• Anonym (Mår inte så bra)

Han hotar med att avsluta vänskapen :-(

Snälla inga elaka kommentarer!

Jag umgås väldigt mycket med en man och han vet att jag har känslor för honom för det har jag berättat. Fast dom är dock inte besvarade. 
    Igår var vi ute på klubb. 
    Han satt bredvid mig och skrev med andra tjejer. Så jag sneglade lite och han la märke till det. Det tyckte han inte om.
    Han frågade mig varför jag är svartsjuk.
    Jag säger att jag inte är det (även fast jag är det)
    Han säger att min svartsjuka lyser igenom.
    Kom ihåg att jag kan avsluta denna vänskap när jag vill. Glöm aldrig det säger han till mig.
    Jag frågar honom varför han hotar mig så.
    Han sitter tyst.
    Jag frågar honom om han vill att jag åker hem till mig (jag bor i en annan stad)
    Han säger att jag har grejer hemma hos honom.
    Jag frågar honom om det var ett ja eller nej men han sitter tyst.
    Jag blir riktigt irriterad så jag drar till det andra dansgolvet.
    När jag lugnat mig efter en stund så går jag tillbaka och han står och pratar med andra tjejer.
    Men när jag kommer fram så drar han bara?

När vi kommer hem till honom och lägger oss i sängen så säger jag att jag blev jätte ledsen över hur han uppförde sig ikväll. Han vill gärna att jag berättar mer. Men jag börjar ju stor gråta.
    Han säger att det kommer bli bra. Han smeker mitt hår och kramar om mig och vi somnar.

När vi för en stund vaknade så börjar han prata om någon tjej. Jag undrar vem hon är. Han säger att det är ett ex som han saknar jätte mycket och att hon är otroligt vacker.
    Alltså jag exploderar snart!
    Gud vad jag tycker om detta människa !!
    Men det känns som att han kör med mig
    Usch och fy så dåligt man mår!
  • Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-11-20 23:17:47 följande:

Hej!

Jag var på gymmet idag vart jag bor och han var också där så jag antar att han är på besök hos familjen.

Han kommer fram till mig. Jag frågar vad han vill. Han säger att han vill fråga hur jag har det. Jag säger att jag inte vill prata med honom. Han frågar om jag har hört nåt från polisen. Jag frågar hur han vet om det. Han säger att han vet allting och skrattar. Jag säger att jag inte har något att säga till honom. Han frågar om jag vill hänga med ut imorgon med honom och Anna. Jag säger att jag inte vill och har nya vänner nu. Han säger att det är klart och jag vill och säger att vi syns imorgon sen går han.

Klart att jag vill* skulle det stå.
    Anonym (Borderline) skrev 2025-11-20 23:22:24 följande:
    Jaha, men vad sa polisen?
    Bryr du dig ens?
  • Anonym (Borderline)
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-11-20 23:23:12 följande:
    Bryr du dig ens?
    Mer än jag bryr mig om samma gamla inlägg om vad som sagts mellan er två. Så vad sa de? Låt mig gissa, du har inte ringt.
  • EpicF
    Anonym (Borderline) skrev 2025-11-20 22:35:53 följande:
    Att du orkar....
    Ja, eftersom du varken läser allt eller förstår allt.... 
  • EpicF
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-11-20 23:23:12 följande:
    Bryr du dig ens?
    Varför har du inte tagit kontakt med polisen?
    EpicF skrev 2025-11-21 01:08:23 följande:
    Varför har du inte tagit kontakt med polisen?
    Jag har det. Men jag ville inte svara honom / henne
  • Anonym (Emy)

Hej!

Jag var på gymmet idag vart jag bor och han var också där så jag antar att han är på besök hos familjen.

