• Anonym (Mår inte så bra)

Han hotar med att avsluta vänskapen :-(

Snälla inga elaka kommentarer!

Jag umgås väldigt mycket med en man och han vet att jag har känslor för honom för det har jag berättat. Fast dom är dock inte besvarade. 
    Igår var vi ute på klubb. 
    Han satt bredvid mig och skrev med andra tjejer. Så jag sneglade lite och han la märke till det. Det tyckte han inte om.
    Han frågade mig varför jag är svartsjuk.
    Jag säger att jag inte är det (även fast jag är det)
    Han säger att min svartsjuka lyser igenom.
    Kom ihåg att jag kan avsluta denna vänskap när jag vill. Glöm aldrig det säger han till mig.
    Jag frågar honom varför han hotar mig så.
    Han sitter tyst.
    Jag frågar honom om han vill att jag åker hem till mig (jag bor i en annan stad)
    Han säger att jag har grejer hemma hos honom.
    Jag frågar honom om det var ett ja eller nej men han sitter tyst.
    Jag blir riktigt irriterad så jag drar till det andra dansgolvet.
    När jag lugnat mig efter en stund så går jag tillbaka och han står och pratar med andra tjejer.
    Men när jag kommer fram så drar han bara?

När vi kommer hem till honom och lägger oss i sängen så säger jag att jag blev jätte ledsen över hur han uppförde sig ikväll. Han vill gärna att jag berättar mer. Men jag börjar ju stor gråta.
    Han säger att det kommer bli bra. Han smeker mitt hår och kramar om mig och vi somnar.

När vi för en stund vaknade så börjar han prata om någon tjej. Jag undrar vem hon är. Han säger att det är ett ex som han saknar jätte mycket och att hon är otroligt vacker.
    Alltså jag exploderar snart!
    Gud vad jag tycker om detta människa !!
    Men det känns som att han kör med mig
    Usch och fy så dåligt man mår!
  • Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(
  • molly50
    molly50 skrev 2025-07-14 12:23:54 följande:
    Det är jättebra! Det kommer att kännas tufft nu ett tag,men det kommer att bli bättre. Det lovar jag. Men låt det bara ta den tid det tar.
    Du förtjänar bättre än att vara någons dörrmatta.
    Tillägg: Jag tycker att du även ska ta bort honom från sociala medier sp du inte kan gå in och titta på hans profil och se vad han gör.
    Och kanske även blockera hans telefonnummer. Då faller du inte lika lätt tillbaka.
    Och har du några andra vänner så försök att hitta på något kul tillsammans med dem.
    Du behöver lägga dina tankar på annat.

Hej jag igen

Jag och en tjejkompis som jag har lärt känna från baren gick ut med hennes killkompis. Det kanske var en sån dålig idé att gå till den baren där han brukar hänga. Men de ville gå dit och jag ville inte berätta något.

När vi kommer dit är han där med Anna och en till kill vän som jag inte vet vem det är. 

Han blir ganska förvånad när han ser mig. Det ser jag på hans ansiktsuttyck. Han säger inget. Inte jag heller.

Jag och mitt sällskap går till dansgolvet. Inte så långt efter kommer han , Anna och den tredje.

Dem filmar när dem dansar och skickar till vår gemensamma grupp som vi jag , han, Anna plus några till ytliga vänner är med i (jag glömde gå ut ur den) och jag tyckte det var märkligt att jag kunde se deras snap videos i gruppen eftersom jag hade blockat dem.

I alla fall så började jag fatta. För alltid ,ALLTID när vi har för förfestat innan så har de lagt ut det i gruppen men det gjorde dem inte igår , jag antar för att de inte ville att jag skulle se så jag kunde dyka upp. Jag antar att de måste ha pratat om att inte lägga ut nåt där så jag kunde se. Men de började skicka massa videos när de dansar. Ganska solklart att de vill provocera mig. Göra mig svartsjuk och ledsen så jag kunde se hur kul de har, även fast jag var där.

