• Anonym (Asplövet)

Hur intresserad tror ni han är? (Tidigt dejtande)

Efter en del dejtande har jag äntligen träffat en person jag verkligen börjar fatta tycke för. Om det är relevant är vi båda ca 30. Har träffats 5 gånger och hittills har han varit väldigt tydlig med sitt intresse. Bjudit ut mig, sms:at mellan träffarna, köpt blommor etc.

Senast vi sågs sa han t.o.m att han verkligen börjar känna sig kär - detta var i söndags kväll. Sedan dess har vi (på hans intiativ) börjat skriva hjärtan i sms och sånt gulligull.
    Senast vi hördes var måndag kväll. Han frågade mig om mina planer för veckan & berättade att han är bortrest fre-lör och tillade att det är lite trist eftersom han egentligen velat träffa mig men att han är tillbaka lördag em och kan ses då. Jag sa att jag skitgärna vill träffa honom snart också och att vi får planera nåt (var osäker på jobbschemat så vi spikade inte lördagen).
    Sedan blev det sent så jag avslutade konversationen med godnatt och sista jag hlrde från honom var "God natt <3 vi hörs i morgon".
    Problemet: han hörde inte av sig igår alls, vilket jag tycker är lite märkligt. Är det en röd flagga?
    Han har verkligen inte gett mig några som helst playervibbar men jag är van att killar hör av sig varje dag om de verkligen vill ha en.
    Vad tror ni?
    Vill också tillägga att jag också tagit initativ till att skriva och träffas, så inte varit passiv även om jag låtit honom ha taktpinnen mestadels då jag fått intrycket att han gillar det. 
  • Svar på tråden Hur intresserad tror ni han är? (Tidigt dejtande)
  • Anonym (Gm)

En dag är ingen fara. Har han inte hört av sig inom tre dagar är han inte intresserad, det är guldregeln ☝🏼

• Dardiskåne

Ha lite is i magen . En dag är vanligt , sen kanske hade varit bra om du skriver också till honom fråga om läget osv . Du ska också ?vissa? intresse :))

• Anonym (Micke)

Så du hörde inte heller av dig?

Då kan han ju tänka samma om dig. Varför tror du att män inte vill att kvinnor ska ta initiativ? Att de inte skulle vilja känna sig uppskattade och att någon är intresserade av dom?

• Anonym (Micke)
    Anonym (Gm) skrev 2025-06-04 07:52:21 följande:

En dag är ingen fara. Har han inte hört av sig inom tre dagar är han inte intresserad, det är guldregeln ☝🏼

Det gäller väl TS också?
  • Fjäril kär

Men varför skriver inte du då? 

Skriv ett godmorgon och önska en fin dag och fråga om allt är okej . 

• Anonym (Em)

Hade sett det som en liten varningsflagg eftersom han sa att ni skulle höras. Ett kort sms tar ju typ 1sek. 

• Anonym (Micke)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-04 08:25:32 följande:

Hade sett det som en liten varningsflagg eftersom han sa att ni skulle höras. Ett kort sms tar ju typ 1sek. 

Och det betyder väl att även TS kan höra av sig. Han tänker kanske samma om henne. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Micke) skrev 2025-06-04 08:27:16 följande:
    Och det betyder väl att även TS kan höra av sig. Han tänker kanske samma om henne. 
    Oklart om hon skrev samma? Sen är det vanligt att män är mer drivande, oavsett vad man tycker om det.
  • Anonym (Asplövet)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-04 08:29:44 följande:
    Oklart om hon skrev samma? Sen är det vanligt att män är mer drivande, oavsett vad man tycker om det.
    Exakt. Jag har ju inte varit passiv, absolut inte. Nu skrev han dock "vi hörs imorgon" vilket låter som att han tänkt höra av sig varför jag villr ge honom det utrymmet.
  • Anonym (Asplövet)
    Fjäril kär skrev 2025-06-04 08:04:47 följande:

Men varför skriver inte du då? 

Skriv ett godmorgon och önska en fin dag och fråga om allt är okej . 

Jag förstår delvis ditt resonemang men anledningen till att jag inte sktivit är att HAN skrev att "vi hörs imorgon". Menar förstås inte att man ska vara passiv som kvinna vilket jag inte varit men när det kommer från honom låtet det som att han tänkt ta initiativet vilket jag ville ge honom utrymme till denna gång.
  • Anonym (Asplövet)
    Dardiskåne skrev 2025-06-04 07:55:30 följande:

Ha lite is i magen . En dag är vanligt , sen kanske hade varit bra om du skriver också till honom fråga om läget osv . Du ska också ?vissa? intresse :))

Självkart ska jag också visa intresse. Det har jag gjort. Hade han inte skrivit att vi hörs imorgon, hade kanske jag messat. Men nu skrev han så vilket lät som att han planerade höra av sig just imorgon (som var igår).
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Asplövet) skrev 2025-06-04 08:49:34 följande:
    Jag förstår delvis ditt resonemang men anledningen till att jag inte sktivit är att HAN skrev att "vi hörs imorgon". Menar förstås inte att man ska vara passiv som kvinna vilket jag inte varit men när det kommer från honom låtet det som att han tänkt ta initiativet vilket jag ville ge honom utrymme till denna gång.

Så tolkar jag inte det. Han skrev inte Jag hör av mig imorgon. 

Vi hörs imorgon tolkar jag som att ni ska höras, men vem som helst av er kan kontakta den andre. 

Om man efter 5 dejter inte vågar ta initiativ själv är något fel. Att testa honom låter omoget. 

• Dardiskåne
    Anonym (Asplövet) skrev 2025-06-04 09:06:15 följande:
    Självkart ska jag också visa intresse. Det har jag gjort. Hade han inte skrivit att vi hörs imorgon, hade kanske jag messat. Men nu skrev han så vilket lät som att han planerade höra av sig just imorgon (som var igår).
    Jag förstår dig , man har också varit i samma sits under livet men ta det lugnt . Jag lovar att allting kommer bli bra . Oroa dig inte , han kommer skriva 100 % . 
  • Anonym (Asplövet)

Berätta mer? Hoppas du har rätt :'p

Dardiskåne skrev 2025-06-04 09:15:20 följande:
    Jag förstår dig , man har också varit i samma sits under livet men ta det lugnt . Jag lovar att allting kommer bli bra . Oroa dig inte , han kommer skriva 100 % .
  • Dardiskåne
    Anonym (Asplövet) skrev 2025-06-04 09:24:31 följande:

Berätta mer? Hoppas du har rätt :'p

Tänkte mest det när man är ?nykär? och börja inbilla sig helt i onödan och oftast har man inte anledning . 
Svar på tråden Hur intresserad tror ni han är? (Tidigt dejtande)