Han kommer fram till mig. Jag frågar vad han vill. Han säger att han vill fråga hur jag har det. Jag säger att jag inte vill prata med honom. Han frågar om jag har hört nåt från polisen. Jag frågar hur han vet om det. Han säger att han vet allting och skrattar. Jag säger att jag inte har något att säga till honom. Han frågar om jag vill hänga med ut imorgon med honom och Anna. Jag säger att jag inte vill och har nya vänner nu. Han säger att det är klart och jag vill och säger att vi syns imorgon sen går han.

Antingen saknar han din beundran, eller ??worst case scenario?? är det en fälla för att få dig att göra bort dig, så de får ännu mer bevis till polisen.

Hur som helst hoppas jag att du inte nappar, på att följa med en person som anmält dig till polisen. Att han ens antar att du är så dum, borde få dig arg på honom. Fortsätt stå emot och vara stark!
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Emy) skrev 2025-11-21 08:53:32 följande:
    Antingen saknar han din beundran, eller ??worst case scenario?? är det en fälla för att få dig att göra bort dig, så de får ännu mer bevis till polisen.

Hur som helst hoppas jag att du inte nappar, på att följa med en person som anmält dig till polisen. Att han ens antar att du är så dum, borde få dig arg på honom. Fortsätt stå emot och vara stark!
    Suck, ska vara citattecken och inte frågetecken!
  • molly50

Hej!

Fortsätt stå på dig emot honom. Det kan vara ett försök att få dig att göra något mer dumt för att få mer att ge polisen som någon skrev.
    Annars kan jag inte se hur han kan tro att du ska vilja gå ut med honom efter att han har polisanmält dig.
    Så stå på dig och gå inte ut med honom! Fortsätt umgås med dina nya kompisar.
    Vet dina nya kompisar om allt som hänt mellan er och vad säger de?
  • Anonym (-)
    Anonym (Borderline) skrev 2025-11-20 20:59:03 följande:
    , då det är en gayklubb, 
    EpicF skrev 2025-11-20 21:13:50 följande:
    Gretas är faktiskt ingen regelrätt gay-klubb. Har inte var på flera år. 

Personen skrev aldrig något om "regelrätt". Varför påpekar du att det inte är en "regelrätt gayklubb" om det nu inte alls är samma sak som att vara "en gayklubb", vilken ju var vad som skrevs?

Det är heller ingen simbassäng. Inte polisstation heller. Men det har du inte påtalat?
  • Anonym (-)

Jag har förövrigt kontaktat Gretas och förklarat situationen samt ställt frågan om huruvida de är, eller är att betrakta som regelrätt gayklubb.
    Skulle de svara jakande på detta så får vi väl helt enkelt skälla ut dem eftersom de isf tydligen ljuger om sin egen verksamhet.

• EpicF
    Anonym (-) skrev 2025-11-22 16:35:28 följande:
    Gretas är faktiskt ingen regelrätt gay-klubb. Har inte var på flera år. 

Personen skrev aldrig något om "regelrätt". Varför påpekar du att det inte är en "regelrätt gayklubb" om det nu inte alls är samma sak som att vara "en gayklubb", vilken ju var vad som skrevs?

Det är heller ingen simbassäng. Inte polisstation heller. Men det har du inte påtalat?
    Jag skrev att det inte var en regelrätt gay-klubb. Dvs det är klubb för alla; homo, hetro, bi eller nyfikna. 

Vad jag vet så finns det få gay-simbassänger och förmodligen ingen gay-polistation. 
  • EpicF
    Anonym (-) skrev 2025-11-22 16:38:27 följande:

Jag har förövrigt kontaktat Gretas och förklarat situationen samt ställt frågan om huruvida de är, eller är att betrakta som regelrätt gayklubb.
    Skulle de svara jakande på detta så får vi väl helt enkelt skälla ut dem eftersom de isf tydligen ljuger om sin egen verksamhet.

Du kan ju besöka Gretas om du är i Göteborg. En väldigt trevlig klubb faktiskt. 
  • Anonym (-)
    EpicF skrev 2025-11-22 17:51:05 följande:
    Jag skrev att det inte var en regelrätt gay-klubb. Dvs det är klubb för alla; homo, hetro, bi eller nyfikna. 

