• Cheers

Bilderbergmöte på Grand Hotell – bra eller inte?

Den här veckan håller Bilderberggruppen sitt årliga möte som i år äger det rum på Grand Hotell i Stockholm.

Bakom inbjudan till mötet står den svenska industrins och finansvärldens toppnamn Jacob Wallenberg.

Gästlistan upptar ca 150 namn med bl.a. flera svenska partiledare, internationella toppolitiker, Nato:s generalsekreterare Rutte samt representanter för olika media.

Är det bra att de här personerna får träffas, knyta kontakter och diskutera fritt om viktiga ämnen och kanske komma på gemensamma projekt som kan vara bra för deras företag och för samhället som helhet?

Eller handlar det - som konspirationsteoretikerna hävdar ? om en hemsk tillställning där de i hemlighet drar i olika trådar och styr världens öden ungefär som Illuminati och Cosa Nostra?

• Svar på tråden Bilderbergmöte på Grand Hotell – bra eller inte?
  • Cheers

En frilansjournalist intervjuades i TV på Strömkajen utanför Grand. Han har stått utanför och  bevakat alla möten under 20 år.....

• TvillingmammaVästgöte

Personligen har jag mycket stort förtroende för familjen Wallenberg. De driver och utvecklar svenska kvalitetsföretag på ett gediget och långsiktigt sätt . Jag vet inte mycket om Bilderbergmötena men det faktum att Wallenberg ordnar detta möte i Sverige på anrika Grand Hotell ser jag som en garant för att det är ett vettigt möte. 

• Cheers
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-06-12 19:41:43 följande:

Personligen har jag mycket stort förtroende för familjen Wallenberg. De driver och utvecklar svenska kvalitetsföretag på ett gediget och långsiktigt sätt . Jag vet inte mycket om Bilderbergmötena men det faktum att Wallenberg ordnar detta möte i Sverige på anrika Grand Hotell ser jag som en garant för att det är ett vettigt möte. 

Bra synpunkt.
  • Cheers
    Cheers skrev 2025-06-12 23:18:16 följande:
    Bra synpunkt.
    Ja Wallenbergs har gjort mycket bra för Sverige.
  • Cheers

Demonstration i Kungsträdgåeden lördag kl. 12.00. Undrar vilka som kommer? Konspirationsteoretiker?

Image

• Cheers

Många konspirationsteorier kring Bilderbergarna. Värre än World Economic Forum med Klaus Schwab?

• Cheers

Som synes har jag försökt hålla liv i tråden men ämnet verkar mötas av ett massivt ointresse. Konstigt med de konspirationsteorier som florerar. Men det får väl räcka för min del då.

Svar på tråden Bilderbergmöte på Grand Hotell – bra eller inte?