-
Jag och min sambo har varit tillsammans i 7år. För 3-4 år sedan hade vi en svacka i vårat förhållande och en annan man som jag delvis jobbade med började ge mig bekräftelse. Han kysste mig två gånger mot min vilja. Och han manipulerade mig så hårt att jag till slut gjorde slut med min sambo. Men blev tillsammans dagen efter igen.Jag berättade aldrig för mig partner, vi har det bättre än någonsin efter detta hände och framförallt nu. Men detta tynger mig nu, flera år efteråt. Borde jag berätta?Jag var en osäker själ på den tiden men nu mår jag så dåligt över detta i perioder.
-
Svar på tråden Inte berättat om kyss
-
Hur lyckades han med att manipulera dig så du gjorde slut?
En person som försökt kyssa mig mot min vilja är då ingen jag skulle lyssna och ta råd från. -
Du hade en fling och ångrar det nu. Well, jag skulle inte säga något. Din relation kommer vändas upp och ner.
Vill du verkligen det? -
Om du inte fortfarande jobbar med mannen som 'gav dig bekräftelse' tycker inte du skall berätta.
Men jag tycker nog att du skall, inför dig själv, kunna redogöra för situationen lite mer nyanserat än referatet du kommer med i TS, så att du inte bara själv framstår som ett oskyldigt offer som blir utsatt för oönskade kyssar och manipulation. Du verkar ha haft en i varje fall känslomässig affär med denne man, och får väl se till att det inte upprepas nästa gång det blir en svacka i förhållandet.
-
Du menar vara ärlig när det missgynnar en själv?Anonym (TuffBrud) skrev 2025-06-04 03:04:06 följande:
Du hade en fling och ångrar det nu. Well, jag skulle inte säga något. Din relation kommer vändas upp och ner.
Vill du verkligen det?
-
Ja låter lite så. Men är det så är det ju fruktansvärt fult att lägga över allt på mannen och att han gjorde det mot hennes vilja.Anonym (TuffBrud) skrev 2025-06-04 03:04:06 följande:
Vill du verkligen det?
-
Hur länge sen pratar vi om? Är det flera år sen hade jag inte tagit upp det.
-
Anonym (Man) skrev 2025-06-04 07:44:24 följande:Du menar vara ärlig när det missgynnar en själv?
Vad skulle bli bättre av att TS berättar?
Hon har inte varit otrogen, hon har inte haft en hemlig romans. Hon fick bekräftelse av en man på arbetet en period när de hade en svacka. Kyssen var inte frivillig från hennes sida.
-
Tycker att du ska berätta eftersom du fortfarande tänker på det och mår dåligt. Borde inte bli en jättestor grej om du inte ville eller besvarade kyssen.
-
Nej du ska inte berätta för din man. Berätta för en terapeut eller präst eller någon annan som har tystandsplikt om du har behov av att lätta på trycket
-
Var beredd på kaos, bråk och svartsjuka om du berättar.
Helt onödigt. Glöm det, var ju knappast en stor sak. -
Anonym (Q) skrev 2025-06-03 19:06:04 följande:
Om du vill ha rent samvete ska du absolut berätta.
Jag brukar också tycka att man ska berätta men här var hon faktiskt inte med på det! Hon ville ju inte.
Finns ingen som helst anledning att du ska behöva berätta ts. Det var ett övergrepp. Så vill du berätta om det på det viset så kan du ju göra det.
Blir han arg och anser detta som otrohet är han ingenting att ha.
-
Fast då är snubben inte klok? Det var ett övergrepp?Anonym (Asdfg) skrev 2025-06-04 10:51:49 följande:
Helt onödigt. Glöm det, var ju knappast en stor sak.
-
Anonym (Asdfg) skrev 2025-06-04 10:51:49 följande:
Är det sådana erfarenheter du har eller vad grundar du det på?
-
Skulle han reagera så starkt över en sån sak är det nog bara bra att hon får reda på att han inte är normal.Anonym (Asdfg) skrev 2025-06-04 10:51:49 följande:
-
Gick det till så var det så klart ett övergrepp och hon är helt oskyldig. Tycker bara det låter väldigt konstigt hur en man som begår övergrepp på henne sedan kan övertala henne till att lämna sin partner, tycker inte du det?Anonym (Jessica) skrev 2025-06-04 11:06:32 följande:
Jag brukar också tycka att man ska berätta men här var hon faktiskt inte med på det! Hon ville ju inte.
Finns ingen som helst anledning att du ska behöva berätta ts. Det var ett övergrepp. Så vill du berätta om det på det viset så kan du ju göra det.
Blir han arg och anser detta som otrohet är han ingenting att ha.