• Anonym (Mår inte så bra)

Han hotar med att avsluta vänskapen :-(

Snälla inga elaka kommentarer!

Jag umgås väldigt mycket med en man och han vet att jag har känslor för honom för det har jag berättat. Fast dom är dock inte besvarade. 
    Igår var vi ute på klubb. 
    Han satt bredvid mig och skrev med andra tjejer. Så jag sneglade lite och han la märke till det. Det tyckte han inte om.
    Han frågade mig varför jag är svartsjuk.
    Jag säger att jag inte är det (även fast jag är det)
    Han säger att min svartsjuka lyser igenom.
    Kom ihåg att jag kan avsluta denna vänskap när jag vill. Glöm aldrig det säger han till mig.
    Jag frågar honom varför han hotar mig så.
    Han sitter tyst.
    Jag frågar honom om han vill att jag åker hem till mig (jag bor i en annan stad)
    Han säger att jag har grejer hemma hos honom.
    Jag frågar honom om det var ett ja eller nej men han sitter tyst.
    Jag blir riktigt irriterad så jag drar till det andra dansgolvet.
    När jag lugnat mig efter en stund så går jag tillbaka och han står och pratar med andra tjejer.
    Men när jag kommer fram så drar han bara?

När vi kommer hem till honom och lägger oss i sängen så säger jag att jag blev jätte ledsen över hur han uppförde sig ikväll. Han vill gärna att jag berättar mer. Men jag börjar ju stor gråta.
    Han säger att det kommer bli bra. Han smeker mitt hår och kramar om mig och vi somnar.

När vi för en stund vaknade så börjar han prata om någon tjej. Jag undrar vem hon är. Han säger att det är ett ex som han saknar jätte mycket och att hon är otroligt vacker.
    Alltså jag exploderar snart!
    Gud vad jag tycker om detta människa !!
    Men det känns som att han kör med mig
    Usch och fy så dåligt man mår!
  • Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Borderline) skrev 2025-10-18 19:23:51 följande:
    TS är uppenbarligen väldigt sjuk.
    Det verkar uppenbarligen inte bara vara ts som är sjuk. Den mannen verkar inte ha alla hästar hemma, som utnyttjar en som är sjuk till att ha gruppsex.

Ts hoppas att detta faktiskt leder till något positivt, att händelsen ger dig en rejäl avsmak för honom. Han är ingen bra person!
  • EpicF
    Anonym (Sittra) skrev 2025-10-19 08:12:22 följande:
    DBT tar minst två år. Men det är beforskat.
    Ja, jag har inte sagt emot det. Men för ts verkar det inte fungera optimalt. 
  • EpicF
    Anonym (Borderline) skrev 2025-10-18 22:53:54 följande:

TS, får du någon hjälp av LSS-boendet du är på?

Ts bor inte på ett boende. 

Du blandar ihop ts med en annan kvinna med bla autism som bor på ett LSS-boende och förälskar sig i män (hon inte träffat) på löpande band och sedan blir helt förstört där dessa inte vill träffas
  • Anonym (Borderline)
    EpicF skrev 2025-10-19 11:57:10 följande:
    Ts bor inte på ett boende. 

Du blandar ihop ts med en annan kvinna med bla autism som bor på ett LSS-boende och förälskar sig i män (hon inte träffat) på löpande band och sedan blir helt förstört där dessa inte vill träffas
    Nej nej, det gör jag inte. Det är ju en helt annan person helt utan likheter. 
  • EpicF
    Anonym (Borderline) skrev 2025-10-19 12:01:14 följande:
    Nej nej, det gör jag inte. Det är ju en helt annan person helt utan likheter. 
    Ts har väl aldrig nämnt LSS-boende? 
  • Anonym (Naivt!)
    EpicF skrev 2025-10-19 12:14:34 följande:
    Ts har väl aldrig nämnt LSS-boende? 
    Anonym (Borderline) har rätt. TS har EIPS, autism och OCD och bor i LSS-lägenhet. Han (jodå) har två användarnamn på Flashback. Butterfly nånting och Madrassen nånting. Där finns många historier om när TS stalkat andra, hotat med kniv (fastän han bara ville skrämmas), blivit utslängd från klubbar, tagen av polisen osv osv. Och ja, det är samma person som här. 100 procent. TS är inte frisk och kan inte få hjälp på FL.
  • EpicF
    Anonym (Naivt!) skrev 2025-10-19 13:27:32 följande:
    Anonym (Borderline) har rätt. TS har EIPS, autism och OCD och bor i LSS-lägenhet. Han (jodå) har två användarnamn på Flashback. Butterfly nånting och Madrassen nånting. Där finns många historier om när TS stalkat andra, hotat med kniv (fastän han bara ville skrämmas), blivit utslängd från klubbar, tagen av polisen osv osv. Och ja, det är samma person som här. 100 procent. TS är inte frisk och kan inte få hjälp på FL.
    Det är dock inte samma som kvinnan slm blir förälskad i män hon aldrig har träffat och sedan helt förstörd när de inte vill träffas.... 

