• Anonym (Orolig)

Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?

Har i ca 5 veckor dejtat en man  och nyligen blev vi exklusiva på hans initativ. Det har känts bra, han har varit väldigt fin mot mig och har bara visat en massa gröna flaggor hittills. Nu är jag dock superförvirrad och önskar lite synpunkter på hur jag bör agera!

I början av veckan pratade vi om att gå på bio i helgen. Senast jag hörde nåt från honom var TISDAGS KVÄLL där han frågade hur läget vad med mig och för att bekräfta bioplanerna.Chattade lite smått fram och tillbaka efter det och onsdag förmiddag skickade jag senaste meddelandet. Förvisso inget jätteviktigt men det innehöll en fråga.

Nu är jag superförvirrad. Någon enstaka gång har han varit tyst i ett dygn förut vilket jag tycker är helt ok så här i början av dejtingfasen, men aldrig hänt innan att han inte svarat när jag skrivit. Väldigt okaraktäristiskt för honom baserat på det jag sett hittills.

Hur ska man tolka det här? Funderar på att höra av mig under dagen för att se om vi fortfarande har planer eller om jag ska göra nya. 

Vi är båda i tidiga trettioårsåldern.

• Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?
  • EpicF
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-14 12:57:40 följande:
    Va? Nu läste du nog lite slarvigt. Jag skrev "på intet sätt oförlåtligt", dvs motsatsen till oförlåtligt. 
    Det du skrev betyder att det är oförlåtligt. Dvs du kan inte förlåta det. 

Om du menar motsatsen, dvs du kan förlåta, så får du uttrycka dig på rätt sätt så att folk förstår. 
  • EpicF
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-14 12:59:39 följande:
    Att kolla serier/läsa bok är typ det enda jag gör när jag är sjuk med feber. Inte så ovanligt skulle jag tro.
    Då har du inte varit riktigt utslagen i feber, för då orkar man absolut inte läsa bok eller se på serier. 
  • Anonym (Hlle)
    EpicF skrev 2025-06-14 16:51:37 följande:
    Det du skrev betyder att det är oförlåtligt. Dvs du kan inte förlåta det. 

Om du menar motsatsen, dvs du kan förlåta, så får du uttrycka dig på rätt sätt så att folk förstår. 

Nej. Du har fel och förstår inte det idiomatiska uttrycket.
    Att skriva att något är på intet sätt [adjektiv] betyder att det inte är [adjektiv]

TS skriver alltså att det inte är oförlåtligt, det vill säga något som går att ha överseende med.

Så, nu har du lärt dig nåt nytt!

• EpicF
    Anonym (Hlle) skrev 2025-06-14 17:05:01 följande:

Nej. Du har fel och förstår inte det idiomatiska uttrycket.
    Att skriva att något är på intet sätt [adjektiv] betyder att det inte är [adjektiv]. 

TS skriver alltså att det inte är oförlåtligt, det vill säga något som går att ha överseende med.

Så, nu har du lärt dig nåt nytt!

Ts skriver dock motsatsen. Och har inga som helst problem med idiomatiska uttryck. 
  • Anonym (Hlle)
    EpicF skrev 2025-06-14 17:09:03 följande:
    Ts skriver dock motsatsen. Och har inga som helst problem med idiomatiska uttryck. 
    TS skriver att det på intet sätt är oförlåtligt.
  • Anonym (Hlle)
    EpicF skrev 2025-06-14 17:09:03 följande:
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-14 10:32:23 följande:
    Dävara tyst i 2 dagar är på intet sett oförlåtligt så här tidigt i skedet, och 2 dagar är inte en evighet. 

• Anonym (X)
    Anonym (konstigt) skrev 2025-06-14 02:02:50 följande:
    Jag har en fråga. Du verkar befinna dig på andra sidan spektrumet jämfört med mig, så det är intressant. 

Så om du är nyförälskad men sjuk, så känner du inget behov alls av att höra av dig till den du är förälskad i? Du går upp och äter något troligen, scrollar tv-serier men att sms:a den du är kär i är inte ens på tapeten? 

Jag säger inte att det är fel, jag är bara nyfiken på hur man kan känna så olika. 
    Ligger jag sjuk med feber så sover jag 23 timmar på ett dygn. Går upp, går på toa, äter något mickrat och sedan tillbaka i sängen.
    Att sitta och leka med mobilen ligger längre ned på priolistan än disken och vattna blommorna. Min prioritet är är min hälsa, inte ditt bekräftelsebehov.
  • Anonym (Erfaren_man)

Många här som försöker ursäkta mannen. Trams, säger jag! Även om man är hemma sjuk med feber, så kan man SJÄLVKLART skicka sms och berätta det. Att hävda annat är bara dumheter. 

