Hjälp mig med namn
Så himla svårt med namn. Vi är inte överens alls och ratar alla av den andras förslag. Några få namn så vi tycker är ok men ingen av oss tycker jättemycket om. Vad säger ni andra om följande?
Så himla svårt med namn. Vi är inte överens alls och ratar alla av den andras förslag. Några få namn så vi tycker är ok men ingen av oss tycker jättemycket om. Vad säger ni andra om följande?
Jag kollade bara på nätet på namn som slutade på ea som andra tyckte var vackra, och eftersom verkade vara det enda som föll ts man i smaken. Hade ingen aning om att det hade negativa associationer, men nu läste jag på om det.Så nej, verkligen inte så bra val av namn. 👍🏻
Jag har inga personliga favoriter som slutar på ea, förutom Linnea och Svea som jag tycker är vackert.
Det finns många fina namn på B.
Biffen
Bullen
Banken (om hen är tät då)
Ja tre fina namn iaf.
Det finns många fina namn på B.
Biffen
Bullen
Banken (om hen är tät då)
Ja tre fina namn iaf.
Jag gillar alla fyra namnen men röstade på Viola. Det kan aldrig bli för "prinsessaktigt" i mitt tycke. Skulle dottern bli en riktig pojkflicka och ogilla Viola så kan hon kalla sig, Vi, Vio eller rentav Ola. Så det är inget problem.
Är det så att du föredrar långa namn och din man korta? Då är ju Linnea perfekt, han kan använda smeknamnet Nea medan du kallar henne Linnea. Linn är också ett möjligt smeknamn. Dorothea eller Theodora med smeknamnet Thea. Cecilia med smeknamnet Lia. Emilia kan kallas Lia också och Felicia för Cia.
Det namn jag gillar minst är Victoria och bara för att jag tänker "drottning Victoria". Hellre Veronica eller Vendela (ni verkar gilla V-namn).
Jag gillar alla fyra namnen men röstade på Viola. Det kan aldrig bli för "prinsessaktigt" i mitt tycke. Skulle dottern bli en riktig pojkflicka och ogilla Viola så kan hon kalla sig, Vi, Vio eller rentav Ola. Så det är inget problem.
Är det så att du föredrar långa namn och din man korta? Då är ju Linnea perfekt, han kan använda smeknamnet Nea medan du kallar henne Linnea. Linn är också ett möjligt smeknamn. Dorothea eller Theodora med smeknamnet Thea. Cecilia med smeknamnet Lia. Emilia kan kallas Lia också och Felicia för Cia.
Det namn jag gillar minst är Victoria och bara för att jag tänker "drottning Victoria". Hellre Veronica eller Vendela (ni verkar gilla V-namn).
Tack för förslag. uppfattat att sambon gillar korta namn. För mig låter de som smeknamn precis som du säger.
Ska ta ett varv till med Linnea.
Jag tycker namnet Alva är fint som är lite kortare men det gillade han inte.
Tack för förslag. uppfattat att sambon gillar korta namn. För mig låter de som smeknamn precis som du säger.
Ska ta ett varv till med Linnea.
Jag tycker namnet Alva är fint som är lite kortare men det gillade han inte.
Jag antar att han inte gillar blomnamnet Malva då heller.
Han låter besvärlig. Inte hade min man så många antipatier, han var helt nöjd med mitt förslag.
Liv är ett namn som jag tycker är oerhört vackert
Min ena dotter heter Viola (17 år) och jag älskar det namnet. Lite kul också att hon i skolor osv varit ensam om namnet
Liv är ett namn som jag tycker är oerhört vackert
Olives eller Olivan kanske om man gillar olivnamn?
Azalea
Asalea - facts and advice on care | Plantagen
Olives eller Olivan kanske om man gillar olivnamn?