Hej,
jag träffade också en man på det sättet. Enda skillnaden var att jag var singel sen ett år tillbaka.
däremot så var den här mannen i en relation som han inte ville vara kvar i. Nu vill jag inte försvara honom, men hans familj och vänner försökte stötta honom i att göra slut. Men det enda han gjorde var att arbeta mer för att hela tiden vara borta så mycket som möjligt från henne. Vi träffades även i jobbet.
så ibörjan tyckte jag inte så mycket, eller de jag kände var hur hon inte kunde skärpa till sig. Han var en fantastisk man. Men som han beskrev det, han är väldigt extrovert och hon var extremt introvert. Så de kunde aldrig mötas på fler plan än hemma i soffan. Han var tillsammans med henne i flera år.
så när vi träffades så öppnade han upp sig väldigt mycket och jag blev dödskär. Han också. Så när vi hade passerat ett halvår tillsammans så började jag känna mig som flera beskriver här i tråden. Jag har mött en man som både vill ha kvar och äta kakan samtidigt. Jag berättade att jag också hade mina gränser och jag inte orkar vara andra hands valet längre. Jag är värd att komma först, och kommer göra det hos någon man. Så de var väl lite otur att de gick så lång tid för mig att inse det, för han lämnade det gemensamma boendet veckan därpå. För att vara med mig.
vi är fortfarande tillsammans idag, men det har inte varit smärtfritt alla gånger. Dels när det gäller tilliten till honom. Hur mycket han dolde saker för den han bodde hos. Jag fick höra från honom att tjejen var helt med på att dom gjort slut osv. Men det visade sig sen inte stämma. Han hade inte vågat gjort slut och levde sk dubbelt med oss. Och sådär 3 år in i vår relation blev det väldigt skakigt.
hade Jag mött mig själv i den situationen idag, så hade jag först gjort det väldigt klart för HUR deras relation ser ut och verkligen kollat upp så det stämmer. min sambo sa en sak för att sen bli en annan. Gör det lite dolt på vissa saker, exempelvis genom att hinta om att lägga ut en bild på sociala medier. Män flyr som attans av chansen att bli påkommen.
nu hade inte min sambo intimt med sin dåvarande mer än en gång i början. Men för mig spelar det inte så stor roll utan det som skavde hos mig var hur han egoistiskt bara såg sin egna tid mer värdefull än hennes. Han visste flera år innan vi träffades att det här inte är en kvinna jag vill leva tillsammans med men väljer endå att stanna kvar. Så de enda jag kan hålla med om till 100% här i texten är att män ser till 95% till sig själv, tragiskt nog.
så ställ dig frågan ta reda på svaren du söker, ställ sen frågan och se om han möter dem:
vart ser han sig själv inom 6 månader?
hur ser relationen ut med frun idag? Vad gör dom på sin lediga tid? Är dom ett par eller väntar dom ut vem som ska lägga fram skilsmässopapperna först?
Vad hade hänt om er relation hade kommit till offentligheten idag, hur hade reaktionerna varit?
och snälla, var realistiskt!