Min gissning är att han haft någon mer kvinna på gång, och haft svårt att bestämma sig för vem han skulle välja att fortsätta med. Att, under förälskelsefasen, inte skriva till sin nya partner på flera dagar är hur märkligt som helst, undantaget om man ligger nedsövd på IVA, typ. 

Håll oss gärna uppdaterad, TS. 

• Anonym (Klara1)

Självklart kan man skicka nåt sms även om man har feber, det finns ju Alvedon som gör att man känner sig nästan normal. ETT sms, hur jobbigt kan det vara liksom att skriva "Hej, tänker på dig, hoppas må bättre imorgon" eller nåt annat... Ser det bara som en undanflykt och skulle inte fortsätta med en sån osäker mes. 

• EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-19 10:59:40 följande:

Många här som försöker ursäkta mannen. Trams, säger jag! Även om man är hemma sjuk med feber, så kan man SJÄLVKLART skicka sms och berätta det. Att hävda annat är bara dumheter. 

Min gissning är att han haft någon mer kvinna på gång, och haft svårt att bestämma sig för vem han skulle välja att fortsätta med. Att, under förälskelsefasen, inte skriva till sin nya partner på flera dagar är hur märkligt som helst, undantaget om man ligger nedsövd på IVA, typ. 

En till som aldrig har varit riktigt sjuk. 
  • EpicF
    Anonym (Klara1) skrev 2025-06-19 11:10:55 följande:

Självklart kan man skicka nåt sms även om man har feber, det finns ju Alvedon som gör att man känner sig nästan normal. ETT sms, hur jobbigt kan det vara liksom att skriva "Hej, tänker på dig, hoppas må bättre imorgon" eller nåt annat... Ser det bara som en undanflykt och skulle inte fortsätta med en sån osäker mes. 

Och ytterligare en till. 

Har man riktigt hög feber gör inte Alvedon att man känner sig nästan normal. Den Alvedon hjälper knappt någonting i det läget. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-19 10:59:40 följande:

Tja, vi sågs på lördagen, hängde och han sa att han var så kär i mig. Nu ska vi ses igen i helgen och haft sms-kontakt dagligen. Vete tusan om han haft nån mer på gång, mycket märkligt när han själv tog intiativet att bli exklusiva bara några dagar innan denna tystnad, men vid det här laget känner vi ju inte varandra tillräckligt så vem vet hur det här utvecklas.
  • Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2025-06-19 12:07:55 följande:
    Och ytterligare en till. 

Har man riktigt hög feber gör inte Alvedon att man känner sig nästan normal. Den Alvedon hjälper knappt någonting i det läget. 
    Han nämnde att han hade halsont och huvudvärk, vet inte om han haft feber. Han kunde gå på jobbfest på fredagen så vete tusan hur illa det var.
  • EpicF
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-19 15:17:34 följande:
    Han nämnde att han hade halsont och huvudvärk, vet inte om han haft feber. Han kunde gå på jobbfest på fredagen så vete tusan hur illa det var.
    13 juni hade han legat utslagen i feber i två dagar. 
  • Anonym (Hlle)
    EpicF skrev 2025-06-19 12:06:57 följande:
    En till som aldrig har varit riktigt sjuk. 
    Intressant att du hugger på andra du tycker har fel men inte kan erkänna att du hade fel om ett vedertaget uttryck.
  • EpicF
    Anonym (Hlle) skrev 2025-06-19 15:54:49 följande:
    Intressant att du hugger på andra du tycker har fel men inte kan erkänna att du hade fel om ett vedertaget uttryck.
    Vad det för "vedertaget uttryck" du pratar om? 
  • Anonym (Hmm)

Klart han kunde skickat SMS även om han var sjuk. Han är knappast döende.
    Jämför det med en mamma som kan ta hand om sina barn trots att hon är sjuk. Hur många ensamstående mammor får hjälp med barnpassning dygnet runt när de är sjuka?

Jag fick ta hand om två barn när jag hade magsjuka och feber. Hur jobbigt kan det då vara att bara skriva ett sms som tar 1-2 minuter?

• Anonym (Hlle)
    EpicF skrev 2025-06-19 16:05:47 följande:
    Vad det för "vedertaget uttryck" du pratar om? 
    Det du inte förstod, på intet sätt (valfritt adjektiv).
  • Just Precis

Jag hade också tyckt att det var mysko men om han nu var riktigt risig var han kanske osäker på om ni skulle kunna ses i helgen och pallade därför inte  smsa och spekulera om det typ, utan ville avvakta någon dag för att kunna komma med besked alt förslag på ny tid?

Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?