• Anonym (Tondöv)

Förhållande med gift chef

Jag vet! Urdumt och såååå dåligt! Jag har inlett en kärleksrelation med min chef, han är dessutom gift. De ligger visserligen i skilsmässa sedan innan vi började ses men det är väl ingen ursäkt. 

Jag funderar på om jag behöver byta jobb. Medelstort företag som han äger. Jag är löneadministratör ...

Någon som arbetat ihop med en person man har en relation med?

• Svar på tråden Förhållande med gift chef
  • Anonym (GA)
    Anonym (jojo) skrev 2025-06-10 16:33:07 följande:
    finns samtycke ? mycket viktigt 
    Samtycke? Hon är hans flickvän. 
  • Anonym (Hmm..,.)
    Anonym (GA) skrev 2025-06-10 16:35:24 följande:
    Samtycke? Hon är hans flickvän. 
    Så länge han är gift är hon bara en simpel älskarinna till chefen.
  • Anonym (Tondöv)

Ja samtycke finns såklart. 

• Anonym (?)
    Anonym (Tondöv) skrev 2025-06-10 15:31:34 följande:
    Han äger företaget och personalchefen vet om att vi inlett en relation. Jag är löneadministratör på företaget. Övriga anställda (40-tal) arbetar inte på kontoret. 

Han är inte otrogen, jag är hans flickvän - inte älskarinna. De har inte bott ihop på över ett år och skilsmässan är klar vilken dag som helst.  
    Har följt lite likande historier, tänkte bara dubbelkolla
    Hans fru vet om er relation?
    Du har kollat med skatteverket att skiljsmässopapper verkligen är inskickade?
    HUr vet du att de inte bott ihop?
  • Anonym (Tondöv)
    Anonym (?) skrev 2025-06-11 07:43:02 följande:
    Har följt lite likande historier, tänkte bara dubbelkolla
    Hans fru vet om er relation?
    Du har kollat med skatteverket att skiljsmässopapper verkligen är inskickade?
    HUr vet du att de inte bott ihop?
    Hans fru vet om att han träffar mig, de är som sagt goda vänner. Men vi är respektfulla och håller låg profil till dess att skilsmässan verkligen gått igenom. Jag har inte sett skilsmässopapprena men däremot har jag sett bodelningsdokumenten. 

Han flyttade till nytt boende för ett år sedan. Vi har sovit med varandra nästan varje natt (förutom när han har barnen) sedan i mars. Ibland hos mig, men oftast hos honom då det är mitt i stan. 
  • Anonym (GA)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-06-10 16:42:21 följande:
    Så länge han är gift är hon bara en simpel älskarinna till chefen.
    Vad har det med samtycke att göra? Förstår du ordet?
  • Anonym (?)
    Anonym (Tondöv) skrev 2025-06-11 08:17:26 följande:
    Hans fru vet om att han träffar mig, de är som sagt goda vänner. Men vi är respektfulla och håller låg profil till dess att skilsmässan verkligen gått igenom. Jag har inte sett skilsmässopapprena men däremot har jag sett bodelningsdokumenten. 

Han flyttade till nytt boende för ett år sedan. Vi har sovit med varandra nästan varje natt (förutom när han har barnen) sedan i mars. Ibland hos mig, men oftast hos honom då det är mitt i stan. 
    Då känns det lite lugnare

Tyvärr har det hänt att den gifte snackat om skiljsmässa, separata sovrum mm där det sen visat sig att allt är lögner. 

• Anonym (Tondöv)
    Anonym (?) skrev 2025-06-11 08:22:51 följande:
    Då känns det lite lugnare

Tyvärr har det hänt att den gifte snackat om skiljsmässa, separata sovrum mm där det sen visat sig att allt är lögner. 

Nej nej, de har redan separerat. Innan dess levde de som vänner, med separata sovrum i flera år. Men stannade tillsammans för barnen som då var yngre. 
  • Anonym (GA)
    Anonym (Tondöv) skrev 2025-06-11 08:24:01 följande:
    Nej nej, de har redan separerat. Innan dess levde de som vänner, med separata sovrum i flera år. Men stannade tillsammans för barnen som då var yngre. 
    Så vad är ditt problem?
  • Anonym (?)
    Anonym (Tondöv) skrev 2025-06-11 08:24:01 följande:
    Det är just denna typ av historier som en del störtkära sidkicks köper till 100% som sen visar sig vara lögner. Nu har du bättre koll så ingen risk för det.

Du sätter dig dock i en svår sits i framtiden. Kollegorna kommer för eller senare märka det vilket kan innebär skitsnack, avståndstagande mm. Du kommer hamna i en situation där du ska löneförhandla, har karriärtsplaner med din man. Skiter sig allt  lär du behöva byta jobb. Han äger företaget och kommer inte sluta.
  • Dardiskåne
    Anonym (Patricia) skrev 2025-06-10 13:53:31 följande:

Så länge relationen pågår är det väl hyggligt lugnt men vad händer om det tar slut och det blir tårar, tjafs och hårda ord i samband med det?  

Jag rekommenderar ett nytt jobb och samtidigt får du då ett kvitto på om er relation är på riktigt eller om den dör ut när du inte längre finns tillgänglig...

fan , riktigt smart kommentar Glad
Svar på tråden Förhållande med gift chef