-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden Hur träffar jag en kvinna om jag saknar ett socialt nätverk? Kan man gå ut på krogen själv eller är det fel?
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Tråkigt att höra att du verkar vara ofrivilligt ensam. Jag skulle råda dig att gå med i ett sammanhang, arbeta ideellt med något, sjunga i kör, gå med i ett politiskt parti, prata med vänner och grannar.
Krogen tror jag inte mycket på, men jag är ingen krogtyp. Har träffat mina kvinnor genom gemensamma bekanta, i sociala sammanhang, i en kör (!) mm.
-
Nej, det blev jag inte och min person är inte topic så diskutera TS och inte min person.Anonym (kabelg) skrev 2025-05-31 19:42:19 följande:Det blev du. Detta är ett diskussionsforum. Sluta svara.Anonym (Bertram) skrev 2025-05-31 19:47:40 följande:
Tråkigt att höra att du verkar vara ofrivilligt ensam. Jag skulle råda dig att gå med i ett sammanhang, arbeta ideellt med något, sjunga i kör, gå med i ett politiskt parti, prata med vänner och grannar.
Krogen tror jag inte mycket på, men jag är ingen krogtyp. Har träffat mina kvinnor genom gemensamma bekanta, i sociala sammanhang, i en kör (!) mm.
Grannar var också ett fint förslag. Jag träffar min granntjej ibland. Nära och bra person att umgås med. -
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Trist att inte ha vänner MEN jag tror det är väldigt vanligt! Räcker med att flytta till en ny stad. Arbets-?kamrater? blir lätt främlingar när man slutat och lika med de från skolan! Och har man vänner så kanske de är förbi stadiet där man raggar på krogen och vill inte gå ut! Idag finns ju nätdejting som ett superbra alternativ och det finns lika många bra människor att hitta där som IRL!
-
Jag hade nog tyckt det varit märkligt att du inte haft något umgänge på fritiden alls. Vänner kan kan hitta i alla åldrar och är en bra övning i att skapa relationer med andra.
krogen är väl kanske inte det bästa stället att träffa någon på i den åldern, att ragga själv kan ses som desperat. Vad är du ute efrer, en relation eller en oms? provat dejtingappar?
Sätt dig ner och fundera på vad för slags vänner du önskar. Sen var du kan hitta det. Citypolarna och threads är några bra plattformar för att komma ut och träffa nytt folk. Gå på träffar, engagera dig i saker som du gillar så träffar du likasinnade och övar upp dina sociala färdigheter.