Vad jag vet så finns det få gay-simbassänger och förmodligen ingen gay-polistation. 
    Jo, jag noterade att du skrev det, det var lite därför jag kommenterade det.

Frågan var ju bara VARFÖR du skrev det då ingen - ej heller den som du citerade - hade skrivit eller påstått någonting alls om "regelrätt". 

Finns det något annat som ingen har påstått som du känner att du behöver rätta till?
  • EpicF
    Anonym (-) skrev 2025-11-22 22:44:34 följande:
    Jo, jag noterade att du skrev det, det var lite därför jag kommenterade det.

Frågan var ju bara VARFÖR du skrev det då ingen - ej heller den som du citerade - hade skrivit eller påstått någonting alls om "regelrätt". 

Finns det något annat som ingen har påstått som du känner att du behöver rätta till?
    Behöver rätta? Vad pratar du om? 

JAG skrev att det inte var en regelrätt gay-klubb. Det var JAG ska skrev det. Ingen annan. Så vem är det jsg ska rätta? Mig själv?
  • Anonym (-)
    EpicF skrev 2025-11-22 22:49:39 följande:
    Behöver rätta? Vad pratar du om? 

JAG skrev att det inte var en regelrätt gay-klubb. Det var JAG ska skrev det. Ingen annan. Så vem är det jsg ska rätta? Mig själv?
    Hur är det relevant att veta vad jag pratar om samtidigt som jag skriver här? Du hör ju inget av det ändå.

Du citerade en person som skrev att Gretas är en gayklubb och skulle rätta denna med argumentet att "det är inte en regelrätt gayklubb".
    Gretas har jag aldrig varit på, då det är en gayklubb, men de andra två har separata.
    Gretas är faktiskt ingen regelrätt gay-klubb. Har inte var på flera år
    Nej? Det var det heller ingen som påstod. 

Frågan kvarstår - Klarar du av att besvara den eller?
    Är det något mer som inte skrivits som du vill rätta till? Det är ganska enkelt att bara skriva "Ja" eller "Nej".
  • EpicF
    Anonym (-) skrev 2025-11-22 23:07:29 följande:
    Hur är det relevant att veta vad jag pratar om samtidigt som jag skriver här? Du hör ju inget av det ändå.

Du citerade en person som skrev att Gretas är en gayklubb och skulle rätta denna med argumentet att "det är inte en regelrätt gayklubb".
    Gretas har jag aldrig varit på, då det är en gayklubb, men de andra två har separata.
    Nej? Det var det heller ingen som påstod. 

Frågan kvarstår - Klarar du av att besvara den eller?
    Är det något mer som inte skrivits som du vill rätta till? Det är ganska enkelt att bara skriva "Ja" eller "Nej".
    Ingen som påstod att det inte var en regelrätt gay-klubb?

Jo, jag skrev det. Eftersom folk tror att det enbart en gay-klubb. 
  • Anonym (.)

Ville mest checka in lite hur det går för dig TS
    Känner du fortfarande att du klara av att hålla distansen?
    Tror det är klokt att du håller det så kort som möjligt med honom. Att nöja dig med typ hej och hejdå. 
    Kanske faktiskt tom. göra så att när han dyker upp där du är så kanske du  ska gå där ifrån, eller i alla fall hålla dig så långt ifrån honom som fysiskt möjligt.
    Känns som han fortfarande tycker om att trigga dig, och en vacker dag kanske du inte är så stark som du varit senaste gångerna. Det kan räcka med att du druckit ett glas för mycket när du är ute med nya vännerna så kanske kan lyckas få dig till att bli upprörd och vilja ge igen eller liknande.

