• Anonym (Ledsen)

Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?

Min tjej är en riktig hästtjej. Hon har en egen häst men hjälper även andra att träna deras hästar mm.
    Jag är inte intresserad av några djur, men jag tycker hennes häst är fin.
    nu till problemet: Ett par gånger har hon sagt till mig att hon älskar sin häst lika mycket som mig. Jag tar illa vid mig av det, för mig är en häst ?bara? ett djur. Jag skulle aldrig kunna älska ett djur lika mycket som en partner. 
    Men hon får ju förstås känna och tycka vad hon vill - men måste hon säga det till mig? Jag blir ledsen och känner mig nedvärderad av det. 
    Man vill ju vara speciell för den man älskar, och så känns det inte för mig nu.

• Svar på tråden Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (A) skrev 2025-06-07 12:36:59 följande:
    Håller inte med.
    Vilket håller du inte med om, att män gör det eller att det är konstigt att värdera en ny partner lika mycket som sina barn?
  • Anonym (Kimchi)

Eftersom du inte gillar djur så kan du aldrig fatta vad hon känner. Den kärleken hon känner för sin häst och stark och genuin. Var stolt istället för att sura. Kommer aldrig att gå att förklara det starka band hon har till sin häst. Samma gäller många andra djur också. 

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att hon väljer hästen före dig om du ställer ett ultimatum till henne. Hästen är i beroendeställning. Du anses kunna klara dig själv. Försök bjuda till lite genom att intressera dig för hennes hobby och liv. Kan bli något som ger dig väldigt mycket. 

• Anonym (Många hästtjejer)
    Anonym (Ellen) skrev 2025-06-07 12:27:30 följande:
    Du vet om att du skriver om orgasmer vid ridning nu va?

Jag har ridit hela mitt liv, gått häst på gymnasiet, varit på otaliga ridläger. Min generation är ganska frispråkig, och visst har vi snackat om snygga instruktörer, men jag har ALDRIG hört nån som får orgasm av ridning. 
    (Gnider du klittan mot sadel är din sits förjävlig, och det är en manlig tanke att det räcker att gnugga utanpå underlivet)
    Tråden skulle inte handla om våra orgasmer, om våra olika förmågor och upplevelser.
    Men en sak är säker, du kan inte generalisera och göra dig till tals för alla oss kvinnor eller ens för alla kvinnliga ryttare. 
    Särskilt om du inte ens känner till att vi är många som kan uppnå orgasm på olika sätt, många utan någon direkt fysiskt beröring.
    Jag själv fick uppleva mitt livs första när jag gungade. T ex min bästa väninna kunde få det medan hon ammade. Jag är säker på att vi två inte är ensamma om detta och om liknande.
    Jag har fått det på flera olika sätt, ibland överraskande och vid oväntade tillfällen. Flera som jag pratat med har upplevt liknande saker.
    En sak är säker, även om du och jag delar liknande intresse gällande ridning och hästar, vi har t ex båda gått häst på gymnasiet och deltagit i flera ridläger, så har vi uppenbarligen olika upplevelser, även att vi upplever detaljer som t ex sadeln olika.
    Du och jag, liksom självfallet många, har skilda åsikter och olika upplevelser.
    Jag hoppas du håller med om att vi bör undvika att generalisera och göra oss till tals för alla.
  • EpicF
    Anonym (Brunte) skrev 2025-06-02 15:42:48 följande:

Kanske lite off topic, men är det så att tjejer kan få orgasm när de rider? De sitter och gnider sig mot sadeln och den varma, starka hästen under dem rör sig rytmiskt.

Finns säkert någon tjej som skulle få det, men generellt nej på den frågan. 
  • Anonym (Känslor och upplevelser skiljer)
    EpicF skrev 2025-06-08 13:11:54 följande:
    Finns säkert någon tjej som skulle få det, men generellt nej på den frågan. 
    Generellt ja på den frågan.
    Ja, det är absolut möjligt.
    Och ja utan tvekan, det finns tjejer och kvinnor som har förmåga att få det.

