Inlägg från: trollhona |Visa alla inlägg
  • trollhona

Hjälp mig med namn

Av de namnen så tycker jag Emilia var finast.

Några namn i liknande stil är Flora, Wilma, Olivia, Amelia, Fredrika, Filippa, Freja,

• trollhona
    Anonym (Namnlös) skrev 2025-06-03 11:06:00 följande:
    Mina personliga favoriter är just Wilma och Olivia men sambon tycker de är vedervärdiga :( 
    Åh vad trist, de som är så fina.
    Vilka är sambons motförslag då?
  • trollhona
    Anonym (Namnlös) skrev 2025-06-03 17:16:01 följande:
    trollhona skrev 2025-06-03 14:05:01 följande:
    Åh vad trist, de som är så fina.
    Vilka är sambons motförslag då?

Lea eller Tea. 
    Ok, så då är han ganska inrutad alltså. Vad trist.

Otillea Milea Mathilda Edith Hilda eller Linnéa 
  • trollhona
    Anonym (Namnlös) skrev 2025-06-03 23:01:49 följande:
    Linnea har faktiskt varit på tal. Jag är inte helt såld. Han är okej med det men inte mer. Nea skulle han garanterat kunna tänka sig. 
    Svea känns ju som något som kunde fungera för er båda. Äldre stil och slutar på -ea,
  • trollhona
    Anonym (Namnlös) skrev 2025-06-04 13:48:20 följande:

Tack för förslag. uppfattat att sambon gillar korta namn. För mig låter de som smeknamn precis som du säger. 

Ska ta ett varv till med Linnea. 

Jag tycker namnet Alva är fint som är lite kortare men det gillade han inte. 

Vad tror du om Svea. Eget namn, äldre, inte ett smeknamn men slutar på -ea.
  • trollhona
    Anonym (Namnlös) skrev 2025-06-04 13:59:10 följande:
    Inte helt såld på Svea. För mig låter det lite som ett företagsnamn. Dessutom lite svårt utomlands. Jobbar själv utomlands och vet att det kan vara besvärligt med ett namn som inte är enkelt att säga eller skriva på andra språk. Mannen skulle ju garanterat gilla det då vi uppenbarligen har nästan motsatt smak. :D
    Ett alternativ för kompromiss skulle kunna vara Beatrice, och han kan kalla henne Bea. Eller Dorothea och han kan kalla henne för Thea.

Alternativt Olivea, som är rätt ovanligt.
Svar på tråden Hjälp mig med namn