• Anonym (Orolig)

Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?

Har i ca 5 veckor dejtat en man  och nyligen blev vi exklusiva på hans initativ. Det har känts bra, han har varit väldigt fin mot mig och har bara visat en massa gröna flaggor hittills. Nu är jag dock superförvirrad och önskar lite synpunkter på hur jag bör agera!

I början av veckan pratade vi om att gå på bio i helgen. Senast jag hörde nåt från honom var TISDAGS KVÄLL där han frågade hur läget vad med mig och för att bekräfta bioplanerna.Chattade lite smått fram och tillbaka efter det och onsdag förmiddag skickade jag senaste meddelandet. Förvisso inget jätteviktigt men det innehöll en fråga.

Nu är jag superförvirrad. Någon enstaka gång har han varit tyst i ett dygn förut vilket jag tycker är helt ok så här i början av dejtingfasen, men aldrig hänt innan att han inte svarat när jag skrivit. Väldigt okaraktäristiskt för honom baserat på det jag sett hittills.

Hur ska man tolka det här? Funderar på att höra av mig under dagen för att se om vi fortfarande har planer eller om jag ska göra nya. 

Vi är båda i tidiga trettioårsåldern

OBS dubbelpost pga glömde tillåta anonyma svar.

• Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?
  • Anonym (?)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-13 09:27:22 följande:

Nej, min respons var helt tydlig, där har jag ingen tvekan. Han har verkligen inga grunder att tro att jag är mindre intresserad av honom.

Enda harmlösa jag kan komma på i nuläget är att han tror allt är klart inför lördagen och ville ta ett par dagar till sig själv.

Då så, lös problemet!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (?) skrev 2025-06-13 09:32:20 följande:
    Då så, lös problemet!
    Hurdå?
  • Anonym (M)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-13 09:43:16 följande:
    Hurdå?
    Kommunicera. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (?) skrev 2025-06-13 08:58:57 följande:
    LÖS PROBLEMET!

Det finns massor av anledningar varför han inte svarat. Han är död, han har tappat telefonen, han är hos sin nya pojkvän, han har glömt, han har varit fullt fokuserad på jobb, han tror att allt är klappat och klart för helgen, han tror att du dumpat honom.
    Eller så är han inte så intresserad egentligen. 

Hur ska hon lösa problemet då tycker du?
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-06-13 09:49:48 följande:

Kommunicera med honom. Så löser man problem. 

Men jag vet, idag ska man älta det med okända istället och må dåligt under tiden. 

• Anonym (?)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-06-13 09:43:16 följande:
    Hurdå?
    Ring!
  • Anonym (Orolig)
    Ezmeraldah skrev 2025-06-13 09:49:48 följande:

Att han inte svarar ser jag i bästa fall att han har nån slags "dipp" orelaterad till relationen och i värsta fall som att han tappat intresset. Sjukt konstigt när han nyss tog upp exklusivitet och messade tisdag kväll om helgen, men konstigare saker har hänt antar jag.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-13 08:29:45 följande:

Jag tänker att du inte behöver göra någon stor grej av smset :) skriv och fråga vilken tid ni ska ses imorgon och vart. Får du ett veligt svar, inget svar eller en ursäkt till avbok så backa bara

Jag får nog göra så om inte han skriver snart. Är så illa till mods, känns lite som att den här pausen mellan sms kan leda till något bra, även om vi ses i helgen.
  • Anonym (B)

Om han bekräftat bioplanerna så ska du utgå från att ni ska gå på bio. Allt annat blir fånigt. Inga vill du fortfarande gå på bio med mej SMS. 

Skriv till honom ikväll. Var tydlig. Skriv något i stil med. Vill du ses innan och ta en fika eller ska vi träffas utan för bion?  

• Anonym (Orolig)
    Anonym (B) skrev 2025-06-13 11:21:14 följande:

Om han bekräftat bioplanerna så ska du utgå från att ni ska gå på bio. Allt annat blir fånigt. Inga vill du fortfarande gå på bio med mej SMS. 

Skriv till honom ikväll. Var tydlig. Skriv något i stil med. Vill du ses innan och ta en fika eller ska vi träffas utan för bion?  

Hoppas jag vågar skriva nåt sånt, känns så läskigt när mitt senaste sms är obesvarat. Sjukt konstigt alltihop! Hoppas nästan han ligger i koma :P
  • Anonym (Orolig)
    Uppdatering: Han messade just att han legat utslagen med feber i två dagar. och nu messar han som vanligt och kom med ett till dejtförslag.
Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?