Hur många, hur stor andel, som kan få det eller hur vanligt det är har jag dock ingen uppfattning om, men jag vet med säkerhet att svaret på den frågan är ja.
  • EpicF
    Anonym (Känslor och upplevelser skiljer) skrev 2025-06-08 14:38:54 följande:

Hur många, hur stor andel, som kan få det eller hur vanligt det är har jag dock ingen uppfattning om, men jag vet med säkerhet att svaret på den frågan är ja.
    Även om det finns de som kan få det så är det ett generellt nej på den frågan. 
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Känslor och upplevelser skiljer) skrev 2025-06-08 14:38:54 följande:

Vet du inte vad generellt betyder?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Många hästtjejer) skrev 2025-06-08 12:55:36 följande:
    Tråden skulle inte handla om våra orgasmer, om våra olika förmågor och upplevelser.
    Men en sak är säker, du kan inte generalisera och göra dig till tals för alla oss kvinnor eller ens för alla kvinnliga ryttare. 
    Särskilt om du inte ens känner till att vi är många som kan uppnå orgasm på olika sätt, många utan någon direkt fysiskt beröring.
    Jag själv fick uppleva mitt livs första när jag gungade. T ex min bästa väninna kunde få det medan hon ammade. Jag är säker på att vi två inte är ensamma om detta och om liknande.
    Jag har fått det på flera olika sätt, ibland överraskande och vid oväntade tillfällen. Flera som jag pratat med har upplevt liknande saker.
    En sak är säker, även om du och jag delar liknande intresse gällande ridning och hästar, vi har t ex båda gått häst på gymnasiet och deltagit i flera ridläger, så har vi uppenbarligen olika upplevelser, även att vi upplever detaljer som t ex sadeln olika.
    Du och jag, liksom självfallet många, har skilda åsikter och olika upplevelser.
    Jag hoppas du håller med om att vi bör undvika att generalisera och göra oss till tals för alla.
    Hur upplever vi sadeln annorlunda menar du?
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Emma) skrev 2025-06-01 18:17:41 följande:

Alltså..
    Män kommer och går, men kärleken från ett djur består.
    Inte ett svårt val. Jag kommer alltid älska mina hundar mest.

djuren har ju inget val, de väljer ju tyvärr inte sina ägare 
  • Anonym (Jessica)

Och det där var inte syftat på dig direkt. Utan allmänt. Så jäkla många som inte borde ha djur 

Men att säga så som ts kille sa, haha wtf? Djur och människa är två olika saker. En människa tänder man på. Älskar, tycker om. 

• Anonym (Många hästtjejer)
    Anonym (Ellen) skrev 2025-06-08 18:19:20 följande:
    Vet du inte vad generellt betyder?
    Frågan var om det är MÖJLIGT.
    Svaret är självfallet ja, rent generellt är det fullt MÖJLIGT.

Vet du inte vad möjligt betyder?
  • Anonym (O-O)

Du är lite överkänslig att känna dig hotad av en häst.

• Anonym (Emma)
    Anonym (A) skrev 2025-06-07 12:36:59 följande:
    Håller inte med.
    Du håller inte med, för att du inte gör det?

Det finns massor av exempel på män som slutat träffa/ha kontakt med sina barn för att deras nya kvinna inte vill. Då sätter de kvinnan först. Dessutom kan de ta sig an den nya kvinnans barn, eller skaffa nya som de ger mer kärlek och tid än sina första barn.

Inte lika många exempel på kvinnor som sätter en ny man före sina barn. Även om det förekommer, är det otroligt ovanligt, och väldigt kontroversiellt. 

Troligen utgörs skillnaden av anknytning till barnet, både under och efter graviditet.
Svar på tråden Är det jag som är känslig eller min tjej som är okänslig?