• Markus90

Tjejer hur skulle ni reagera?

Hej

Denna frågan är riktad till er kvinnor. Hur skulle ni reagera ifall ni var på dejt och mannen skulle nämna att han jobbar på samhall som städare? Skulle det vara värre än ifall han skulle jobba på McDonalds? Skulle ni fortsätta träffa honom eller skulle ni bryta?

• Svar på tråden Tjejer hur skulle ni reagera?
  • Anonym (Pippilasse)

Det är Arbetsförmedlingen som bestämmer vilka som får jobb på Samhall. Gemensamt hos alla som jobbar på Samhall är att de har någon form av funktionsnedsättning men också arbetsförmåga. Om du vill få jobb på Samhall behöver du först skriva in dig hos Arbetsförmedlingen.

https://samhall.se/sa-funkar-samhall/medarbetare/#:~:text=Det%2520%C3%A4r%2520Arbetsf%C3%B6rmedlingen%2520som%2520best%C3%A4mmer,skriva%2520in%2520dig%2520hos%2520Arbetsf%C3%B6rmedlingen.

• Anonym (c)
    Fiona M skrev 2025-05-30 15:54:20 följande:

Jag skulle inte gå på dejt med en person jag inte visste så basala saker om.

Det är samma här.
  • Anonym (Jag)

Skulle inte dejta någon som jobbade på Samhall. Inte heller nån som jobbade på McD.

• Anonym (hejhå)
    Anonym (hejhå) skrev 2025-05-30 15:47:11 följande:
    Fördomsfullt värre. Varför skulle personen nödvändigtvis vara "inte som det ska"?

Vad sägs om att svara i stället?

För ni vet väl att Samhall inte är som förr utan alla typer av funktionsnedsättning finns inklusive fysiska nedsättningar? Nähä. Ajdå. Svårt att läsa sig tillTungan ute

• Anonym (Pippilasse)
    Anonym (hejhå) skrev 2025-05-30 19:14:57 följande:

Vad sägs om att svara i stället?

För ni vet väl att Samhall inte är som förr utan alla typer av funktionsnedsättning finns inklusive fysiska nedsättningar? Nähä. Ajdå. Svårt att läsa sig tillTungan ute

Har nån i tråden skrivit vad du påstår?
    Däremot finns det de som säger att vem som helst kan jobba på Samhall, och det är inte sant.
    Anonym (Pippilasse) skrev 2025-05-30 15:57:19 följande:

Det är Arbetsförmedlingen som bestämmer vilka som får jobb på Samhall. Gemensamt hos alla som jobbar på Samhall är att de har någon form av funktionsnedsättning men också arbetsförmåga. Om du vill få jobb på Samhall behöver du först skriva in dig hos Arbetsförmedlingen.

https://samhall.se/sa-funkar-samhall/medarbetare/#:~:text=Det%2520%C3%A4r%2520Arbetsf%C3%B6rmedlingen%2520som%2520best%C3%A4mmer,skriva%2520in%2520dig%2520hos%2520Arbetsf%C3%B6rmedlingen.

• Anonym (yd)

Att han städar? Inga problem.
    Att han jobbar på Samhall? Problem.

Jobbar på donken? Funkar.

• Anonym (My)
    Fiona M skrev 2025-05-30 15:54:20 följande:

Jag skulle inte gå på dejt med en person jag inte visste så basala saker om.

Samma här. Och skulle det visa sig att personen sen hittat på och i verkligheten arbetat på samhall, hade den lögnen inneburit att vi inte fortsatt dejta. 
  • Anonym (L)

Jag har svarat flera gånger tidigare. Varför duger inte svaren du fått?

• Anonym (yd)
    Anonym (L) skrev 2025-05-30 19:38:03 följande:
    Tjejer hur skulle ni reagera?

Jag har svarat flera gånger tidigare. Varför duger inte svaren du fått?

Dubbelkonto?
    Detta är din första kommentar.  Iaf med det här nickel.
  • Anonym (qwerty)

Beror på varför han har arbete där.
    Att en kille har ett fast jobb är inte en dealbraker alls. 

Svar på tråden Tjejer hur skulle ni reagera?