Att ts har fler trådar det vet jag. 
  • Anonym (Naivt!)
    EpicF skrev 2025-10-19 13:37:19 följande:
    Det är dock inte samma som kvinnan slm blir förälskad i män hon aldrig har träffat och sedan helt förstörd när de inte vill träffas.... 

Att ts har fler trådar det vet jag. 
    Anonym (Borderline) påstod aldrig det heller. 
  • Anonym (Sittra)
    På Familjeliv finns det flera personer som ständigt hävdar att olika TS är desamma som andra trådstartare. Eller flera andra trådstartare.

Ofta stämmer det inte, har sett det tydligt flera gånger. Bl.a. ett fall där de som skrev inte kunde se skillnad på en forskare och en annan TS utan hög utbildning, men antalet barn och att personen hade blivit lämnad av sin partner stämde överens. Alltså yttre likheter i berättelsen.

Någon gång stämmer det.

Men de flesta som följer tråden struntar faktiskt i det. TS dilemma är detsamma ändå. Och TS skriver ärligt om vad som händer, och om egna dåliga och bra reaktioner.

Det är vårt fokus här, vi har inget specialintresse i om TS skulle bo i en LSS-lägenhet eller skulle vara en man och inte en kvinna, som någon påstod.

Tråden handlar om en människa som inte kan hålla sig borta från en annan människa (som inte är bra för TS). Det är ett allmänmänskligt problem att bara helt styrd av sina känslor. 
    Att inte kunna behärska sig i stunden och göra det som är bra för en själv.

Alla andra typer av spekultationer tar bara upp plats i tråden. Det finns ingen regel på Familjeliv om att man inte får ha flera trådar! Det är era regler som ni har hittat på,och som ni patrullerar FL efter.

Trots att de flesta andra inte bryr sig. Dessutom tar ni fel ibland. Vilken nytta gör ni egentligen, förutom att få utlopp för egna aggressioner?

• Anonym (Borderline)
    Anonym (Sittra) skrev 2025-10-19 14:08:37 följande:
    På Familjeliv finns det flera personer som ständigt hävdar att olika TS är desamma som andra trådstartare. Eller flera andra trådstartare.

Ofta stämmer det inte, har sett det tydligt flera gånger. Bl.a. ett fall där de som skrev inte kunde se skillnad på en forskare och en annan TS utan hög utbildning, men antalet barn och att personen hade blivit lämnad av sin partner stämde överens. Alltså yttre likheter i berättelsen.

Någon gång stämmer det.

Men de flesta som följer tråden struntar faktiskt i det. TS dilemma är detsamma ändå. Och TS skriver ärligt om vad som händer, och om egna dåliga och bra reaktioner.

Det är vårt fokus här, vi har inget specialintresse i om TS skulle bo i en LSS-lägenhet eller skulle vara en man och inte en kvinna, som någon påstod.

Tråden handlar om en människa som inte kan hålla sig borta från en annan människa (som inte är bra för TS). Det är ett allmänmänskligt problem att bara helt styrd av sina känslor. 
    Att inte kunna behärska sig i stunden och göra det som är bra för en själv.

