Anonym (Lektorn) skrev 2025-06-07 19:14:07 följande:
Om du var min student skulle jag utan vidare godta det och bedöma din tenta, särskilt om du har intyg. De flesta av oss är så humana, ett år är lång tid.
EpicF skrev 2025-06-07 20:40:59 följande:
Att lämna in en dag försent med giltig orsak brukar inte vara några problem. Och att vara sjuk med läkarintyg är giltig orsak.
Så är troligen inga problem att du lämnade in en dag senare. Men det beror också på hur hårda läraren/kursansvarige är.
Anonym (?) skrev 2025-06-07 16:45:42 följande:
Vad sa det när du meddelade att du var sjuk och skulle få svårt att hinna?
Anonym (Ina) skrev 2025-06-07 20:00:40 följande:
På alla kurser jag läst har regeln varit ordinarie inlämningstid för möjlighet till högre betyg, men sen inlämning bedöms också, men endaat med max lägsta godkända betyg. Kan inte svära på att alla högskolor gör lika, men det är vad jag skulle gissa på händer.
Anonym (Lektorn) skrev 2025-06-07 19:14:07 följande:
Om du var min student skulle jag utan vidare godta det och bedöma din tenta, särskilt om du har intyg. De flesta av oss är så humana, ett år är lång tid.
Uppdatering. Läraren svarade aldrig på mitt mejl, fick ett B i betyg på Ladok så troligtvis fick jag inget poängavdrag, hade skitmycket tur helt enkelt. Tack alla för att ni tog er tid och svara i den här tråden.