• Anonym (Ledsen)

Mannens dotter sprider rykten om mig

Jag är 5 år äldre än min mans dotter och jag vet inte om det är det som är problemet men just nu sprider hon rykten om mig till min mans släkt och vänner. 

Bland annat att jag ska ha gett honom 1 miljon för att vi precis fått ett tredje barn. Anledningen är att jag lurade till mig det andra barnet och hade dåligt samvete men att jag verkligen ville ha fler barn. 

Inget av detta är sant. Min mans mor sitter regelbundet nu och skriker på honom att jag köpt honom och att han är som ett mansluder som hon uttrycker det. Min man hävdar att hans dotter inte gjort detta. Men jag har ju hört av henne att ryktena kommer från henne. 

Vi har tre barn nu och det känns hemskt att hon ljuger om hur dom blivit till. Min man har velat ha alla barnen. Hur kan hon göra en sån här sak? Det är ju hennes syskon hon smutskastar. 

• Svar på tråden Mannens dotter sprider rykten om mig
  • Anonym (Ärligt talat...)

Här borde det stå något lagom pedagogiskt och duktigt men jag personligen hade gett flickan en utskällning hon aldrig kommer glömma nånsin samt mångåriga konsekvenser som svider rejält. 
    Helt enkelt för att detta är så grovt över gränsen att allt annat är löjligt och för att en örfil inte är laglig. 

• Jimmy75

Och var i hela friden är mannen i detta eftersom det nu är hans dotter??? Var menar han att det kommer ifrån i så fall. Och accepterar han att få den behandlingen av sin mamma och att hon säger såna saker???

Ensam i detta är du tyvärr hyfsat bakbunden.

• Anonym (E)

Väldigt lågt gjort av dottern, hur gammal är hon? Hur gamla är era barn? Jag antar att hon inte var jätteglad när du och maken träffades, jag hade kanske haft lite svårt i början om min pappa kom hem med någon i min ålder, men känner att efter 3 barn så borde det vara släppt. Kan bio mamman ha en roll i detta?

Bor dottern själv, med er, mamman? Ni måste sätta er ner och prata igenom detta, det är inte hållbart, och utan att sitta och skälla liksom men mer sakligt att varför ens säga såna här saker osv. Jag håller med om att det är din makes dotter och ansvar i grunden men du är nu i samma familj och detta rör ju dig så jag tycker att du bör vara med, du skulle även kunna sätta dig själv med dottern och fråga varför hon säger dessa saker, du har funnits där länge. Min man är inte biologisk pappa till mitt äldsta barn men jag låter honom vara förälder också. Det är ju iofs inte en vuxen ännu men du ska inte vara rädd för att säga till, hoppas att jag inte rör till det nu, utan får fram hur jag tänker :)

• Goneril

Tala om för henne att det är brottsligt, det hon gör. Om det klassas som grovt förtal kan det ge flera års fängelse. Står att läsa i Brottsbalen 5. Kap. 2 paragrafen. Ryktena ska ha spridits till annan än de berör. Det handlar om att utmålas som klandervärd och att riskera andras missaktning. Det är alltså åtalbart, berätta det för henne.

• Anonym (dys)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-06-10 12:03:09 följande:
    Mannens dotter sprider rykten om mig

Jag är 5 år äldre än min mans dotter och jag vet inte om det är det som är problemet men just nu sprider hon rykten om mig till min mans släkt och vänner. 

Bland annat att jag ska ha gett honom 1 miljon för att vi precis fått ett tredje barn. Anledningen är att jag lurade till mig det andra barnet och hade dåligt samvete men att jag verkligen ville ha fler barn. 

Inget av detta är sant. Min mans mor sitter regelbundet nu och skriker på honom att jag köpt honom och att han är som ett mansluder som hon uttrycker det. Min man hävdar att hans dotter inte gjort detta. Men jag har ju hört av henne att ryktena kommer från henne. 

Vi har tre barn nu och det känns hemskt att hon ljuger om hur dom blivit till. Min man har velat ha alla barnen. Hur kan hon göra en sån här sak? Det är ju hennes syskon hon smutskastar. 

Det låter som en djupt dysfunktionell familj.

En man som skaffar en kvinna som bara är marginellt äldre än hans dotter.
    En dotter som sprider elaka rykten om sin pappas nya.
    Mamman till mannen som skriker på sonen och kallar honom mansluder. 

Jag skulle ju dra öronen åt mig i en sån situation. 
  • Anonym (Petra)

Hur gammal är dottern?

Och varför umgås ni med dessa släktingar?

Svar på tråden Mannens dotter sprider rykten om mig