Nu vet vi inte vad detta med polisen handlar om, men det känns ju som att någon av dem gjort något i alla fall. Och det är ännu mer anledning för dig att göra allt du kan för att undvika alla typer av situationer som riskerar att gå illa.

Att han vet om något gällande detta med polisen, och att han också tar upp det så med dig visar att han fortfarande vill dig illa. Att göra så mot dig när ni träffas så är inte alls juste, men det är ju hela hans poäng med att göra det? 

Det kan ju t.o.m. vara så att de tillsammans gått och anmält allt som hänt. Tror det bästa du någonsin gjort var att lämna den situationen.  

Anonym (.) skrev 2025-11-29 21:08:06 följande:

Ville mest checka in lite hur det går för dig TS
    Känner du fortfarande att du klara av att hålla distansen?
    Tror det är klokt att du håller det så kort som möjligt med honom. Att nöja dig med typ hej och hejdå. 
    Kanske faktiskt tom. göra så att när han dyker upp där du är så kanske du  ska gå där ifrån, eller i alla fall hålla dig så långt ifrån honom som fysiskt möjligt.
    Känns som han fortfarande tycker om att trigga dig, och en vacker dag kanske du inte är så stark som du varit senaste gångerna. Det kan räcka med att du druckit ett glas för mycket när du är ute med nya vännerna så kanske kan lyckas få dig till att bli upprörd och vilja ge igen eller liknande.

Nu vet vi inte vad detta med polisen handlar om, men det känns ju som att någon av dem gjort något i alla fall. Och det är ännu mer anledning för dig att göra allt du kan för att undvika alla typer av situationer som riskerar att gå illa.

Att han vet om något gällande detta med polisen, och att han också tar upp det så med dig visar att han fortfarande vill dig illa. Att göra så mot dig när ni träffas så är inte alls juste, men det är ju hela hans poäng med att göra det? 

Det kan ju t.o.m. vara så att de tillsammans gått och anmält allt som hänt. Tror det bästa du någonsin gjort var att lämna den situationen.  

Hej
    Jag Har varit hos polisen och är misstänkt för en del brott. Bland annat för att stalkat honom och hotat Anna. Och ja jag sa att jag skulle ta loss hennes huvud och spela med den som en fotboll efter att hon slog mig, det var fel av mig att säga så men jag blev verkligen förbannad på henne ! Dock sa polisen inget om drinken jag spetsade. och det gjorde inte jag heller vilket jag tycker är märkligt... dom kanske inte velat nämna det? Jag berättade för polisen min version i alla fall 

Jag vet att vissa inte gillar höra det men jag saknar honom enormt mycket !
    och den där Anna hatar jag som pesten, hon tittar alltid snett på mig när jag ser henne på krogen. Usch

• molly50
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-12-03 02:20:30 följande:

Hej
    Jag Har varit hos polisen och är misstänkt för en del brott. Bland annat för att stalkat honom och hotat Anna. Och ja jag sa att jag skulle ta loss hennes huvud och spela med den som en fotboll efter att hon slog mig, det var fel av mig att säga så men jag blev verkligen förbannad på henne ! Dock sa polisen inget om drinken jag spetsade. och det gjorde inte jag heller vilket jag tycker är märkligt... dom kanske inte velat nämna det? Jag berättade för polisen min version i alla fall 

Jag vet att vissa inte gillar höra det men jag saknar honom enormt mycket !
    och den där Anna hatar jag som pesten, hon tittar alltid snett på mig när jag ser henne på krogen. Usch

Det är bra att du inser att du har gjort fel. Men även han har ju gjort fel som har utnyttjat dig när han vet vad du kände för honom. Och även Anna som har slagit dig. Och att hon har slagit dig kan du också anmäla.
    Jag hoppas du tog upp det med polisen,vad de har gjort mot dig?

Jag hoppas också att du förstår att oavsett hur mycket du saknar honom så ska du hålla dig borta från honom.
    Tar du kontakt med honom igen så gör du det bara värre för dig själv.
Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(