Anonym (Ellen) skrev 2025-06-07 12:27:30 följande:
Du vet om att du skriver om orgasmer vid ridning nu va?
Jag har ridit hela mitt liv, gått häst på gymnasiet, varit på otaliga ridläger. Min generation är ganska frispråkig, och visst har vi snackat om snygga instruktörer, men jag har ALDRIG hört nån som får orgasm av ridning.
(Gnider du klittan mot sadel är din sits förjävlig, och det är en manlig tanke att det räcker att gnugga utanpå underlivet)
Tråden skulle inte handla om våra orgasmer, om våra olika förmågor och upplevelser.
Men en sak är säker, du kan inte generalisera och göra dig till tals för alla oss kvinnor eller ens för alla kvinnliga ryttare.
Särskilt om du inte ens känner till att vi är många som kan uppnå orgasm på olika sätt, många utan någon direkt fysiskt beröring.
Jag själv fick uppleva mitt livs första när jag gungade. T ex min bästa väninna kunde få det medan hon ammade. Jag är säker på att vi två inte är ensamma om detta och om liknande.
Jag har fått det på flera olika sätt, ibland överraskande och vid oväntade tillfällen. Flera som jag pratat med har upplevt liknande saker.
En sak är säker, även om du och jag delar liknande intresse gällande ridning och hästar, vi har t ex båda gått häst på gymnasiet och deltagit i flera ridläger, så har vi uppenbarligen olika upplevelser, även att vi upplever detaljer som t ex sadeln olika.
Du och jag, liksom självfallet många, har skilda åsikter och olika upplevelser.
Jag hoppas du håller med om att vi bör undvika att generalisera och göra oss till tals för alla.