvinna äldre än mannen
  • Anonym (Hu)

Skrev fel. Min fästman är 8 år yngre än mig.

• Anonym (Hu)
    fornminne skrev 2025-05-27 04:29:35 följande:

Är din fästman väldigt ung, under 20? Annars förstår jag inte varför någon skulle bry sig.

Men vissa är såna hycklare.Ingen hade reagerat om mannen var 8 år äldre än kvinnan.Inte så länge båda var vuxna. 

Han är 25 och jag 33.
  • Anonym (Hu)
    enola skrev 2025-05-27 06:41:46 följande:

Jag är 12 år äldre än min man. Vi träffades när han var 28 och jag 40. Allt har funkat jättebra, vi är jämngamla mentalt (han är nog faktiskt mer mogen än jag). Nu, efter nästan åtta år tillsammans är vi fortfarande jättelyckliga tillsammans och har en (högst oplanerad) underbar son på sex år.
    Vi fick inga öppna reaktioner iaf. Jag vet att hans mamma tyckte det var lite tråkigt i början, eftersom vi bestämde direkt att vi inte skulle ha gemensamma barn (jag hade en tolvåring och en sextonåring sen tidigare) och hon således inte skulle få några barnbarn från honom. Men när hon såg hur lycklig jag gjorde hennes son ändrade hon sig. Och nu blev det ju ett barnbarn trots allt. 
    Åtta år är inte så mycket. Det viktiga är att man befinner sig på ungefär samma ställe i livet och har samma syn på framtiden. Lycka till, ts!

Vilken härlig läsning och kul att det gick bra för er! Och tack för lyckönskningen!
  • Anonym (Hu)
    Kvinna7 skrev 2025-05-27 06:46:02 följande:

8 år är ingenting! Lyssna inte till negativa kommentarer. Avundsjuka b la är ofta en anledning. Njut!

En kallade mig Jennifer Lopez och har sagt hur jag bara får massa yngre killar efter mig. Och en annan tjej som hängt i samma gäng som är 10 år yngre flörtade med min fästman. 
Svar på tråden Kvinna äldre än mannen