• Anonym (Maris)

Vad är eleganta färger på kläder?

Vilka färger på kläder upplever du vara eleganta och klassiska? 

Vilka färger är motsatsen till eleganta? 

Jag tänker främst på fina kläder till vardags och alltså inte på festkläder. 

• Svar på tråden Vad är eleganta färger på kläder?
  • Mayjel
    Anonym (sati) skrev 2025-06-08 15:08:43 följande:
    Det var du som skrev att du inte blev bra på bild. Jag har inte skrivit nåt om ditt ansikte, det har du hittat på själv. Sluta svara. Sluta trakassera.
    Jo, det gjorde du.
    Anonym (sati) skrev 2025-06-08 15:09:32 följande:
    Om jag håller med om det du skriver är det en förolämpning, okej. 

Självklart är det så. Nu handlar denna tråd om kläder så sluta tjata om mig. 

Till ts så vill jag tipsa om bleka färger om du är en färgglad person som samtidigt vill vara enkel och elegant. Eller pastell, i vissa fall. Någon nämnde neon och det kan ibland övergå i neon, vissa pastellfärger, det har jag märkt. Att det ligger där på gränsen ibland. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Borderlina)
    Mayjel skrev 2025-06-08 14:02:10 följande:
    Har du tatueringar som inte går att dölja då?

Ibland kan ens medfödda utseende avgöra vilken stil som passar en bäst.

Jag har ett runt, trubbigt och barnslikt ansikte som helt enkelt inte utstrålar nån sofistikerad elegans. Därav att man också skippar den stilen, även om jag kan tycka att den är fin på andra människor.
    Kan dölja alla utom en på ankeln med en stor t-shirt iofs. Har på överarmar/axlar, skulderblad, stor i svanken, en liten på skinkan, en lågt på magen/ovanför ljumsken
  • BuoBä

Sök upp Anna Bey på youtube. Vissa videos får tas med en nypa salt, för de representerar en könsroll som de flesta anser omodern, men hon har också många bra videos om hur man ser elegant ut utan att ruinera sig. 

• Anonym (H)
    Mayjel skrev 2025-06-08 15:02:15 följande:

Du sa att jag inte gjorde mig bra på bild och det är en klar förolämpning. Sluta med detta och diskutera ämnet istället. 

Till TS - elegant är diskret och enkelt, stilrent. Det betyder att starka färger används sparsamt och likaså detaljer på klädesplaggen. Svalt och nedtonat.

Ja, det är elegant.
  • Mayjel
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-06-08 20:55:57 följande:
    Kan dölja alla utom en på ankeln med en stor t-shirt iofs. Har på överarmar/axlar, skulderblad, stor i svanken, en liten på skinkan, en lågt på magen/ovanför ljumsken
    Menade du på axeln kanske? Autocorrect kan ställa till det ibland. Svårt att dölja såna tatueringar ja, om man inte sminkar över dem då. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Maris) skrev 2025-06-05 15:55:46 följande:
    Vad är eleganta färger på kläder?

Vilka färger på kläder upplever du vara eleganta och klassiska? 

Vilka färger är motsatsen till eleganta? 

Jag tänker främst på fina kläder till vardags och alltså inte på festkläder. 

Eleganta färger: Marinblått, vit, beige

Motsatsen till eleganta:  Skrikiga färgkombinationer. Även svart såvida det inte kombineras med.vitt.
Svar på tråden Vad är eleganta färger på kläder?