Trent skrev 2025-06-11 20:09:36 följande:
Jag fattar inte. Om jag tar på mig fina kläder, fixar till mig extra etc så gör jag det för min skull. För att jag vill att det ska kännas bra för mig.
Om någon vill ge mig en komplimang har inget med min känsla att göra.
Om jag av någon anledning undrade vad min partner tyckte skulle jag fråga. Jag skulle inte förutsätta att hen noterade något särskilt och kände behov av att uttrycka sin åsikt kring det.
Så är det absolut. Man gör sig fin för sin egen skull för att känna sig uppklädd vid festliga tillfällen. Nu ser min sambo sånt, han har ett väldigt sinne för detaljer och när de förändras, men hade han inte gjort det så hade jag sagt; "vad tycker du om min sminkning och frisyr då?"
Sen hade jag gett honom komplimang för sitt klädval. Män behöver också komplimanger ibland.
Sambon borde väl dessutom känna till nya klädköp och frisörtid? Och då borde han säga något om han vet att ts kommit hem därifrån.
I ts fall tror jag att det här hänt väldigt många gånger. Tyvärr så låter det som om han inte ger mycket i förhållandet längre. Ts borde ta ett snack med honom och reda ut sina egna tankar gällande hur hon ser på en framtid med honom eller om hon ska ta steget till att dumpa.