Alla andra typer av spekultationer tar bara upp plats i tråden. Det finns ingen regel på Familjeliv om att man inte får ha flera trådar! Det är era regler som ni har hittat på,och som ni patrullerar FL efter.

Trots att de flesta andra inte bryr sig. Dessutom tar ni fel ibland. Vilken nytta gör ni egentligen, förutom att få utlopp för egna aggressioner?

Jag vill inte starta en diskussion om LSS-boende. Jag ställde en fråga till TS om han kan få hjälp via dem. Jag kan förstå vad du säger, men det blir också väldigt konstigt att ge tips som hantverkskurser till en person med djupgående svårigheter. Han säger till och med själv att han behöver hjälp. TS behöver  professionell hjälp.

PS. Även inlägg som klagar på andras inlägg "tar upp plats i tråden".

• molly50
    Hur vet du att det är samma användare och till vilken nytta är den informationen för den här diskussionen? Utan att ha IP-adressen så är det omöjligt att veta det till 100%. Att några detaljer kanske överensstämmer med varandra är inte avgörande.
    Och som Sittra skrev så är ju TS problem oavsett detsamma. Så TS kön,eventuella diagnoser,användare här eller på andra sidor eller vart TS bor har ingen betydelse för diskussionen i sig.
    Och TS har för övrigt också skrivit i inlägg # 542 att hon är en tjej,inte en kille.

"Jag har gjort hemska saker och jag försöker inte att någon gullar med mig.

Och jag är en hon och inte en han."

• EpicF
    Anonym (Borderline) skrev 2025-10-19 19:22:43 följande:

Jag vill inte starta en diskussion om LSS-boende. Jag ställde en fråga till TS om han kan få hjälp via dem. Jag kan förstå vad du säger, men det blir också väldigt konstigt att ge tips som hantverkskurser till en person med djupgående svårigheter. Han säger till och med själv att han behöver hjälp. TS behöver  professionell hjälp.

PS. Även inlägg som klagar på andras inlägg "tar upp plats i tråden".

Har ts en sagt att han/hon bor på ett LSS-boende? 
  • Anonym (Sittra)
    EpicF skrev 2025-10-19 20:46:51 följande:
    Har ts en sagt att han/hon bor på ett LSS-boende? 
    Nej. Det är en i tråden som tror att TS har andra konton på andra sajter, att TS och den personen är densamma. Vi "övriga" bryr oss inte om detta. 
  • EpicF
    Anonym (Sittra) skrev 2025-10-19 21:41:01 följande:
    Nej. Det är en i tråden som tror att TS har andra konton på andra sajter, att TS och den personen är densamma. Vi "övriga" bryr oss inte om detta. 
    Jag tror inte det är samma person och jag tror inte att ta bort på LSS-boende. 

Men oavsett så är ts en person som behöver professionell hjälp. 
  • Anonym (Borderline)
    Anonym (Sittra) skrev 2025-10-19 21:41:01 följande:
    Jag tror ingenting. Bilda dig din egen uppfattning och läs på Flashback eller släpp det. Du tar ju upp plats i tråden, som du klagade på tidigare.
  • Anonym (Borderline)
    molly50 skrev 2025-10-19 20:19:00 följande:
    Hur vet du att det är samma användare och till vilken nytta är den informationen för den här diskussionen? Utan att ha IP-adressen så är det omöjligt att veta det till 100%. Att några detaljer kanske överensstämmer med varandra är inte avgörande.
    Och som Sittra skrev så är ju TS problem oavsett detsamma. Så TS kön,eventuella diagnoser,användare här eller på andra sidor eller vart TS bor har ingen betydelse för diskussionen i sig.
    Och TS har för övrigt också skrivit i inlägg # 542 att hon är en tjej,inte en kille.

"Jag har gjort hemska saker och jag försöker inte att någon gullar med mig.

Och jag är en hon och inte en han."
    För att jag har följt personen flera år på Flashback. Där han även kallar sig för hon då och då. Och i andra trådar lägger upp bilder på sig själv för att han behöver råd kring skäggväxten. Och ja, på Flashback ser man att det är samma person. Tänker inte diskutera detta mer. Du kan också läsa på Flashback och bilda dig din egen uppfattning.
Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(