• Anonym (…)

Enbart sex

Fast att man bestämt att det enbart blir sex mellan oss (iaf nu) kan man säga att man inte vill att han ligger med andra? 

Och hur tidigt kan man säga de? 

• Svar på tråden Enbart sex
  • Freddie K

Kan kan man väl, men du kan inte ställa en massa krav på honom, men vill du att ni är exklusiva så kan du ju säga det, men annars så kan du nog inte förvänta dig att han inte kommer att ligga runt. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Anna)

Säga kan du.
    Exklusivitet KK pga sjukdomsrisk

• enola

Klart du kan! Den dealen hade jag med de kk jag har haft. Det är ju inte konstigt att vilja det, framför allt ur sjukdomssynpunkt. 

• Anonym (?)

Klart du kan.  Vad gör du om han säger nej? 

• Anonym (…)
    Anonym (?) skrev 2025-06-10 06:47:18 följande:

Klart du kan.  Vad gör du om han säger nej? 

Ja men då kommer jag inte fortsätta ha sex med honom faktisk.. 
  • Anonym (…)
    Freddie K skrev 2025-06-10 05:01:24 följande:

Kan kan man väl, men du kan inte ställa en massa krav på honom, men vill du att ni är exklusiva så kan du ju säga det, men annars så kan du nog inte förvänta dig att han inte kommer att ligga runt. 

Helt kravlöst är det, men just biten med att ligga runt vill jag inte. Tänker på sjukdomar 
  • Jimmy75

Självklart kan du säga det, av flera goda skäl och det bör du göra så tidigt som möjligt för att undvika misstolkningar. Men precis lika självklart får du ju vara beredd på att han kanske har en annan uppfattning än dig och inte vill vara med på de premisserna.

• Anonym (fdPåJakt)

Jag skulle nog vilja påstå att det är det vanligaste arrangemanget med KK/FWB etc; dvs att man är exklusiva med varandra.
    Det baserar jag dock bara på min erfarenhet. Jag har haft rätt många relationer av det slaget, och i princip har det alltid varit exklusivitet som gällt, oftast initierat från hennes sida från start.

• Anonym (…)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-06-10 10:15:39 följande:

Jag skulle nog vilja påstå att det är det vanligaste arrangemanget med KK/FWB etc; dvs att man är exklusiva med varandra.
    Det baserar jag dock bara på min erfarenhet. Jag har haft rätt många relationer av det slaget, och i princip har det alltid varit exklusivitet som gällt, oftast initierat från hennes sida från start.

Okej! Ja när man ändå har kommit upp i denna ålder, man orkar inte med något tjafs och inser att förhållande orkar man nog inte med just nu haha! Jag är 40 och han 48. Så med den åldern så kanske han håller med mig om att vi är exklusiva med varann. Sen får man väl se vad som händer :) 
  • Anonym (E)

Jag hade ett kk förhållande av och på under flera år, ingen av oss låg runt, däremot gick vi på dejter med andra, när det började bli seriöst så pausade vi vårat förhållande liksom

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (?) skrev 2025-06-10 11:53:26 följande:
    Okej! Ja när man ändå har kommit upp i denna ålder, man orkar inte med något tjafs och inser att förhållande orkar man nog inte med just nu haha! Jag är 40 och han 48. Så med den åldern så kanske han håller med mig om att vi är exklusiva med varann. Sen får man väl se vad som händer :) 
    Är han vettig, så kommer han att inse att det är en bra idé. :)
    Vill han inte, är han inte något att ha... du kommer att hitta många bättre.
  • Anonym (…)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-06-10 12:59:19 följande:
    Är han vettig, så kommer han att inse att det är en bra idé. :)
    Vill han inte, är han inte något att ha... du kommer att hitta många bättre.
    Ja men jag hoppas att han är vettig :) 
  • Anonym (…)
    Anonym (E) skrev 2025-06-10 11:58:29 följande:

Jag hade ett kk förhållande av och på under flera år, ingen av oss låg runt, däremot gick vi på dejter med andra, när det började bli seriöst så pausade vi vårat förhållande liksom

Skönt att ni var överens på den planen. Men om ni gick på dejter var ni ändå ute efter seriöst men inte med varann?
    Mitt kk känner att han vill inte ha seriöst nu för han jobbar borta 6 veckor och sen jobbar han även mycket när han kommer hem.
    Och jag känner inte heller för seriöst just nu, har så mycket med mitt privatliv.

Sen får vi se hur de blir längre fram!
    Dock är detta extremt nytt 
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2025-06-10 13:21:22 följande:
    Skönt att ni var överens på den planen. Men om ni gick på dejter var ni ändå ute efter seriöst men inte med varann?
    Mitt kk känner att han vill inte ha seriöst nu för han jobbar borta 6 veckor och sen jobbar han även mycket när han kommer hem.
    Och jag känner inte heller för seriöst just nu, har så mycket med mitt privatliv.

Sen får vi se hur de blir längre fram!
    Dock är detta extremt nytt 
    Ingen av oss letade aktivt efter något seriöst utan mer om det dök upp någon när man var ute med kompisar eller så som man vart lite intresserad av.

Vi brukade även beställa hämtat och kolla på film eller så, vi gillade att umgås med varandra men våra vardagar passade inte ihop och även om jag tyckte om honom så var det ingen jag kunde se en framtid med, jag tror att han kände samma sak, vi hade olika mål, jag hade mitt barn varannan vecka och familjeliv var inget han var redo för, och ingen jag kunde se vara i min familj, svårt att förklara men det bästa var att vi var helt på samma plan.

Det roligaste är att vi hade väl inget direkt uttalat vad vi kallade oss, men flera år efter att vi avslutat sista gången så träffade jag honom igen på en fest, vi har en gemensam vän och han hade sagt att hon frågade om vi var tillsammans förr, jag sa att "nääh, det skulle jag inte kalla oss, kk har jag sagt när jag pratat med mina kompisar" och han svarade att det var precis vad han också sa
  • Anonym (…)
    Anonym (E) skrev 2025-06-10 13:31:21 följande:
    Ingen av oss letade aktivt efter något seriöst utan mer om det dök upp någon när man var ute med kompisar eller så som man vart lite intresserad av.

Vi brukade även beställa hämtat och kolla på film eller så, vi gillade att umgås med varandra men våra vardagar passade inte ihop och även om jag tyckte om honom så var det ingen jag kunde se en framtid med, jag tror att han kände samma sak, vi hade olika mål, jag hade mitt barn varannan vecka och familjeliv var inget han var redo för, och ingen jag kunde se vara i min familj, svårt att förklara men det bästa var att vi var helt på samma plan.

Det roligaste är att vi hade väl inget direkt uttalat vad vi kallade oss, men flera år efter att vi avslutat sista gången så träffade jag honom igen på en fest, vi har en gemensam vän och han hade sagt att hon frågade om vi var tillsammans förr, jag sa att "nääh, det skulle jag inte kalla oss, kk har jag sagt när jag pratat med mina kompisar" och han svarade att det var precis vad han också sa
    Men gud vad skönt att det ändå kändes bra och att de funkade för er. Så himla lättsamt och skönt när man har såna relationer :) 

Ja jag hoppas att de blir samma för oss, men senare så får man nog se om de inte kommer utvecklas till något mer. Men som sagt de får tiden utvisa :) 
Svar på tråden Enbart sex