• Anonym (TS)

Vad göra med en överaktiv 2 åring?

Tips på vad man kan göra med en överaktiv 2 åring nu på förskolan? Hen är i behov av otroligt mycket rörelse och det måste även vara begripliga saker. Typ springa runt huset för att jag säger det funkar exempelvis inte. Pärlplattor och liknande är för lugna och icke fysiska aktiviteter 

Även aktiviteter som funkar inomhus 

• Svar på tråden Vad göra med en överaktiv 2 åring?
  • Anonym (tips)

cykla på balanscykel,skogspromenad,spring tillsammans med honom-tävla o låt honom vinna,spela fotboll,lekpark

• Anonym (A)

Aktivitetsrum som fanns på mina barns förskola var jättebra för min dotter. Liten rutchkana, studsmatta, stora mjuka klossar att bygga med. 

• Aliona

Springtävlingar, balanscykel/sparkcykel med två hjul, kull, kurragömma, björnen sover (björnen jagar), alla andra jaga-lekar, massa tid på lekplats, dansa, köra runt med bilar, klättra, sparka, kasta eller rulla boll, gå upp och ner i trappan, gå balansgång, hoppa i soffan eller sängen, hoppa i vattenpölar, slå kullerbyttor, hjälpa till att lägga in och ta ut tvätt, stapla och bygga saker, hjälpa till att bära tunga påsar tex från affären, sopa eller dammsuga, hopptävlingar, föllja John och vara ute i skog och mark.

• Anonym (Goa)

"disco" musik och dansa loss. Plaskpool/vattenspridare

• Anonym (X)

Ge ungen en påse och skicka ut dem att plocka skräp i naturen. Det brukar vara toppen.
    Vattenspridare och waterslide på tomten om ni har det. Trampolin är superkul.

Sätt barnet på någon form av sport, det finns gympa, dans fotboll mm även för den åldern.

Inomhus beror på hur stor ni har det, ett litet fotbollsmål och några mjuka bollar.

• Anonym (Mamma)

En sådan tvååring har jag haft.
    Numera en trevlig idrottande tonåring.
    Hur man aktiverar en liten illbatting.
    Studsmatta
    cykel, sparkcykel, Bobbycar, käpphäst.
    klätterställning
    promenad i skogen, upptäcksfärd 
    vattenlek
    låt ungen hjälpa till med disken, städa, baka.
    bollar
    inhängande lekplatser, så du kanske hinner kolla mobilen 
    låna gärna ut barnet ibland

Svar på tråden Vad göra med en överaktiv 2 åring?