Person vi hade tänkt anställa tackade nej pga rasism - från mig.
Ja, som det står i rubriken så har vi haft intervjuer med några personer som i sina ansökningar lät intressanta.
Det gäller arbete inom skolan.
Kvinnan vi var mest intresserade av och ville erbjuda att få tjänsten tackade nej till min chef pga att hon uppfattat mig som rasist vid intervjun. Min chef blev alldeles paff och bad henne tala om vad som hänt, för hon vill verkligen gå till botten med detta.
Det visade sig att det gällde mina örhängen som var rasistiska enligt kvinnan.
Chefen frågade vidare och blev än mer paff då de örhängen jag haft på mig dagen i fråga var i form av cowboyhattar i silver.
Jag har aldrig hört talas om att cowboyhattar kan uppfattas som rasistiska. Jag hade dem på mig för jag skulle iväg och dansa linedance direkt efter jobbet.
Jag har funderat på det och tänker att det KAN vara att vi ville att hon skulle börja direkt för vi har tajt om personal under sommaren då det förutom de vi visste skulle sluta och gå på tjänstledighet också har två medarbetare som blivit långtidsjukskrivna. Kvinnan sa att hon hade tänkt sig att börja till hösten under intervjun och det är ju ofta det vanliga inom skolan, men som sagt, vi ville gärna ha någon som kunde börja relativt snart. Det var en del i att vi valde den här kvinnan, hon har ett vikariat just nu som slutar när skolavslutningen är. (Givetvis skulle hon få semester som alla andra.)
Men, är det bara jag och chefen som tycker det är märkligt?