Alla stirrade på mig mycket. Mest han. 

Det blev för mycket när de började jucka på varandra och ta på varandra snuskigt.

Så jag blev jätte ledsen och sprang in på toaletten.
    Mina nya vänner fattade att det var nåt så de kom efter och frågade vad som händer. Jag sa att jag inte ville förstöra kvällen. De frågade om det hade med honom att göra. Jag undrade hur de visste. Så jag berättar lite kortfattat. De säger då att man märker att han tittar mycket på mig. Och de trodde att han gjorde allt det för att jävlas.

Vi går ut till dansgolvet igen men när det kommer 2 tjejer och vill pussa på honom så orkar jag inte mer. 
    Så jag och mitt sällskap drar till en annan klubb. 

Efter en stund kommer han, Anna och den tredje killen dit.
    Men jag hade mina misstankar att de skulle komma för vi brukade gå dit innan och det är inte så många klubbar heller som har öppet till 05.

Han får syn på mig där också på övervåningen. Men inte ett ord. Inte från Anna heller även fast hon såg mig. 

Han går förbi mig många gånger men jag var som ett spöke för honom. Han var så kall och helt obrydd.
    Han verkade dock ha kul för han dansade loss.

Innan stängning försvann han med sällskapet. Tack o lov för det. Men jag har gått ut ur gruppen nu så slipper jag se vad de lägger ut framöver.

gud så jobbigt jag har det, Gud hjälpe mig genom denna tuffa tid

• molly50
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-07-26 12:21:01 följande:

Hej jag igen

Jag och en tjejkompis som jag har lärt känna från baren gick ut med hennes killkompis. Det kanske var en sån dålig idé att gå till den baren där han brukar hänga. Men de ville gå dit och jag ville inte berätta något.

När vi kommer dit är han där med Anna och en till kill vän som jag inte vet vem det är. 

Han blir ganska förvånad när han ser mig. Det ser jag på hans ansiktsuttyck. Han säger inget. Inte jag heller.

Jag och mitt sällskap går till dansgolvet. Inte så långt efter kommer han , Anna och den tredje.

Dem filmar när dem dansar och skickar till vår gemensamma grupp som vi jag , han, Anna plus några till ytliga vänner är med i (jag glömde gå ut ur den) och jag tyckte det var märkligt att jag kunde se deras snap videos i gruppen eftersom jag hade blockat dem.

I alla fall så började jag fatta. För alltid ,ALLTID när vi har för förfestat innan så har de lagt ut det i gruppen men det gjorde dem inte igår , jag antar för att de inte ville att jag skulle se så jag kunde dyka upp. Jag antar att de måste ha pratat om att inte lägga ut nåt där så jag kunde se. Men de började skicka massa videos när de dansar. Ganska solklart att de vill provocera mig. Göra mig svartsjuk och ledsen så jag kunde se hur kul de har, även fast jag var där.

Alla stirrade på mig mycket. Mest han. 

Det blev för mycket när de började jucka på varandra och ta på varandra snuskigt.

Så jag blev jätte ledsen och sprang in på toaletten.
    Mina nya vänner fattade att det var nåt så de kom efter och frågade vad som händer. Jag sa att jag inte ville förstöra kvällen. De frågade om det hade med honom att göra. Jag undrade hur de visste. Så jag berättar lite kortfattat. De säger då att man märker att han tittar mycket på mig. Och de trodde att han gjorde allt det för att jävlas.

Vi går ut till dansgolvet igen men när det kommer 2 tjejer och vill pussa på honom så orkar jag inte mer. 
    Så jag och mitt sällskap drar till en annan klubb. 

Efter en stund kommer han, Anna och den tredje killen dit.
    Men jag hade mina misstankar att de skulle komma för vi brukade gå dit innan och det är inte så många klubbar heller som har öppet till 05.

Han får syn på mig där också på övervåningen. Men inte ett ord. Inte från Anna heller även fast hon såg mig. 

Han går förbi mig många gånger men jag var som ett spöke för honom. Han var så kall och helt obrydd.
    Han verkade dock ha kul för han dansade loss.

Innan stängning försvann han med sällskapet. Tack o lov för det. Men jag har gått ut ur gruppen nu så slipper jag se vad de lägger ut framöver.

gud så jobbigt jag har det, Gud hjälpe mig genom denna tuffa tid

Till att börja med så vill jag säga att det är jättebra att du har andra vänner du kan gå ut med. Och att de ser hur han beter sig och kan stötta dig.
    Bra också att du gick ur den där gruppen. För det verkar som att de bara försöker jäklas med dig. Bra att du också ser det.
    Men försök att skita totalt i dem. Jag vet att det är lättare sagt än gjort. Men de är inte vårda din energi eller dina tårar.
    Och ju mindre de ser dina reaktioner ju mindre kommer de också att jäklas med dig när de ser att de inte får någon reaktion på sitt omogna beteende.
    molly50 skrev 2025-07-26 12:34:48 följande:
    Till att börja med så vill jag säga att det är jättebra att du har andra vänner du kan gå ut med. Och att de ser hur han beter sig och kan stötta dig.
    Bra också att du gick ur den där gruppen. För det verkar som att de bara försöker jäklas med dig. Bra att du också ser det.
    Men försök att skita totalt i dem. Jag vet att det är lättare sagt än gjort. Men de är inte vårda din energi eller dina tårar.
    Och ju mindre de ser dina reaktioner ju mindre kommer de också att jäklas med dig när de ser att de inte får någon reaktion på sitt omogna beteende.
    Jag försökte allt ha det kul men det var så svårt !
    Mina nya vänner sa upprepande gånger att jag inte ska titta på honom men jag kunde inte låta bli. Och han tittade ju på mig också väldigt mycket.

nä jag ska nog stanna hemma ikväll för jag vill inte uppleva detta igen 
  • Anonym (Sittra)
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-07-26 12:41:24 följande:
    Mina nya vänner sa upprepande gånger att jag inte ska titta på honom men jag kunde inte låta bli. Och han tittade ju på mig också väldigt mycket.

Jättebra att du har fått nya bekantskaper att gå ut med! 

Killlen tycker bara att du är intressant om han kan gå ut med dig för att visa för  andra att han har många tjejer runt omkrimg sig. För att visa att han är en kille som kan få.tjejer. För övrigr bryr han sig inte om dig,.

Det var därför som han låtsades att han inte såg dig på det andra stället som ni gick på. För du hade inte kommit fram till dem tidigare på kvällen och börjat vara med dem då. Utan hållit dig till dina nya vänner.

Så han kunde inte skryta med att ha många tjejer omkring sig. Det är det sättet han använder dig på.

Det är jättesymd att det inte finns fler ställen att.gå till där du bor. Så att du får ha dina utekvällar i fred för honom!

Tilll slutt kommer det imte att kännas så svårt när du ser honom. Man vänjer sig sakta.

Hoppas att du hittar lite andra saker att göra på din fritid också. Börja fundera på vad du skulle kumna tycka om att.göra.
  • molly50
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-07-26 12:41:24 följande:

Jag förstår att det är svårt. Men samtidigt så ger du ju honom då också övertaget.
    Han ser att du reagerar och försöker då jäklas ännu mer. Ge honom inte det.
    Men känner du dig inte redo för att gå ut än så ska du såklart inte göra det.
    molly50 skrev 2025-07-26 14:35:25 följande:
    Jag förstår att det är svårt. Men samtidigt så ger du ju honom då också övertaget.
    Han ser att du reagerar och försöker då jäklas ännu mer. Ge honom inte det.
    Men känner du dig inte redo för att gå ut än så ska du såklart inte göra det.
    Det finns en person som tycker att jag övertänker.
    Att han ville gå ut med vänner och ha en rolig kväll har han rätt till. Och hon tror även att det han gjorde igår inte alls var riktat mot mig. Utan att han ville ha en kul kväll.

vettesjutton jag tyckte det var tydligt att han provocerade, speciellt när han filmar och skickar i den gemensamma gruppen som jag också är med i.
  • molly50
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-07-26 15:10:49 följande:
    Att han ville gå ut med vänner och ha en rolig kväll har han rätt till. Och hon tror även att det han gjorde igår inte alls var riktat mot mig. Utan att han ville ha en kul kväll.

vettesjutton jag tyckte det var tydligt att han provocerade, speciellt när han filmar och skickar i den gemensamma gruppen som jag också är med i.
    Ok. Men det är inte så lätt. Och någon av dina vänner sa väl också att han verkade titta på dig hela tiden? Och sen skickade han de där bilderna.
    I så fall så övertänker du ju inte om fler har sett samma sak.

Men då är det ju bra att du har gått ur gruppen nu så du slipper se bilderna.
  • Anonym (Sittra)
    Anonym (Mår inte så bra) skrev 2025-07-26 15:10:49 följande:

Ja, om de höll på väldigt överdrivet så kan de ha spelat upp en del just för att reta dig.

Den personen som tyckte att du övertänkte vet ju inte hur killen har varit mot dig många gånger tidigare, och att Anna har slaglt dig helt utan orsak. Att de bråkat med dig tidigare.
  • Anonym (Ledsamt)

TS är olyckligt kär (obesvarad kärlek/attraktion) och förmår sig inte att släppa taget.. Känns ju oerhört douchigt av snubben i fråga att vara intim med henne (dessutom flera gånger och öppet "ångra sig" efteråt) trots att han vet att hon är olyckligt kär i honom.

Tycker TS borde jobba på att acceptera sin "olyckliga kärlek" som omöjlig och inte fortsätta plåga sig med att umgås med honom.

Men förstår att det är oerhört svårt och kan kännas omöjligt.. (TS, slå upp ordet "limerent", är det möjligen fråga om det? Att han är ditt "Limerenta Objekt")

Även kompisen ett ansvar här.. Kanske till och med ett större än TS enligt mig...

• Anonym (123456)
    Anonym (Ledsamt) skrev 2025-07-28 21:49:49 följande:

TS är olyckligt kär (obesvarad kärlek/attraktion) och förmår sig inte att släppa taget.. Känns ju oerhört douchigt av snubben i fråga att vara intim med henne (dessutom flera gånger och öppet "ångra sig" efteråt) trots att han vet att hon är olyckligt kär i honom.

Tycker TS borde jobba på att acceptera sin "olyckliga kärlek" som omöjlig och inte fortsätta plåga sig med att umgås med honom.

Men förstår att det är oerhört svårt och kan kännas omöjligt.. (TS, slå upp ordet "limerent", är det möjligen fråga om det? Att han är ditt "Limerenta Objekt")

Även kompisen ett ansvar här.. Kanske till och med ett större än TS enligt mig...

Det ser ut som att det enda TS älskar hos honom är hans utseende, vad hon gillar med honom utöver det verkar hon inte kunna ge några som helst exempel på.
  • Anonym (Sittra)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-29 15:17:03 följande:
    Det ser ut som att det enda TS älskar hos honom är hans utseende, vad hon gillar med honom utöver det verkar hon inte kunna ge några som helst exempel på.
    Jag tror att du ska läsa hela tråden för att förstå hela situationen.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Sittra) skrev 2025-07-29 16:47:45 följande:
    Jag tror att du ska läsa hela tråden för att förstå hela situationen.
    Jag har läst allting och TS har bara talat väl om utseendet, ingenting annat hos honom har hon nämnt att hon fastnat för inte ens när hon fick en rak fråga om hennes känslor, svaret handlade om att han är snygg.
Svar på tråden Han hotar med att avsluta vänskapen :-(